پرسپولیس

هشت مدیرعامل و سرپرست، پرسپولیس را هدایت کردند که سهم طاهری دوبار بوده و همه منتظر نهمین مدیر هستند که یک رکورد تازه برای این تیم از نظر تعداد مدیرعامل است.

به گزارش مشرق، آنطور که از شواهد و قرائن بر می‌آید پرسپولیس باز هم با تغییر مدیریت روبه‌رو خواهد بود. هیات‌مدیره و مدیرعامل ثبتی باشگاه همان گروهی هستند که به علت بازنشستگی کنار رفتند و ایرج عرب به‌عنوان سرپرست انتخاب شده و خیلی‌ها از تغییرات دوباره در مدیریت این باشگاه خبر می‌دهند.

با این اوصاف باید بگوییم ظاهرا دولت‌ها در ایجاد تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس(و ایضا استقلال) رسما با هم به رقابت پرداخته‌اند و هر کدام از آنها سعی می‌کنند از دولت قبلی پیشی بگیرند.

در «فرهیختگان» امروز به مدیرانی که تاکنون در دولت‌های مختلف هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته‌اند، پرداخته‌ایم. جالب است که هرچه جلوتر می‌رویم تعداد تغییرات بیشتر می‌شود و پرسپولیس رسما در یک ماراتن تغییر قرار گرفته است. البته در این ماراتن به نکات جالب هم بر می‌خوریم. بد نیست به این تغییرات نگاهی بیندازیم.

 دولت هاشمی، آغاز تیمداری دولت

در زمان ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی‌رفسنجانی پرسپولیس رسما در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار گرفت. پس از آنکه بنیاد مستضعفان رسما از دراختیار داشتن پرسپولیس انصراف داد و تصمیم به واگذاری آن به سازمان تربیت بدنی گرفت، حسن غفوری‌فرد، رئیس وقت سازمان عباس انصاری‌فرد را به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب کرد. انصاری‌فرد از سال 69 تا سال 72 که دولت تصمیم به‌خصوصی‌سازی پرسپولیس در درون خود دولت گرفت، هدایت تیم را برعهده داشت. بعد تیم را به سازمان معادن و فلزات واگذار شد تا به شکل خصوصی هدایت شود اما ریاست اصلی باشگاه برعهده حسین محلوجی، وزیر معادن و فلزات وقت بود و این خصوصی‌سازی در درون خود دولت صورت گرفت. در این زمان امیر عابدینی هدایت تیم را برعهده گرفت و مثل عباس انصاری‌فرد با این تیم نتایج خوبی هم گرفت. این اتفاقات در زمان مهدی هاشمی‌طبا، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی رخ داد که دومین انتخاب از سوی ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی برای سازمان ورزش بود. البته ریاست او در دوره ریاست‌جمهوری هفتم نیز ادامه پیدا کرد.

در حقیقت سهم پرسپولیس از تغییرات مدیریتی در دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی، دو مدیرعامل بود.

بیشتر بخوانید:

پنجره باز برای برانکو و تیمش دردسر می‌شود؟

بیشتر موهایم در پرسپولیس سفید شد/ هرگز از کنار گذاشتن مسلمان پشیمان نشدم

مصوبه جدید دولت درخصوص واگذاری سرخابی‌ها



 6 تایی شدن پرسپولیس در دوره اصلاحات!

در دوره هفتم ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن دولت اصلاحات جنگ سهام پرسپولیس رسما آغاز شد. ریاست سازمان تربیت بدنی تصمیم گرفت پرسپولیس را به مالکیت خود دربیاورد و کار به شکایت کشید. در این میان عباس انصاری‌فرد مجددا مدیرعامل پرسپولیس شد اما در میان جنگ سهام این مدیریت چندان به چشم نیامد. امیر عابدینی همچنان به‌عنوان یک مدیر کنار پرسپولیس بود و تغییرات سازمان هم چندان روی این حضور اثری نداشت. مجمع باشگاه بی‌توجه به پیگیری‌های سازمان تربیت بدنی تشکیل جلسه داد و علی میرزایی را به‌عنوان مدیر انتخاب کرد. اما عمر مدیریت میرزایی هم دوامی نیاورد. سازمان تربیت بدنی که مدعی مالکیت پرسپولیس را داشت علی پروین را به‌عنوان مدیر انتخاب کرد و داستان مدیریت پرسپولیس به پیچیدگی عجیبی رسید که کم‌وبیش در جریانش هستید.

بعدا با روی کار آمدن محسن مهرعلیزاده در سازمان تربیت بدنی دادگاه هم رسما حکم به مالکیت این سازمان داد و پرسپولیس از ماجرای سهام و واگذاری‌هایش رها شد و مهرعلیزاده هم دو مدیر برای پرسپولیس انتخاب کرد. اکبر غمخوار از سال 81 تا 83 مدیریت باشگاه را برعهده داشت و بعد نوبت به مرحوم حجت ا... خطیب رسید که به شکل همزمان مدیریت اداره‌کل تربیت‌بدنی استان تهران و مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده بگیرد.

در دولت هفتم و هشتم پرسپولیس صاحب 6 مدیر شد که عمر مدیریت برخی‌ واقعا کوتاه بود.

 احمدی‌نژاد، نه کاهش نه افزایش

در دولت نهم و دهم سه رئیس سازمان تربیت بدنی و یک وزیر ورزش و جوانان روی کار آمدند. محمدعلی آبادی و علی سعیدلو آخرین روسای سازمان تربیت‌بدنی محسوب می‌شدند و بعد از تبدیل شدن این معاونت ریاست‌جمهوری به وزارتخانه محمد عباسی به‌عنوان اولین وزیر ورزش کار خود را آغاز کرد. در زمان ریاست محمدعلی آبادی، محمدحسن انصاری‌فرد هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و پس از آن حبیب کاشانی مدیرعامل این تیم شد و در نهایت بعد از قهرمان شدن پرسپولیس کاشانی ناگهان کنار رفت تا داریوش مصطفوی روی کار بیاید.

پس از آن عباس انصاری‌فرد برای بار سوم روی کار آمد ولی این حضور همزمان شد با روی کار آمدن علی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی و عمر مدیریت انصاری‌فرد دوام نیاورد و در نهایت حبیب کاشانی برای بار دوم به‌عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی شد. پس از روی کار آمدن محمد عباسی به‌عنوان وزیر ورزش کاشانی هم جای خودش را به محمد رویانیان داد و در پایان عمر دولت دهم خبر برکناری او هم به گوش رسید و بعد گفتند علی پروین به‌عنوان سرپرست موقت تیم انتخاب شده است. سرپرستی‌ای که باز هم برای پروین دوامی نداشت.

به این ترتیب در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد پرسپولیس باز هم 6 مدیر را بالای سر خود دید.

 دولت روحانی و رکورد جدید!

در دولت یازدهم و دوازدهم رکورد تازه‌ای در تغییر مدیران پرسپولیس ثبت شد. در این زمان دو وزیر ورزش روی کار آمدند. محمود گودرزی و مسعود سلطانی‌فر. اما همین دو نفر، هفت مدیر مختلف را برای هدایت پرسپولیس در نظر گرفتند! در ابتدا علیرضا رحیمی روی کار آمد که به خاطر اختلاف با حمیدرضا سیاسی، رئیس وقت هیات‌مدیره بر سر مربیگری علی دایی یا حمید درخشان مجبور به ترک کارش شد. وقتی رفت مدتی بهروز منتقمی هدایت پرسپولیس را برعهده داشت ولی بعد خود حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پرسپولیس شد! البته عمر مدیرعاملی او نیز کوتاه بود و جای خود را به علی‌اکبر طاهری داد اما خیلی زود او هم کنار رفت تا محمدحسین نژادفلاح کار را برعهده بگیرد. جالب است بدانید همه این نفرات در زمان وزارت محمود گودرزی و البته همگی در سال 1393 به‌عنوان مدیر انتخاب شدند! بعد نوبت به وزارت مسعود سلطانی‌فر رسید تا او نیز علی‌اکبر طاهری، حمید گرشاسبی و ایرج عرب را به‌عنوان مدیرعامل و سرپرست انتخاب کند و امروز شنیده می‌شود خیلی زود ایرج عرب هم جای خود را به مدیر جدیدی خواهد داد. تا اینجا هشت مدیرعامل و سرپرست پرسپولیس را هدایت کردند که سهم طاهری دوبار بوده و همه منتظر نهمین مدیر برای پرسپولیس هستند که یک رکورد تازه برای پرسپولیس از نظر تعداد مدیرعامل است! آن هم در حالی که از عمر دولت دوازدهم مدت زیادی مانده و احتمال دو رقمی شدن مدیران پرسپولیس نیز وجود دارد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد ماجرا درخصوص دیگر تیم پرطرفدار؛ یعنی استقلال نیز تفاوت چندانی ندارد!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    2 8
    لنگی نیوز معلومه در این مورد اعصابت بیشتر از بقیه موارد از دولت خورده.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      1 0
      کیسه نیوز چطوری بابا!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    1 2
    هر چی باشه بهتر از دوران احمدی نزاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس