سامانه «ثبت تغییر نشانی محل سکونت» راه‌اندازی شد/مهلت ۲۰ روزه برای مردم

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه ای با عنوان «ثبت تغییر نشانی محل سکونت» ایجاد شده تا از این طریق کد شخصی افراد در کنار مکان و نشانی آنها ثبت شود.

به گزارش مشرق، سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از اقدامات جدی که ثبت احوال دنبال می کند به روز کردن نام و نشانی محل سکونت شهروندان است.

وی ادامه داد: به همین منظور سامانه ای با عنوان «ثبت تغییر نشانی» ایجاد شده تا از این طریق کد شخصی افراد در کنار مکان و نشانی آنها ثبت شود.

بیشتر بخوانید

اقدام جدید ثبت احوال برای حذف فرم کاغذی

ابوترابی با بیان اینکه این سامانه در شناسایی جمعیت و مهاجرتها کمک خواهد کرد گفت: در واقع با این اقدام چنانچه نشانی و آدرس افراد تغییر کند در این سامانه ثبت شده و به روز رسانی می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با توجه به اینکه ما مکلف شده ایم به ثبت این تغییرات،از سوی دیگر سازمانها و ادارات نیز مکلف شده اند آدرس، نشانی و کد پستی افراد را فقط از ثبت احوال استعلام کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین از این پس تمام آدرس‌ها از فرم‌های کاغذی و کاربرگ‌های الکترونیکی حذف می‌شود.

ابوترابی تاکید کرد: بنابراین مردم فرصت ۲۰ روزه ای دارند تا چنانچه نشانی خود را تغییر دهند به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کرده و آن را اعلام کنند.

ابوترابی بر دقت، سرعت و تصریح خدمت به مردم، پیش بردن ثبت احوال به سمت نوین سازی و ایجاد امکانات و ابزارهایی برای مردم برای تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه درحال رفتن به سوی دولت الکترونیک هستیم گفت: خدمت الکترونیکی که توسط سازمان ثبت احوال کشور به مردم ارائه می‌شود در راستای حذف تدریجی مراجعه حضوری مردم به ادارات است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هم اکنون امکان ثبت تغییرات نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال فراهم است که متقاضیان می توانند اطلاعات خود را  به آدرس www.sabteahval.ir به روز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس