شب یلدار در ترنجستان بهشت - کراپ‌شده

مهدی طحانیان، با اشاره به سختی های روزهای اسارت گفت: آنقدر در سختی و رنج بودیم که اثری از یلدا در خاطراتم پیدا نکردم. به قول معروف چه داشتیم که یلدا داشته باشیم؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، شب گذشته، مراسم یلدای ترنجستان بهشت، با رنگ و بوی خاطرات آزاده، مهدی طحانیان، برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت بلندترین شب سال برگزار می شد، ابتدا مهدی طحانیان با خاطراتی از روزهای سخت نبرد، قبل از اسارت و همچنین دوران اسارت، حضار را به سال های جنگ تحمیلی بُرد.

وی با بیان خاطراتی از سختی های جنگ به صحنه درگیری ها در زمانی که به اسارت نیروهای بعثی در آمد اشاره کرد و گفت: من را که نوجوانی نحیف و کوچک بودم به میان نیروهای بعثی بردند و چنان شادی و پایکوبی کردند که خاطره اش هنوز جلوی چشمانم است. فرمانده بعثی های آن منطقه تاکید داشت به نیروهایش بفهماند که در برابر بچه هایی چون من می جنگند و نباید به دلشان ترس راه بدهند!

بیشتر بدانیم:

شب یلدا با سرباز کوچک امام

آغاز پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌قهرمان»

مردی که از مواد مذاب هم جان سالم به در برد + عکس

سرباز امام‌ زمان(عج) بودم؛ با خبرنگار بی‌حجاب مصاحبه نکردم

طحانیان افزود: در جلسه دیگری وقتی می خواستند از نظر کوچکی جثه من را مورد تحقیر قرار بدهند، گفتم شما از نظر بدنی بزرگید و ما راحت شما را می زنیم اما ما چون کوچکیم به راحتی مخفی می شویم و شما نمی توانید ما را بزنید!

راوی کتاب «سرباز کوچک امام» تصریح کرد: بارها به خاطر حرف هایی که می زدم مورد غضب بعثی ها قرار گرفتم و باری یکی از فرماندهان من را تهدید به فلج کرد. گرز محکم و کلفتی داشت که با شدت به نخاعم زد تا فلجم کند. من هیچ راهی نداشتم و در استیصال کامل به حضرت صاحب الزمان متوسل شدم. ضربه محکمی زد اما گرز به دو تکه تقسیم شد. اگر کارد می زدیم، خونش در نمی آمد. دستور داد که سربازانش من را به سرعت از آنجا خارج کنند.

مهدی طحانیان، با اشاره به سختی های روزهای اسارت گفت: آنقدر در سختی و رنج بودیم که اثری از یلدا در خاطراتم پیدا نکردم. به قول معروف چه داشتیم که یلدا داشته باشیم؟ خاطرات من به طور کامل در کتاب سرباز کوچک امام آمده که توصیه می کنم آن را تهیه کرده و بخوانید.

وی در پایان سخنانش به قیمت بالایی که برای دستاوردهای انقلاب پرداخت شده اشاره کرد و گفت: وظیفه تک تک ماست که قدر داشته هایمان را در این انقلاب عزیز بدانیم و از دستاوردهای آن حمایت و پاسداری کنیم.

مراسم شب یلدا در ترنجستان بهشت با شعرخوانی ناصر پروانی مدیر بیمارستان کودکان مفید ادامه یافت.

وی با اشاره به حدود 400 کودک بستری در این بیمارستان و حدود 2000 کودکی که هر روز از خدمات این بیمارستان استفاده می کنند، به نعمت سلامتی برای کودکان اشاره کرد و گفت: سختی ها و رنج های مختلفی در زندگی همه ما هست؛ خصوصا مشکلات اقتصادیِ زیادی وجود دارد اما هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی کودکانمان نیست و باید قدر آن را بدانیم.

پروانی در ادامه شعری را با مضمون شب یلدای غیبت به حضرت امام زمان علیه السلام تقدیم کرده و در ادامه، تعداد دیگری از سروده هایش را نیز قرائت کرد.

شهرام شفیعی ملقب به سفیر لبخند بچه ها، دیگر مهمان برنامه بود که با داستانی طنز، حضار را به وجد آورد.

بیتا شیشه گران نیز نماینده نوجوانان حاضر در این مراسم بود که متن و سروده هایش درباره یلدا را برای حاضرین خواند.

پایان بخش این مراسم، شاهنامه خوانی آندیا و آنیتا جعفری بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در این مراسم که به همت ترنجستان بهشت برگزار شده بود، تعدادی از اهالی قلم، نویسندگان، خبرنگاران، پزشکان و... حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    1 0
    یلدا می‌خوایم چیکار، یلدا مال قدیم بود، هالوین، کریسمس و ولنتاین را عشق است،... به فرهنگ ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس