کد خبر 924573
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
بسیج آتش به اختیار

رئیس سازمان بسیج شهرداری با بیان اینکه بسیج یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیج یکی از صادرات نرم افزاری ما در حوزه انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان بسیج شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک نهم دی‌ماه گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری با بیان اینکه بسیج یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیج یکی از صادرات نرم افزاری ما در حوزه انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: در حوزه بسیج هم توانسته‌ایم دستاوردهایمان را به سایر کشورها صادر کنیم و تشکیلاتی مانند حشدالشعبی را شکل دهیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری با تأکید بر اینکه فعالیت‌های بسیج در همه امورات نظام است، بیان کرد: اگر بسیج نبود انقلاب اسلامی در همه مسائل بعد از جنگ لنگ می‌زد.

سالک با تأکید بر اینکه قرار شده تا در شهرداری به مدیریت شهری کمک کنیم، اظهار کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم مسائل را غیر سیاسی ببینند و همچون بسیج که به احزاب وابسته نیست در سیاست حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج شهرداری در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در ۶ محور انجام می‌شود، گفت: اولین محور مربوط به دستاوردهای انقلاب است که نام همیاران انقلاب را برای آنان برگزیده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری افزود: در این موضوع به ترویج انقلاب تفکر انقلابی می‌پردازیم و در محور معارف انقلاب با شناسایی و جذب شبکه‌های محققین وارد جنگ می‌شویم.

سالک با بیان اینکه تعامل خوبی با شبکه بسیج دانشجویی شکل داده‌ایم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اقدامات مناسب دستاوردهای انقلاب را در ۴۰ سالگی آن به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه غیر از بسیج شهرداری فعالیت‌های ویژه دیگر هم است، ادامه داد: در بحث اربعین یک کارگروه ویژه داریم که مربوط به زائرین کربلا است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری با بیان اینکه پرسنل شهرداری در اربعین بدون حق مأموریت حاضر می‌شوند، اظهار کرد: در میان آن‌ها تعداد زیادی پزشک متخصص حضور دارد که در موکب‌ها خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

سالک در ادامه با بیان اینکه طرح میثاق بسیج، طرحی برای افزایش نشاط است که آن را در بین فرزندان کارکنان شهرداری اجرا می‌کنیم، اظهار کرد: طرح چلچراغ آسمانی هم اجرا کردیم که در این طرح از فرزندان خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کنیم.

وی به شهرداری با بیان اینکه در اقدامی دیگر برای افراد نیازمند جهیزیه تدارک می‌بینیم، ادامه داد: در دهه فجر امسال در یک سوله موضوع روزنامه دیواری را داریم که توسط نسل پنجمی‌های انقلاب این روزنامه دیواری تکمیل خواهد شد و در آینده به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری با بیان اینکه با مدیریت بحران و آتش‌نشانی تعامل کردیم تا بسیجیان آموزش مسائل آتش‌نشانی را ببینند، گفت: همچنین با سازمان مدیریت پسماند هم تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا آموزش خانواده‌ها برای تولید کمتر زباله را مدیریت کنیم و با کمتر کردن تولید زباله به مجموعه شهرداری کمک کنیم.

سالک با بیان اینکه به زودی جشنواره آتش به اختیار در سطح شهر تهران رونمایی می‌شود، گفت: این جشنواره ویژه اشخاص حقیقی و غیر دولتی است و هر شخصی که در بحث بسترسازی جریانات فرهنگی کار کرده است می‌تواند در آن شرکت کند.

وی با بیان اینکه از ۲۶ بهمن نمایشگاهی برای نمایش این آثار برگزار خواهد شد گفت: آثار توسط داوری بررسی خواهند شد و آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری در ادامه با تأکید بر ضروریت حضور در مساجد گفت: حضور در مساجد کمرنگ شده است و باید همانطور که کار سه‌شنبه‌های بدون خودرو را آغاز کردیم در زمینه‌های فرهنگی هم به همین شکل انجام دهیم که به همین منظور پنجشنبه‌های مساجد را پیش بینی کردیم.

سالک در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه برای بزرگداشت روز ۹ دی کار ویژه‌ای در سطح شهر انجام نشده است، گفت: در بحث تبلیغات دو موضوع وجود دارد که یکی موضوع بودجه است که به طور ویژه کل دولت، شهرداری و بسیج شهرداری در دو سال اخیر با آن درگیر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ما زودتر از فرا رسیدن سالروز ۹ دی اقدام به تبلیغات آن کردیم، گفت: سازمان زیباسازی در این مورد بروشورهایی را آماده کرده است که نشان می‌دهد در ۵۰ نقطه تهران در این زمینه اطلاع‌رسانی شده بود.

سالک ادامه داد: در بسیج شهرداری برای پاسداشت ۹ دی اقداماتی به طور ویژه انجام شد و سازمان زیباسازی هم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری با تأکید بر اینکه همه تبلیعات ما با همکاری سازمان زیباسازی است، اظهار کرد: در مراسم بزرگداشت روز ۹ دی محوریت کار در میدان امام حسین با بسیج شهرداری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس