قدم اول هر خودروساز می‌تواند یا او را تا سال‌ها به سود سرشار مالی برساند و یا اینکه سرنوشتش را به طرد و توقف تولید پیوند بزند. اتفاقی که در مورد ۲۰۶ افتاد از دسته اول بود. ظهور قدرتمندانه ۲۰۶ تیپ یک باعث شد که تا سال‌ها چشم همه را به دنبال خود جذب کند. سود مالی ۲۰۶ باعث شد که تولیدکننده‌ها به فکر طراحی ۲۰۷ بیفتند؛ خودرویی که در اروپا به نام ۲۰۶ پلاس شناخته شده بود. اما آیا این خودروی فیس‌لیفت شده ارزش خرید دارد؟ این سوالی است که در گزارش زیر به آن جواب خواهیم داد.

تفاوت‌های قیمتی

اولین تفاوتی که به چشم خریدار می‌آید تفاوت قیمتی بین ۲۰۶ و ۲۰۷ است. قیمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر در حال حاضر در بازار ۶۱ میلیون و ۲۰۷ صندوق‌دار اتوماتیک ۱۲۳ میلیون تومان است. یعنی بین ارزان‌ترین ۲۰۶ بازار تا گران‌ترین آن ۶۲ میلیون تومان تفاوت وجود دارد. این مقدار تومان تفاوت چه امکانات بیشتری می‌دهد؟ برای جواب به این سوال باید به مقایسه خرید ۲۰۶ تیپ ۲ صفر با ۲۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک بپردازیم.

مشخصات فنی

در مقایسه ۲۰۶ تیپ دو با ۲۰۷i  مشخص می‌شود که موتور تیپ دو دیگر در ۲۰۷ نصب نشده است. پیشرانه ۲۰۶ تیپ دو با ۱.۴ لیتر حجم، ۷۵ اسب بخاردر پنج هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند اما این رقم برای ۲۰۷ دنده‌ای به ۱.۷ لیتر حجم و ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸ دور در دقیقه می‌رسد. این تفاوت منجر شده تا شتابی که در ۲۰۷ وجود دارد در ۲۰۶ تجربه نشود. با ۲۰۶ تیپ دو می‌توان ۱۰۰ کیلومتر جاده بدون مانع و ماشین را در ۱۴ ثانیه طی کرد ولی ۲۰۷ دنده‌ای همین مسیر را در همین شرایط در ۹.۵ ثانیه طی می‌کند.

مشخصات ظاهری

ظاهر مشابه دو خودرو خبر می‌دهد که ۲۰۶ و ۲۰۷ روی پلتفرم مشترکی سوار شده‌اند؛ فرقی هم بین ظاهر ۲۰۷ اتوماتیک و دنده‌ای نیست. فقط ۲۰۷ در نمای جلوی خود تغییراتی داده تا گلگیر و چراغ‌های آن را جذاب‌تر کند. ایران‌خودرو زحمت زیادی برای فیس‌لیفت ۲۰۶ نکشیده و احتمالا هم نباید انتظار داشته باشد که ۲۰۷ بتوان دل مشتریان خود را ببرد.

امکانات رفاهی

هرچند قیمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر کمتر از  ۲۰۷ است اما ۲۰۷ دنده‌ای سیستم تهویه بهتری دارد. شیشه‌های عقب آن هم برقی است. روی داشبورد ۲۷ یک دماسنج برای نشان دادن دما وجود دارد. این امکانات در ۲۰۷ اتوماتیک بسیار بیشتر می‌شود. داشتن کروز کنترل در ۲۰۷ اتوماتیک باعث شده تا مشتریان این خودروی اصالتا فرانسوی برای اولین بار رانندگی بدون استفاده از پدال ترمز را تجربه کنند. البته دلمان را نباید خیلی به کروز کنترل خوش کنیم چرا که این قابلیت بیشتر برای رانندگی در خارج از شهر است و تنها نسخه اتوماتیک ۲۰۷ به آن مجهز شده است. همچنین این مدل خودرو از ایزوفیکس که استانداردی برای نصب صندلی کودک در خودرو است هم برخوردار شده. شاید هر دو خودرو در ظاهر مشابه باشند اما با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر شما از داشتن ساده‌ترین امکانات محروم می‌شوید. یکی از آنها دوربین دنده عقب یا آینه‌های جانبی برقی و بلوتوث ضبط است که از تیپ پنج تا ۲۰۷ در خودرو به کار گرفته شده است.

منبع : ویرلن

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس