داور

داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تأیید کرد که داوری نباید از اشتباهات داوران صحبت کرده و بگوید آنها را کاهش می‌دهیم.

به گزارش مشرق، داود رفعتی ضمن بیان این مطلب گفت: هیچ داوری حق ندارد به دلیل اشتباهاتی که در مسابقات رخ می‌دهد، از تیم‌ها عذرخواهی کند. همانطور که کمیته و دپارتمان داوران مسئولیت چیدمان داوری را برعهده دارند، مطمئنا اگر اشتباهی نیز در بازی‌ها اتفاق بیفتد از طریق سایت فدراسیون آن را اعلام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

تبعات احتمالی سوت‌های اشتباه برای 2 داور

وی در ادامه درباره اینکه در برخی از رسانه‌ها مطرح شده داوران لیگ برتر به دلیل عملکرد ضعیف به قضاوت در دسته اول سقوط می‌کنند، گفت: این هجمه‌ای که علیه داوران در رسانه‌ها مطرح شده است، به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر داوری اشتباه قضاوت کرده باشد، طبق آیین نامه با او رفتار خواهیم کرد و بالعکس اگر داوری عملکردش در بازی مثبت باشد، مورد تشویق قرار می‌گیرد.

رفعتی خاطرنشان کرد: اشتباهات داوری جزئی از بازی است.  تلاش می‌کنیم این اشتباهات را به حداقل برسانیم. ما اشتباهات داوران‌مان را تأیید می‌کنیم و باید آنها را کاهش دهیم. برای این داوران، کلاس‌های توجیهی برگزار می‌کنیم تا متوجه اشکالات خود شوند و در قضاوت‌های بعدی خود آن را اصلاح کنند.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس