ناصر فریادشیران

مربی و پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که یک شبکه مافیایی حضور مربیان بی‌کیفیت خارجی را در ایران کنترل و مدیریت می‎کند.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران عنوان کرد: سال‌هاست که فوتبال ما در رده‌های پایه از مربیانی خوب برخوردار است که کار می‌کنند و زحمت می کشند و بازیکنانی که الان تحویل کارلوس کی روش است در واقع محصول تلاش همین مربیانی هستند که نامشان جایی گفته نمی‌شود. به یاد نداریم از این مربیان سازنده هم جایی به نیکی یاد شود.

وی افزود: انگار فقط مربیان بزرگسال مهم هستند و کارشان دیده می‌شوند. آنها مدام با تعریف و تمجید روبرو هستند اما مربیانی که با خون و دل و درآمد ناچیز به پرورش بازیکن اقدام کرده‌اند اصلاً دیده نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت شدید کی روش در بدو ورود به ابوظبی

علی قربانی به سپاهان پیوست

منصوریان: تازه احساس مربیگری می‌کنم

فریادشیران خاطرنشان کرد: این مربیان آنقدر زحمت کشیده‌اند که حالا شاهد ستاره‌هایی مثل بیرانوند، پورعلی گنجی و … هستیم که الان در فوتبال ایران می‌درخشند و دست پرورده همین مربیان هستند. پس به خوبی می‌بینید که این مربیان چه خدمت بزرگی به فوتبال ایران کرده‌اند.

این مربی تصریح کرد: این موضوع دقیقاً مصداق مقطع دبستان است، مقطعی که باید بهترین مربیان در آنجا گماشته شوند. حالا فوتبال ما همین است. این مربیان نیز واقعاً زحمت کشیده‌اند و بازیکنان بزرگی را تربیت کرده‌اند اما متأسفانه به حق و حقوق خود نمی رسند.

وی یادآور شد: شما اصلاً نمی‌توانید کی روش را با مربیان رده پایه مقایسه کنید. مربیان رده پایه بازیکن پرورش می‌دهند. مربیان رده‌های بزرگسالان در باشگاه‌ها معمولاً دستمزدهایی کلان و میلیاردی در اختیار دارند اما مربیان رده‌های پایین‌تر معمولاً بیشتر از ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومان در سال دریافت نمی‌کنند که این اصلاً منصفانه نیست. باشگاه اگر بخواهد خیلی لطف کند، قراراداد ۵۰ میلیونی در نظر می‌گیرد.به این نکته هم توجه کنید یک مربی رده بزرگسالان شاید مدرک E هم نداشته باشد اما مربی رده پایه مدرک A دارد.

بازرس کانون مربیان فوتبال بیان داشت: به مربیان رده‌های پایه اعم از نوجوانان گرفته تا جوانان و امید ظلم زیادی می‌شود. کانون مربیان در تلاش است تا با توجه به جلساتی که با تاج و وزیر ورزش برگزار کرده این مشکلات مربیان رده‌های پایه به تدریج حل شود. فاصله بین درآمد مربیان بزرگسالان با رده‌های پایه رفع شود.

فریادشیران تاکید کرد: مشکل دیگر ورود مربیان درجه چندم خارجی به ایران است. این مربیان چندین سال است وارد فوتبال ایران شده‌اند و توسط شبکه مافیای فوتبال ایران هدایت می‌شوند. نمونه بارز این داستان آقای بگوویچ است. ایشان ۱۵ سال است که در ایران است و جز قهرمانی با فولاد هیچ دستاورد دیگری برای ایران نداشته است. به چه دلیلی این دست از مربیان باید در ایران حضور داشته باشند؟

این مربی در پایان گفت: ما مربیان بسیار خوبی در ایران داریم که می‌توانیم بهترین استفاده از آنها را داشته باشیم. تجدید نظر نسبت به مربیان ایرانی و به خصوص در رده‌های پایه یک ضرورت اساسی است.

منبع: هواار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    3 0
    تو رو هم دیدیم خوشگله!!! مثل جیرجیرک صدای فیل داری عملکرد مورچه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس