شمخانی نمایه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه برخی کشورها امنیت ملی خود را به اراده و تصمیم کشورهای فرامنطقه‌ای فروخته‌اند، گفت: آنها فکر می‌کنند آمریکا می‌تواند بقایشان را تضمین کند.

به گزارش مشرق، «اوکتای اسداف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در تهران دیدار و درباره راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار مشترکات بسیار زیاد تمدنی، فرهنگی، دینی، زبانی و قومی بین دو کشور را سرمایه بی نظیری برای توسعه و گسترش روابط خواند که می‌تواند به سود منطقه و توسعه آن باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است، افزود: ظرفیت‌های فراونی برای افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور وجود دارد که تسریع در فعال سازی  آن می‌تواند موجب رفاه، ثبات و امنیت دو کشور شود.

بیشتر بخوانید:

شمخانی: هرجا ضربه خوردیم از غفلت ما بود

دریابان شمخانی با اشاره به تلاش و برخی اقدامات کشورهای مخالف روابط دوستانه دو کشور برای ضربه زدن به مناسبات مستحکم تهران و باکو تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه به صورت جمعی و با اتخاذ رویکردهای مشترک و مذاکره و تعامل نزدیک قابل تأمین است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: برخی کشورها، امنیت ملی خود را به اراده و تصمیم کشورهای فرامنطقه‌ای فروخته‌اند و تصور می‌کنند آمریکا می‌تواند بقای آن‌ها را تضمین کند، در حالی که تنها راه تداوم حاکمیت ها تکیه بر ظرفیت‌های ملی و پشتوانه‌های مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود، تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و به مانعی جدی در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی مبدل شده است.

علی شمخانی گفت: تحریم‌های آمریکا فاقد هرگونه مبنای قانونی است و عملا تبدیل به ابزار انتقام شخصی ترامپ از کشورهای مخالف شده است.

شمخانی خاطرنشان کرد: بدون تردید این گونه اقدامات که بارها با شکست روبرو شده فرجامی به جز انزوای آمریکا نخواهد داشت.

«اوکتای اسداف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز که در رأس یک هیأت پارلمانی به ایران سفر کرده، در جریان این ملاقات با اثربخش خواندن گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات ایران گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور بوده و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کند.

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان همچنین قرار است عصر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
    0 0
    همیشه فکر میکنم چرا امثال جهان آرا (روحش شاد و قرین رحمت) شهید میشن و برخی بر صندلی صدارت همچنان تکیه میزنن؟
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    0 0
    بعضی کشورها بعضی کشورها....مردیم بسکه این اصطلاح را شنیدیم....عربستان و امارات شبانه روز بدروغ دارن ایران را متهم به انواع و اقسام جرمهای نکرده میکنند،ما هنوز که هنوزه هی میگیم "بعضی کشورها"...چرا میترسید بگید عربستان؟؟ از کدخدا میترسید؟؟یا.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس