کد خبر 923546
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا امروز تهدید کرد که اگر دموکرات‌ها با پرداخت بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند، در این صورت مرزهای جنوبی را به طور کامل خواهد بست.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه تهدید کرد، در صورتی که دموکرات‌ها با پرداخت هزینه برای احداث دیوار در مرز این کشور با مکزیک مخالفت کنند، مرز را به طور کامل مسدود می‌کند. اجرایی شدن این اقدام در راستای سیاست‌های مهاجرتی ترامپ پیگیری می‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ در ادامه اقدامات خود برای تحت‌فشار گذاشتن دموکرات‌ها با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «اگر کارشکنان دموکرات به ما برای پایان ساخت دیوار پول ندهند و قانون مضحک مهاجرت که به کشورمان تحمیل شده است را تغییر ندهند، در این صورت ناچار می‌شویم که مرز جنوبی را به طور کامل ببندیم.»

ترامپ روز سه‌شنبه بار دیگر بر ساخت دیوار در مرز مکزیک تاکید و پایان تعطیلی دولت را منوط به توافق با دموکرات‌ها درباره بودجه ساخت دیوار حائل با مکزیک کرد.

وی گفت: «تا زمانی که بودجه دیوار در مرز با مکزیک تأمین نشود تعطیلی دولت پایان نخواهد یافت.»

بیشتر بخوانید:

دولت فدرال آمریکا فعلاً تعطیل می‌ماند

«جیم» هم جیم زد / در کابینه ترامپ «سگ دیوانه» عقل کُل بود +عکس و فیلم

دولت آمریکا تعطیل شد؛ اما اتاق جنگ اقتصادی آمریکا هم‌چنان فعال است

تعطیلی دولت آمریکا پس از آن رخ داد که دولت و کنگره نتوانستند بر سر اختصاص پنج میلیارد دلار به پروژه احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک به توافق برسند.

پروژه مزبور بخشی از قول‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و در راستای مقابله با ورود سیل مهاجرین به آمریکا است.

ساخت دیوار در مرز مکزیک به بهانه مقابله با ورود پناهجویان و مهاجرین غیرقانونی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود. او در آن زمان تأکید می‌کرد که مکزیک باید پول ساخت این دیوار را بپردازد، اما با رد این درخواست از سوی دولت مکزیک، ترامپ اکنون نمایندگان کنگره را برای تخصیص بودجه به این پروژه تحت فشار قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس