کد خبر 921270
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
نیروهای امریکایی

منابع آگاه چهارشنبه به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند ارتش این کشور شریکانش در شمال شرق سوریه را از برنامه‌های خود برای خروج کامل از این منطقه مطلع کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه روز چهارشنبه به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند ارتش این کشور در تدارک خارج کردن نیروهایش از شمال شرق سوریه است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که این خبر را گزارش داده نوشته این اقدام موجب خواهد شد راهبرد آمریکا در خاورمیانه دچار آشفتگی شود. 

این منابع می‌گویند مقام‌های آمریکایی شریکانشان در شمال شرق سوریه را از برنامه‌های واشنگتن برای خارج کردن نیروهای خود از این منطقه مطلع کرده‌اند. 

  عملیات ترکیه 

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده قصد حمله به نیروهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه را دارد. 

بیشتر بخوانید:

تعیین نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه

رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود».

«عمر اوسی» عضو پارلمان و رئیس «طرح ملی» کُردهای سوریه گفت تهدیدهای ترکیه برای عملیات در شرق فرات با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود. او گفت آمریکا در واقع «کُردها را به ترکیه فروخته است.» 

  احتمال «خروج کامل» آمریکا

در حالی که وال‌استریت‌ژورنال نوشته ارتش آمریکا در تدارک برای خارج کردن نیروهای خود از شمال شرق سوریه است دیگر رسانه‌های آمریکا گفته‌اند این کشور «خروج کامل» از سوریه را بررسی می‌کند.

وب‌سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از منابعی در پنتاگون نوشت مقدمات خروج «فوری» و «کامل» نیروهای آمریکایی از سوریه در جریان است. این تصمیم توسط شخص «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اتخاذ شده است.

شبکه خبری فاکس‌نیوز هم گزارش داده آمریکا قصد دارد تمام ۲۰۰۰ نیروی نظامی خود را از سوریه خارج کند. 

دونالد ترامپ در توئیتر به طور تلویح گزارش‌ها درباره احتمال خروج دست‌کم برخی از نیروهای آمریکایی از سوریه را خارج کرد. وی نوشت: «ما به داعش در سوریه غلبه کرده‌ایم. این تنها دلیل من برای ماندن در آنجا در دوران ریاست‌جمهوری‌ام بود.»  

  حضور نظامی آمریکا در سوریه

دولت آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴، به عنوان بخشی از راهبرد خود برای کمک به معارضان سوری در حال جنگ با دولت مرکزی سوریه نیروهای خود را در این کشور مستقر کرد. 

استقرار نظامیان آمریکایی در حالی انجام می‌شد که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حدود یک سال قبل‌تر «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    7 2
    بایستی هر چه زودتر کردها را قانع کرد تا ارتش سوریه سریع مستقر شود ، و بهانه ترکیه برای عملیات گرفته شود
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 1
    انگار بین دعوت از روحانی و گرفتن پاتریوت و خروج امریکاییها یک ارتباطی دیده میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس