رو در رو

برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» امشب ( ۱۱ دی» به «سیاست متلاطم امریکا و همپیمانانش در سوریه» می پردازد.

به گزارش مشرق، مجله سیاسی «رو در رو» این هفته بنا دارد چشم انداز سیاسی - امنیتی غرب آسیا بر بستر تحولات جدید منطقه را با حضور مجتبی امانی کارشناس مسایل غرب آسیا و امیر موسوی کارشناس مسایل غرب آسیا ارزیابی کند.
همزمان با اعلام زمان‌بندی خروح نظامیان امریکا از سوریه، موجی از احیای روابط سیاسی با دمشق آغاز شده، و برخی کشورهای عربی در این راه پیشقدم شده‌اند. دیدار دو هفته پیش عمر البشیر رئیس‌جمهوری سودان از سوریه و روند بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای امارات، بحرین، کویت در دمشق و گسترش روابط تونس و سوریه؛ نشانه‌های مهمی از تغییرات ساختاری جدید در منطقه ارزیابی می‌شود. این تغییر که گویای پایان تدریجی جنگ در سوریه و تثبیت ساختار سیاسی و جایگاه رئیس‎جمهور اسد در این کشور است. ثبیت امنیتی کامل در عراق و بن‌بست ائتلاف سعودی در جنگ یمن از دیگر مولفه‌های امنیتی و سیاسی در غرب آسیاست، که دغدغه جدی مقامات کاخ سفید را برانگیخته و سفر سرزده رئیس‌جمهوری امریکا به عراق ابعاد مختلف این نگرانی را به تصویر کشیده است.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی و با اجرای دکتر عنادی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت ۱۹:۰۰ به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس