اخبارویژه

مگر فتنه‌گران و حامیان آنها کدام خبط و خیانت بزرگ را مرتکب شده‌اند که مرور و بازگویی حماسه 9 دی، علیه آنها و موجب نگرانی‌شان می‌شود؟

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

«اصل نظام نشانه است» سران فتنه را سزاوار لعنت مردم کرد


علی مطهری می‌گوید نباید از ۹ دی بهره‌برداری سیاسی شود.


وی در آستانه این حماسه دشمن‌شکن و فتنه‌سوز نوشت: «نهم دی سال ۱۳۸۸، روزی بود که مردم قطع نظر از خطاهای دو طرف انتخابات ریاست جمهوری، برای حفظ اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند. از این روز به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در جامعه بهره‌برداری سیاسی نکنیم. خصوصاً سازمان صدا و سیما با توجه به کارنامه سال‌های گذشته‌اش توجه بیشتری به شرایط امروز و ضرورت اتحاد و اتفاق ملت داشته باشد.»


درباره این موضع‌گیری باید خاطرنشان کرد که حماسه بی‌سابقه ۹ دی، حاصل صبر توام با انزجار ملت (از همه سوابق) دربرابر آشوب‌افکنی و حرمت‌شکنی فتنه‌گران بود و نه مراسم آشتی‌کنان با فتنه‌گران! در این روز ملت ایران به مزدوران نیابتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس تودهنی زدند؛ همان که کف خیابان با حمایت سران فتنه، ماهیت خود را لو داده و شعار داده بودند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».

مردم از ائتلاف نفاق جدید با منافقین و محاربین (‌سلطنت‌طلبان، سازمان منافقین و …) اعلام بیزاری کردند، چراکه روی جمهوری اسلامی خط کشیدند و شعار وزارت خارجه اسرائیل (نه غزه نه لبنان) را تکرار کردند، به ساحت امام خمینی (ره) اهانت کردند و مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند و در سرانجام رذالت به ساحت امام حسین علیه‌السلام هتاکی کردند. مردم به همین خاطر در حماسه ۹ دی فریاد می‌زدند «لعن علی عدوک یا حسین - خاتمی و کروبی و میرحسین».


اعتراض آن روز مردم به اعتبار اینکه عملکرد فتنه‌گران از بهانه انتخابات عبور کرده و نقشه نیابتی کودتای مخملین را به اجرا گذاشته بود، ربطی به موضوع انتخابات و به قول مطهری خطاهای دو طرف انتخابات نداشت، بلکه پای امام حسین (ع) و اصل نظام آمده بودند. بنابراین برعهده صداوسیماست تا عین این واقعه مهم را بازتاب دهد. بله البته فتنه‌گران و حامیان آنها، چنین روزی روز عزا و خشم‌شان است؛ به تعبیر قرآن: قل موتوا بغیظکم.


و بالاخره باید پرسید مگر فتنه‌گران و حامیان آنها کدام خبط و خیانت بزرگ را مرتکب شده‌اند که مرور و بازگویی حماسه ۹ دی، علیه آنها و موجب نگرانی‌شان می‌شود؟

مأموریت حجاریان برای تبرئه غرب و انداختن توپ به زمین ایران


سعید حجاریان می‌گوید وقتی خودسرها در برابر برجام ایستادند، روحانی باید محکم می‌ایستاد و می‌گفت نمی‌مانم.


وی در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار داشت: ما برنامه برجام را راهی برای نرمال‌سازی در داخل و خارج تلقی می‌کردیم و آن را کافی می‌دانستیم. از این گذشته حتی بعضی شعارهای اصلاح‌طلبانه ایام انتخابات را خارج از ظرفیت روحانی می‌دانستیم و تذکر دادیم، دست از این شعارها بردارد و آنچه را خود به آن اعتقاد دارد، پیش ببرد.

اجرای برجام لازم بود تا سرمایه‌گذاری خارجی به عرصه اقتصاد وارد و در نتیجه، مشکلات اشتغال و رونق کسب و کار تا حدی حل شود، اما ایشان در مقابل سنگ‌اندازی گروه‌های خودسر که به کلی مخالف برجام بودند و از هیچ اقدامی دریغ نکردند، ایستادگی نکرد. زمانی که رقبای ایشان به قلب برنامه دولت که همان برجام باشد، حمله کردند، رئیس‌جمهور می‌توانست محکم بایستد و بگوید، نمی‌توانم این گونه کار کنم و حتی صراحتاً اعلام می‌کرد، استعفا می‌دهم و می‌روم.


مغالعه حجاریان در حالی است که برجام به طور کامل از سوی ایران اجرا شد و آژانس و اتحادیه اروپا برای این امر تصریح کرده‌اند. بنابراین در حالی که همه در داخل باید به آمریکا اعتراض و از اروپا مطالبه کنند که چرا تعهدات متقابل را اجرا نمی‌کند، حجاریان می‌کوشد ایران و نیروهای داخلی را جای مقصر بنشاند. آیا سند برای نفوذی بودن یا نفوذزدگی برخی افراطیون مدعی اصلاحات (نظیر حجاریان) از این بزرگ‌تر؟! آنها چه مأموریتی در این زمینه دارند.


ثانیاً سناریوی هل دادن روحانی به استعفا که چند ماه قبل از این از سوی حجاریان استارت خورد، مشابه رفتار افراطیون و نفاق جدید در دوره اصلاحات است که پس از چند سال بی‌تفاوتی و ساختارشکنی، مدعی خروج از حاکمیت و قهر و استعفا و تحصن برای گروکشی سیاسی و ایجاد بی‌ثباتی در خدمت رژیم آمریکا کردند که سرگرم اشغال افغانستان و عراق بود.


نکته سوم، درباره سوابق اظهارات منافقانه حجاریان نسبت به خاتمی است. چند سال قبل نشریه ضد انقلابی پیک‌نت که از سوی اپوزیسیون خارج‌نشین مدیریت می‌شود، بخش‌های قابل انتشار ملاقات نفوذی خود را با سعید حجاریان در روزهایی که خاتمی مهیای تحویل دادن ریاست جمهوری می‌شد- این گونه منتشر کرد: «در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان نوفل لوشاتو، یکی از ساختمان‌های ریاست جمهوری قرار دارد، وارد این ساختمان قدیمی که می‌شوید تابلویی در روبرو نظرتان را جلب می‌کند که با امضای حراست ریاست جمهوری از مکالمه کنندگان می‌خواهد در هنگام صحبت پشت تلفن احتیاط کنند و مواظب شنود بیگانگان باشند.

این تابلوها همه جا حتی کنار در آسانسوری که سوار آن می‌شوم تا در طبقه دوم به مصاحبه با حجاریان بروم، به چشم می‌خورد. او در گفت‌وگویی که داشتم، گفت؛ ترجیح می‌دهم درباره خاتمی صحبت نکنم مبادات که به او بربخورد. او با ما تفاوت داشت. خاتمی روحانی بود و گروه خونی‌اش بیشتر به مجمع روحانیون می‌خورد. حزب مشارکت ما هم با مجمع خیلی فرق دارد. هر چند خاتمی در بین اعضای مجمع بهترین است. مجمع روحانیون، بدترین خیلی دارد. ما از ابتدا هم می‌دانستیم خاتمی با ما فرق دارد. بین اجزای سیستم فکری او سازگاری وجود ندارد. او آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زد.»


این اظهارات پنهانی در حالی بود که طیف حجاریان در آغاز دوم خرداد ۷۶، خاتمی را تهدید کرده بودند که اگر به منویات آنها گوش ندهد او را از قطار اصلاحات پیاده می‌کنند. اما در علن، تظاهر به حمایت و تقدیس خاتمی می‌کردند!!

واشنگتن‌پست: تمام نقشه‌های آمریکا در سوریه نقش برآب شد


روزنامه واشنگتن‌پست به قلم یک مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا نوشت: ایالات متحده با خروج از سوریه، برای تهران دعوت‌نامه فرستاد تا قدرتمندتر از قبل، بر منطقه حیاتی خاورمیانه، تسلط نظامی و سیاسی و اقتصادی داشته باشد.


«ویکتوریا نولاند» معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا (و مدیر اجرایی مرکز امنیت آمریکای جدید) در این یادداشت نوشت: ترامپ با تصمیم‌گیری برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، «کرملین» و جمهوری اسلامی ایران هدیه سال نو داد. رئیس‌جمهور با این تصمیم‌گیری؛ تمام دستاوردهای نظامی آمریکا در سوریه را نقش بر آب کرد.


ترامپ تمام آن اهرم قدرت را که «مایک پمپئو» وزیر خارجه و فرستاده ویژه‌اش به سوریه «جفری جونز» کسب کرده بودند تا به یک راه‌حل دیپلماتیک در سوریه برسند، را هم نقش بر آب کرد.


این راه‌حل، متضمن اهداف واشنگتن مبنی بر دفع جمهوری اسلامی در سوریه بود. ترامپ در همان دامی افتاد که «باراک اوباما» در سال ۲۰۱۱ با خارج کردن همه نیروهای آمریکایی از عراق افتاده بودند. با این تصمیمی که ترامپ گرفت؛ دیگر امنیت هیچ‌کس تضمین شده نیست.


این تصمیم‌گیری که ناقض تصمیم‌های پیشین است؛ همان‌طور که خود ترامپ گفته، منافع ملی آمریکا را به خطر خواهد انداخت.


دقیقاً سه ماه پیش «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا عنوان کرد، تا زمانی که آخرین رزمنده ایران خاک سوریه را ترک نکرده است؛ آمریکا در سوریه خواهد ماند. اما ترامپ آمد و آب پاکی روی دست همه ریخت و تهران را دعوت کرد محکم‌تر و عمیق‌تر از قبل به این تکه حیاتی خاورمیانه تسلط نظامی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد.


در ادامه همین روند، جمهوری اسلامی کنترل میدان مهم نفتی «دیرالزور» را که نیروهای آمریکایی و نیروهای دمکراتیک سوریه از آن حفظ و حراست می‌کنند، به دست خواهد آورد. مسکو هم بابت این تصمیم ترامپ جشن گرفته است.

مسکو سال‌ها همه را فریب می‌داد و وانمود می‌کرد که دارد با واشنگتن بر سر یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای بحران سوریه مذاکره می‌کند.


«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه حالا خیلی راحت به همه التماس‌های فرستاده ویژه آمریکا به سوریه بی‌اعتنایی می‌کند. چرا؟ چون آمریکا هیچ پشتوانه نظامی در این بازی ندارد تا پشتوانه دیپلماسی‌اش باشد.


حالا کرملین با خاطری آسوده همان کاری را دنبال خواهد کرد که از اول هم قصد آن را داشت و برایش برنامه‌ریزی کرده بود. آن برنامه، مسجل شدن سلطه اسد بر سایر بخش‌های سوریه تا سال ۲۰۲۱ است.


مسکو به طور ضمنی از نیروهای شبه نظامی تحت امر ایران حمایت می‌کند. این شبه نظامیان، بالفعل؛ نیروهای پلیس محلی در غرب سوریه هستند.


حالا با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه؛ دیگر حتی دوستان سوریه‌ای واشنگتن هم در فرآیند دیپلماتیک به رهبری آمریکا برای حل بحران سوریه؛ شرکت نخواهند کرد.

ایران

قول مساعد دادستان برای آزادی کارگران

خبر اول اینکه، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۷ کارگر این کارخانه در بازداشت هستند، از قول مساعدت دادستان استان خوزستان برای آزادی آنها خبر داد. به گزارش ایسنا، کسری غفوری گفت: از سوی دادستانی استان پیگیر مسأله آزادسازی کارگران بازداشتی هستیم. روز شنبه جلسه‌ای را با دادستان برگزار کردیم تا همکاری‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد آزادی کارگران باشیم. وی افزود: دادستان استان برای بحث آزادی کارگران بازداشتی قول مساعدت داده است زیرا کارخانه آغاز به کار کرده و ما نیز به حضور این کارگران در کارخانه نیازمند هسیتم. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا هرچه سریع‌تر شاهد آزادسازی این پرسنل کارخانه باشیم زیرا مسأله روی روحیه سایر کارگران کارخانه نیز بسیار اثرگذار است.

شوخی مطهری با اسناد کریمی قدوسی درخصوص فتنه

خبر دیگر اینکه، جواد کریمی قدوسی که روز گذشته در پایان نطق میان دستور خود که همراه با بیان اتهاماتی علیه هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی بود، گفت: من بار دیگر اسناد مربوط به فتنه فتنه‌گران را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنم و اوراقی را به علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، تحویل داد. به گزارش «ایران»، مطهری هم خطاب به کریمی قدوسی گفت: مشکل اینجاست که شما بنده را هم جزو فتنه‌گران دانسته‌اید. این سخن رئیس جلسه با خنده نمایندگان همراه شد.

پیشنهاد تشکیل منطقه «امن انسانی» برای رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور

ابوالفضل فاتح از فعالان رسانه‌ای که در خارج از کشور به سر می‌برد، در یادداشتی برای رفع مشکلات رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد تشکیل منطقه آزاد انسانی و حریم امن مذهبی را مطرح کرده است.


او دربخشی از این یادداشت که سایت جماران آن را منتشر کرده، آورده است: در میان مشکلات و مسائلی که ایرانیان خارج از کشور با آنها روبه‌رو هستند، این نوشته بر یک موضوع خاص و البته بسیار مهم و راهگشا چه از نظر انسانی و اخلاقی و چه از منظر اعتمادسازی متمرکز است: راه حلی برای مهیا کردن امکان دیدار ایرانیان خارج از کشور با خانواده هایشان از طریق تشکیل منطقه آزاد انسانی و مذهبی.

از این‌رو حریم و حرم نورانی مشهد الرضا (ع) که نقطه امید و آرامش همه ایرانیان و به بیان حضرت امام (ره) پایتخت معنوی ایران است به‌عنوان منطقه آزاد انسانی و مذهبی برای دیدار ایرانیانی که به هر دلیل از نظر مسئولان برای رفت و آمد به ایران با موانعی مواجه هستند، پیشنهاد شد.

علاوه بر این می‌توان یک زمان مشخص نظیر نوروز و ماه فروردین را به‌عنوان زمانی آزاد برای آمد و شد ایرانیان خارج از کشور به تمام ایران یا شهرهای مرکزی نظیر اصفهان، شیراز، تبریز و.... قرار داد. تصریح می‌کنم این یک پیشنهاد با نگاه و علائق شخصی نیست و ماحصل تجربه چندین ساله زندگی در خارج از کشور است. به نوشته فاتح، رویکرد تشکیل منطقه آزاد انسانی و حریم امن مذهبی، ایجاد پل عاطفی و انسانی و مقدمه‌ای اعتمادساز برای همه مهاجران هموطن است.

خراسان

دستور جدید دولت برای تغییر در گزینش کارمندان


یک مسئول ارشد اجرایی با ارسال دستورالعملی خطاب به اعضای کابینه، با تاکید بر ضرورت اجرای ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری که در سال ۱۳۸۹ از سوی رهبر انقلاب صادر شده، اعلام کرده در راستای بهبود معیارها و روزآمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته، ضوابط و مقررات گزینش تا نیمه اول سال آینده توسط سازمان اداری و استخدامی اصلاح خواهد شد تا از نگرش های سلیقه ای وغیر حرفه ای اجتناب شود.

تذکر جالب به مدیران درباره تغییر شغل پرسنل

طبق بخشنامه روزهای اخیر دولت به تمامی دستگاه های اجرایی، از مدیران دستگاه ها خواسته شده با توجه به ضرورت ایجاد وحدت رویه در مسائل اداری کارکنان قراردادی و استفاده بهینه از توانمندی این نیروها، به این نکته مهم توجه داشته باشند که وظایف محول شده به نیروهای قرارداد انجام کار معین در ادارات و سازمان ها، در طول مدت قرارداد در آن دستگاه، قابل تغییر نخواهد بود.

آرمان

ماجرای فلافل‌خریدن آیت‌ا… حائری‌شیرازی

شنیده شد که فرزند آیت‌ا… حائری‌شیرازی نقل می‌کند: حدوداً دو سال قبل بود. یکی، دو روز پس از معمم‌شدنم، می‌خواستند خوشحالی و محبت خود را در اوج سادگی ابراز کنند، خودشان رفتند سر کوچه قم‌نو و فلافل با سس اضافه گرفتند تا باهم بخوریم.

قطعی آب در ۱۶۰ روستای گیلان

شنیده شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان اعلام کرد: آب ۱۶۰ روستای شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، لاهیجان و لنگرود از ساعت ۷صبح امروز به مدت ۳۰ ساعت قطع خواهد شد.

بر اساس این اعلامیه، انجام تعمیرات خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی شهیدخوش‌سیرت دلیل این قطعی آب است. مشترکان این روستاها نسبت به ذخیره‌سازی آب شرب مورد نیاز خود اقدام کنند.

تعیین وقت دادگاه برای پرونده اسیدپاشی

شنیده شد که وکیل مدافع «فاطمه»، قربانی اسیدپاشی در افسریه تهران، که در آبان‌ماه سال ۹۵ اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: این پرونده بعد از تحقیقات مقدماتی منجر به صدور کیفرخواست و جلب به دادرسی شد و ساعت ۱۰:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه به‌عنوان وقت رسیدگی به این پرونده در شعبه۲ دادگاه کیفری۱ تهران، تعیین شده است.

جواد پارسا افزود: جلسه رسیدگی به این پرونده به‌صورت علنی برگزار می‌شود. وکیل‌مدافع «فاطمه.ق» که در این حادثه مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: تحقیقات مقدماتی این پرونده در شعبه۸ دادسرای جنایی تهران انجام شده است.

دستگیری ۲ کلاهبردار ۱۲‌ میلیاردی در بجنورد

شنیده شد که فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: دو کلاهبردار حرفه‌ای با ۱۲‌ میلیاردریال کلاهبرداری در بجنورد دستگیر شدند. سردار علیرضا مظاهری با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین بررسی اظهارات شاکیان پرونده موفق به شناسایی محل اختفای این افراد شدند، گفت: کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر و برای انجام تحقیقات به مقر انتظامی انتقال کردند. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل‌آمده به پنج فقره کلاهبرداری از چهار نفر از شهروندان به ارزش ۱۲‌ میلیاردریال اعتراف کردند.

تذکر عضو شورای شهر به حناچی

شنیده شد کهعضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان یکصدودهمین جلسه شورای شهر تهران تذکری را به شهردار تهران درخصوص برگزاری مناقصه برای طرح تفکیک پسماند از مبدأ ارائه کرد و گفت: متاسفانه مناقصه برگزاری این طرح با تاخیر انجام شده و خسارتی جدی به شهر تهران وارد کرده است.

سیدمحمود میرلوحی با اشاره به گزارش‌های متعدد شهرداران مناطق از جمله شهرداری مناطق ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۱۸ بیان کرد: این گزارش‌ها حاکی از آن است که برگزاری مناقصه و قرارداد با پیمانکاران مربوطه با کندی پیش می‌رود و همین امر مشکلات جدی را برای شهر تهران به بار آورده است.

چراغ سبز به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

شنیده شد که دبیر شورای انقلاب فرهنگی در حاشیه بیست و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی گفت: در خصوص حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها باید پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شود.

طبق قواعد و ضوابط و ایجاد امکاناتی که وزیر ورزش و جوانان به آن اشاره داشتند که در حال حاضر وجود دارد نباید مشکلی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها وجود داشته باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به حل موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اهتمام و رویکرد مثبت و سازنده‌ای دارد. این موضوع با رعایت قواعد و ضوابط قابل حل است و ان شاءا…در بقیه مراحل هم گام‌های خوبی برخواهیم داشت.

برکناری مدیر صداوسیمای کیش

شنیده شد که در پی اهمال و بی‌توجهی در نظارت بر پخش یک فیلم سینمایی خارجی در مرکز کیش که منجر به انتشار تصاویر نامناسب شد، با دستور رئیس سازمان صداوسیما، مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش برکنار شد. به‌دنبال پخش صحنه‌هایی در یک فیلم سینمایی و عدم حذف آنها، چند کارمند این شبکه نیز برکنار شدند.

به‌گزارش فارس از جزیره کیش، در یکی از شب‌های گذشته فیلمی سینمایی از شبکه کیش پخش شد که متاسفانه در بخشی از آن، صحنه‌های مبتذل این فیلم حذف نشده بود. انتشار این فیلم اعتراض‌هایی را در فضای مجازی و حقیقی از سوی شهروندان جزیره کیش در پی داشت. در این رابطه از صداوسیمای کیش خبر می‌رسد که کارمندان خاطی برکنار و توبیخ شده‌اند.

ارسال پرونده هنگامه شهیدی به دادگاه تجدیدنظر

شنیده شد که وکیل مدافع هنگامه شهیدی از ارسال پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی مجدد خبر داد. ایلنا نوشت؛ مصطفی ترک‌همدانی گفت: در زمان تجدیدنظرخواهی به موکلم دسترسی نداشتم و بعد از اینکه مهلت تجدیدنظرخواهی به اتمام رسید، توانستم هفته گذشته او را ملاقات کنم.

وی افزود: لایحه تجدیدنظرخواهی را مستقیماً به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهم داد. گفتنی است ترک‌همدانی ۱۰ آذرماه از محکومیت موکلش به ۱۲ سال و ۹ماه حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود. بر اساس این گزارش، دادستانی تهران سه‌شنبه ۵تیر ۱۳۹۷ از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داده و اعلام کرده بود: متهم مذکور که تحت تعقیب قضائی بوده، توسط ماموران پلیس دستگیر و به زندان معرفی شد.

کلاهبرداری ۲ زن از مالکان خودروهای لوکس

شنیده شد که در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ هنگفتی از حساب‌های آنها کسر شده است، پیگیری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا و دادستانی مرکز البرز قرار گرفت. پنج نفر از اعضای یک باند شامل دو مرد به نام‌های «ج.ا» و «ح.ش» و سه زن با نام‌های «ن.ش»، «ز.ا» و «ک.ط» با اجاره یک کافه اقدام به کلاهبرداری از مردان متمول و دارای خودروهای لوکس می‌کردند.

شیوه و شگرد کلاهبردان به این صورت بوده است که دو زن از باند با طرح دوستی با سوژه‌های مورد نظرشان و دعوت آنها به کافه، عابربانک‌های آنها را از طریق دستگاه اسکیمر کپی می‌کردند. قابل ذکر است، این باند مبالغی که از راه کلاهبرداری به‌دست می‌آوردند به‌دلیل اینکه مورد پیگیری قرار نگیرند، صرف خرید و… می‌کردند.

آخرین وضعیت سلامتی بهنام صفوی

شنیده شد که محمدعلی صفوی، پدر بهنام صفوی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، درباره تازه‌ترین وضعیت جسمانی پسرش توضیح داد: چند روز پیش که بهنام را به بیمارستان منتقل کردیم، سطح هوشیاری‌اش پایین بود و گفتار وی نیز به‌طور کامل قطع شده بود و می‌توان گفت که علائم حیاتی وی به حالت خطر رسیده بود.

این در حالی است که بعد از انجام تازه‌ترین مرحله شیمی‌درمانی، پزشکان توصیه کردند که او باید در بیمارستان بستری شود که ما هم بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادیم. وی افزود: خوشبختانه بعد از انجام مراحل مختلف شیمی‌درمانی و سایر اقدامات درمانی دیگر توسط تیم پزشکان بیمارستان که جا دارد از همه آنها قدردانی کنم، سطح هوشیاری بهنام بهتر شده. البته چشمان او نیز باز نمی‌شد اما چندساعتی است که حالت چشمانش در زمانی که به‌هوش است، به حالت نیمه‌باز درآمده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • زلان IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    6 78
    فتنه باعث شد تحریم شویم و چرخ کارخانه ها نچرخد و جوانها بیکار شوند و مردم بدبخت مملکت بیچاره شوند اگر فتنه نبود مملکت ما الان آباد بود و مشکل معیشتی نداشتیم و در بهشت باشیم نه غلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      26 2
      برای خودت اسپند دود کن خیلی باهوشی ....از طرف غلام
  • AE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    5 1
    از انتخاب نقویان بعنوان گزینش معلوم است کی را انتخاب می کنید،!!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس