کد خبر 923438
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
عکس/ فرودگاه هایی با باند پرواز شگفت انگیز!

اولین پرواز هوایی سوریه پس از هفت سال بحران با 150 مسافر به سمت تونس امروز انجام شد.

به گزارش مشرق، شرکت «اجنحه الشام» دومین شرکت بزرگ هوایی سوریه امروز (پنج‌شنبه) اولین پرواز هوایی دمشق به تونس را با ۱۵۰ مسافر انجام داد.

به نوشته پایگاه خبری «عنب‌بلدی» سوریه، این پرواز از فرودگاه بین‌المللی دمشق به سمت فرودگاه «حبیب بور قیبه» در تونس به پرواز در آمد. شرکت «اجنحه الشام» (بال‌های شام) پس از تحریم‌های بین‌المللی علیه «سازمان هواپیمایی سوریه» توانست در سال‌های گذشته موقعیت خوبی را بدست آورد.

این شرکت در حال حاضر پروازهای مستقیم به کویت، مسقط، خارطوم، تهران، بغداد، نجف، بصره و اردن دارد و همچنین پروازهایی به ریاض، دبی و جده از طریق کویت و پروازهایی به کوالامپور، شانگهای و پکن از طریق تهران دارد.

انجام اولین پرواز دمشق به تونس در شرایطی صورت می‌گیرد که کشورهای عربی به سمت بازسازی روابط خود با دولت سوریه پیش می‌روند.

بیشتر بخوانیم:

موضع اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه

پارلمان عربی در تاریخ ۲۴ آذر خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد و دو روز بعد «عمر البشر» رئیس‌جمهور سودان به عنوان اولین رهبر عربی پس از آغاز بحران به دمشق رفت و با بشار اسد دیدار کرد.

روز پنجشنبه (امروز) نیز سفارت امارات در دمشق بازگشایی شد و وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای بازگشایی سفارت را سبب فعال شدن نقش عربی در حمایت از استقلال و تمامیت ارضی سوریه توصیف کرد.

«عبدالحکیم النعیمی» کاردار جدید امارات در سوریه گفته است که بازگشایی سفارت امارات، مقدمه‌ای برای بازگشایی سفارتخانه‌های دیگر کشورها در دمشق است. به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۹ برای بشار اسد و دولتش رفت و آمدهای دیپلماتیک باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس