کد خبر 925000
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
تماس تلفنی ترامپ با السیسی درباره تحولات اخیر غرب‌ آسیا

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود ضمن تقدیر از تلاش‌های قاهره در آرام کردن اوضاع شمال آفریقا، بر لزوم یافتن راهکار سیاسی برای بحران‌های غرب آسیا نیز تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود درباره مسائل غرب آسیا صحبت کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف درباره تلاش‌های قاهره در مبارزه با تروریسم و اهمیت تداوم هماهنگی و همکاری‌های دو کشور در این خصوص رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: کم‌مانده ترامپ و رژیم اسرائیل از سیاره زمین خارج شوند

ترامپ و السیسی همچنین با صحبت درباره آخرین تحولات امنیتی در غرب آسیا، بر تلاش‌های بالقوه برای بازگرداندن ثبات به منطقه و یافتن راهکارهای سیاسی برای بحران‌هایی مانند یمن، سوریه و لیبی تاکید کردند.

ترامپ همچنین از اقدامات سیاسی مصر برای آرام کردن اوضاع در غرب آسیا تقدیر کرد. السیسی نیز سال نو میلادی را به وی تبریک گفت.

این در حالی است که «باب وودوارد» خبرنگار تحقیقی و کارکشته روزنامه «واشنگتن‌پست» چندی پیش در کتاب جدید خود به نام «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» نوشته بود که رئیس‌جمهور آمریکا از همتای مصری خود با عنوان «قاتل لعنتی» یاد کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس