سیاستهای مهاجرتی ترامپ، کودک دو ساله در حال مرگ را از دیدن مادرش محروم کرده+فیلم

یک شهروند آمریکایی که همسر یمنی دارد، با چشمانی گریان در مقابل دوربین‌ها از دولت این کشور خواست اجازه سفر همسرش برای دیدار با کودک دو ساله‌شان را که در بیمارستان رو به موت است، بدهد.

به گزارش مشرق، قانون ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اغلب مسلمان به آمریکا سبب شده است که یک کودک بیمار و رو به موت از دیدار با مادر یمنی خود محرم شود.

بیشتر بخوانید

توجیه ترامپ برای جدا کردن کودکان مهاجر از والدین

«علی حسن» شهروند آمریکایی و ۲۲ ساله که همسری یمنی دارد، عصر روز دوشنبه به وقت کالیفرنیا و با چشمانی گریان در مقابل تعدادی از خبرنگاران حاضر شد.

به گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، او در حالی که بغض مانع از صحبت کردنش می‌شد، گفت که پزشکان بیمارستان کالیفرنیا به او گفته‌اند که کودک دو ساله‌ او به زودی به دلیل شدت بیماری مغزی جان خود را از دست خواهد داد.

عبدالله حسن کودک دوساله آمریکایی- یمنی

این شهروند آمریکایی با حضور در میان خبرنگاران، از دولت خواست اجازه دهد همسرش تا قبل از مرگ کودکشان به آمریکا سفر و با پسرش دیدار کند.

درخواست پدر این کودک دو ساله در حالی مطرح شده که طبق دستورالعمل مصوب دولت آمریکا که مورد تایید دیوان عالی این کشور هم قرار گرفته، ورود اتباع هفت کشور یمن، لیبی، سومالی، ایران، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا به آمریکا ممنوع شده است.

شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد،  «عبدالله حسن» که پدرش شهروند آمریکا و مادرش شهروند یمن است، از یک بیماری مغزی رنج می‌برد.

علی حسن، پدر او برای درمان کودک بیمارش او را به آمریکا آورد اما اخیرا پزشکان گفته‌اند که این کودک خردسال زمان زیادی از عمرش باقی نمانده است.

«شیما سویله» مادر ۲۱ ساله این کودک، تبعه یمن و ساکن مصر است و  به دلیل ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا، قادر به سفر به آمریکا نیست.

خانواده این کودک یمنی بیمار از دولت آمریکا خواستند اجازه حضور مادر در کنار فرزند رو به موتش را بدهد اما واشنگتن به درخواست‌های مکرر آنها پاسخی نداده است.

این کودک بیمار در بیمارستان کودکان شهر «اوکلند» ایالت کالیفرنیا بستری است. بنا بر گفته پزشکان او چند هفته بیشتر زنده نخواهد ماند و اکنون تنها با کپسول اکسیژن حیات دارد.

علی حسن، پدر این خانواده در حضور خبرنگاران گفت: «من امروز اینجا هستم چرا که پسرم عبدالله به مادرش نیاز دارد. همسرم هر روز به من زنگ می‌زند و می‌خواهد برای آخرین بار پسرش را بغل کند و ببوسد».

پدر خانواده، خطاب به خبرنگاران آمریکایی افزود: «زمان دارد از دست می‌رود، کمک کنید خانواده‌ام را دوباره دور هم جمع کنم. اجازه ورود همسرم به آمریکا را نمی‌دهند تا بتواند پسرمان را ببیند. ما همین دو روز قبل دو سالگی‌اش را جشن گرفتیم. اینجا هستم تا از شما کمک بخواهم تا برای آخرین بار (قبل از فوت پسرم) خانواده‌ام دور هم جمع شوند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس