کد خبر 921414
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مظلومی و شفر

نگاهی گذرا به کارنامه مشاوران فنی شفر مشخص می‌کند اگر شفر گاهی نخواهد نظر این افراد را بپذیرد باید به او حق داد.

به گزارش مشرق، اینکه وینفرد شفر چطور موافقت کرد با کمیته فنی فعلی استقلال کنار بیاید را قطعاً تنها خودش و امیرحسین فتحی می‌دانند. سرمربی‌ای که در ۳ تیم ملی فعالیت داشته و در باشگاه‌های مختلف در اروپا، آفریقا و آسیا مربیگری را تجربه کرده حالا با گروهی به عنوان کمیته فنی همکاری می‌کند که هیچ یک از آن‌ها در رزومه مربیگری اش یک دوره قهرمانی در لیگ ندارند! عنوانی که مستقیماً به لیگ ارتباط داشته و بتواند راهکاری برای موفقیت استقلال را پیش پای وینفرد شفر قرار دهد. 

بیشتر بخوانید:

چرا شفر برترین مربی ماه شد؟

کمیته‌ای که در اواخر شهریور تشکیل شد! حدود دو ماه پس از شروع مسابقات لیگ برتر هجدهم! هنوز هم محل سؤال برای بسیاری از پیشکسوتان باشگاه استقلال است که چرا این افراد؟ چرا مربیان باتجربه و کارنامه‌دارتر نیستند؟ چه کسی آن‌ها را انتخاب کرده و این ۵ نفر بر چه اساس گزینش شده‌اند؟ نگاهی گذرا به کارنامه این ۵ نفر مشخص می‌کند اگر شفر گاهی نخواهد نظر این افراد را بپذیرد باید به او حق داد. کسی که بخش اعظم زندگی ۶۸ ساله اش را در زمین فوتبال سپری کرده و از همه این نفرات بزرگتر است. 
 

* مجید رضایی‌
یکی از اعضای این کمیته مجید رضایی دروازه‌بان اسبق استقلال در دهه ۶۰ است. گلری که همزمان با حضور ناصر حجازی روی نیمکت استقلال می‌نشست و گاهی دستکش‌های دروازه‌بانی این تیم را نیز در دست می‌کرد. او در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۶ سه فصل با استقلال بود و البته در کنار دروازه‌بانانی همچون زنده‌یاد ناصر حجازی، نادر فریادشیران و حسین ترابپور برای آبی‌های تهرانی بازی می‌کرد. او سابقه مربیگری آنچنانی نداشته و مهمترین کارش در دوران مربیگری دستیاری حمید درخشان در تیم فوتبال نوجوانان و جوانان ایران بود. او یکی از اعضای کمیته‌ای است که باید ایراد‌های وینفرد شفر را استخراج کند. 
 

* مجید نامجومطلق 
بازیکنی که در دوران فوتبالش به زیبا بازی کردن شهره بود. دریبل‌زن و تکنیکی، اما در دوران مربیگری هرگز اتفاق مهمی را برای تیم‌های تحت امرش رقم نزد. او در سطح لیگ برتر در فصل نهم (۱۳۸۸-۸۹) دستیار عبدالصمد مرفاوی بود و دیگر در این سطح کار نکرد. البته در لیگ یک شهرداری بندرعباس و گل‌گهر سیرجان را هدایت کرد. نامجومطلق در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ بازیکن استقلال بود و پس از جدایی از این تیم و عضویت در السد قطر و پاس تهران سال ۱۳۷۰ بار دیگر به استقلال برگشت. مجید نامجومطلق ۵۱ بازی ملی در کارنامه اش دارد. حضور در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول، جام ملت‌های ۱۹۸۸ دوحه و بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن هم از دیگر افتخارات دوران بازیگری اش است. البته بازی خاطره‌انگیزش در مصاف با الجزایر هم هرگز از یاد‌ها نمی‌رود. با این همه توفیق خاصی به عنوان مربی در لیگ نداشته است. 
 

* امیدرضا روانخواه 
امیدرضا روانخواه دیگر عضو کمیته فنی استقلال است که او هم بی‌کارنامه است. مهمترین اتفاق دوران فوتبالی این بازیکن گلزنی در شهرآورد رفت و برگشت فصل ۸۷-۱۳۸۶ است. روانخواه در فصول ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ بازیکن استقلال بود که در آن حد فاصل دو سال درگیر جراحی زانو شد. روانخواه ۵ بازی برای تیم زیر ۲۳ سال ایران انجام داده است. این عضو کمیته فنی سال گذشته در تیم سپیدرود اولین تجربه مربیگری اش را به عنوان دستیاری استارت زد و در ادامه سرمربی شد. در همان مقطع سرمربی تیم گیلان فومن در دسته دوم شد و امسال هم در تیم نیروی زمینی هدایت این تیم دسته دویی را در دست گرفت. شفر باید برای کار‌های تیم استقلال از این فرد و نظراتش هم استفاده کند! 
 

* پرویز مظلومی‌
پرویز مظلومی یکی از چهره‌های شناخته شده استقلالی حاضر در این کمیته هم هیچ عنوان قهرمانی در لیگ برتر ندارد. او تنها در یک دوره جام حذفی در فصل ۹۰-۱۳۸۹ با استقلال قهرمان شد و غیر از آن هر عنوان و افتخاری به دست آورده به عنوان دستیار و کمک مربی زنده‌یاد منصور پورحیدری بوده است. مظلومی در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸ ده سال در استقلال عضویت داشت و برای این تیم بازی می‌کرد. در رده ملی هم تنها عضو تیم جوانان ایران بود. گر چه همراه با پورحیدری قهرمانی، نایب‌قهرمانی و سومی جام باشگاه‌های آسیا و همچنین قهرمانی لیگ آزادگان را در کارنامه اش دارد. شفر در استقلال زیر ذره‌بین مظلومی هم قرار دارد!
 

* بهتاش فریبا‌
بهتاش فریبا در جایگاه فوتبالی به واسطه حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین قدیمی‌ترین استقلالی حاضر در این گروه است. ۱۵ بازی ملی، ۱۲ گل ملی و آقای گلی جام ملت‌های آسیا در مسابقات ۱۹۸۰ کویت کارنامه پرباری را در زمینه بازیگری برای فریبا تدارک دیده است، اما آقا بهتاش هم در زمینه مربیگری کارنامه خیلی خاصی ندارد. او در همه این سال‌ها در تیم‌های استقلال، سایپا، پیکان و صبا باتری یا کمک‌مربی بوده یا مدیر فنی و مانند ۴ عضو قبلی هیچ قهرمانی‌ای به عنوان سرمربی نداشته است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس