کد خبر 921759
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کسری بودجه ۳۵۰۰ میلیاردی تأمین اجتماعی/ دولت بیش از 180 هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی تا آخر امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان کسری دارد و از سوی دیگر دولت بیش از 180 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

به گزارش مشرق، اکبر شوکت عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی درباره انتصاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌در حال حاضر محمدحسن زدا به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتصب شده است و وزیر به دنبال یک مدیرعامل باتجربه و قوی برای سازمان تأمین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید

بدهی دولت به بانک ها چقدر است؟

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی حداقل تا پایان امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان کسری دارد و از سوی دیگر بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به 180 هزار میلیارد تومان رسیده است که تقاضا داریم بخشی از این بدهی‌ها را به صورت نقد به سازمان پرداخت کند تا تأمین اجتماعی مجبور نشود وام بگیرد و یا از بانک‌ها استقراض کند که در این صورت باید بخشی از دارایی‌های خود را نیز تهاتر کند.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال انتصاب شخصی در سازمان تأمین اجتماعی است که به این سازمان آشنا باشد و بتواند مشکلات پیش‌روی این سازمان را حل کند.

شوکت گفت: انتخاب زدا به عنوان سرپرست با توجه به اینکه در سمت‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی مشغول به کار بوده در این شرایط گزینه خوبی است و در سازمان تأمین اجتماعی نیز گزینه‌هایی برای انتصاب داریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همچنان بعضی از نمایندگان مجلس و وزارت بهداشتی‌ها برای انتخاب مدیرعامل تأمین اجتماعی مداخله می‌کنند،‌گفت: خوشبختانه این مداخلات کمتر شده است و وزیر نیز در مقابل این مداخلات ایستاده تا هر چه سریع‌تر بتواند گزینه مناسبی را برای سکانداری تأمین اجتماعی منتصب کند.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در ادامه خبر داد: با مذاکرات صورت گرفته با چند بخش خصوصی به دنبال طرحی برای واگذاری برخی از سهام‌های شرکت‌ها به نام کارگران هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    0 0
    پاسخ دهید چرا هییت مدیره و مدیریت تامین اجتماعی ظرف 5 سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان از بانک ها تسهیلات اخذ و سازمان را بدهکار نموده از سویی چرا درمان کارگران را تقدیم دولت نمودند آیا این مدیریت قابل تعریف است?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس