محمد علی الحوثی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تهدید اخیر مدیر برنامه جهانی غذا، از اقدام این نهاد در خرید مواد غذایی فاسد برای ملت یمن پرده برداشت.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، به ادعای مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا درباره توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق مختلف این کشور، واکنش نشان داد.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با کمال تعجب اظهارات مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا را که به توقف تأمین مواد غذایی برای شمار زیادی از افراد نیازمند به این کمک؛ به بهانه دستکاری در فهرست دریافت‌کنندگان کمک‌های غذایی تهدید کرده بود، مطالعه کردیم.

بیشتر بخوانید:

روایت روزنامه آمریکایی از استخدام «مزدور» برای جنگ یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه با ابراز نارضایتی شدید از این اظهارات گفت که این مسئله با رویکردهای برنامه جهانی غذا همخوانی ندارد و به منزله تلاش برای رهایی از زیر بار مسئولیت در قبال قطحی و گرسنگی در یمن است.

وی افزود: این نهاد به طور رسمی دولت یا طرف‌های مسئول را مورد خطاب قرار نداده است و به جای اینکه این اظهار نظر با ادله و مدارک معتبر ثابت شود، صرفاً در حد اتهام زنی است که با ساده‌ترین اصول اتهام‌زنی هم در تضاد است. انتشار این اظهارات در رسانه‌ها نیز بیانگر انحراف زیاد در عملکرد این نهاد سازمان مللی است.

الحوثی تاکید کرد که دولت یمن این حق را دارد که برنامه جهانی غذا را برای این ادعاها، به پای میز محاکمه بکشاند.

وی در ادامه گفت که برنامه جهانی غذا مسئول هدر دادن مبلغ بالایی پول برای خرید میزان زیادی غذای فاسد است، که قرار بود وارد یمن شود اما جمهوری یمن با وارد شدن این مواد، مخالفت کرد زیرا این مواد برای مصارف انسانی مناسب نبود و مدارک مربوط به این مسئله نیز موجود است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه از برنامه جهانی غذا و سایر سازمان‌های امدادرسان جهانی خواست تا دلیل عدم وارد شدن حتی یک کشتی در سال ۲۰۱۸ به یمن برای اهداف درمانی با وجود شیوع وبا و بیماری‌های مسری و ضرورت امدادرسانی به بیماران کلیوی و زخمی‌ها را تبیین کنند.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، پیشتر در سخنانی، انصارالله یمن را متهم کرد که در فهرست دریافت‌کنندگان کمک‌های غذایی دستکاری کرده است. وی تهدید کرد در صورت متوقف نشدن این رویه مجبور خواهد شد همکاری با انصارالله را قطع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 0
    عربستان و حامیانش چو انداختن حوثی ها نمیذارند کمکهای انسانی وارد بندر بشه! نگو دارن مواد فاسد و بلکه مسموم میفرستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس