کد خبر 920671
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
فریبا محمدیان

فریبا محمدیان معاون سابق امور بانوان وزارت ورزش که 16 آذرماه به دلیل بازنشسته بودن از پستش کنار رفت، حالا هم به عنوان کارشناس خبره بازی‌های المپیک معرفی شد.

به گزارش مشرق، با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، فریبا محمدیان نیز 16 آذرماه از پست خود کنار گذاشته شد و وزیر ورزش در حکمی زهرا موسوی مدیر کل امور زنان را به عنوان سرپرست معاونت اموربانوان وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

دقیقا 24 ساعت بعد از ابلاغ این حکم بود که محمدیان دوباره در محل کارش حاضر شد و این حضور غیرقانونی همچنان بعد از گذشت 11 روز ادامه دارد اما نکته جالب حضو فعال محمدیان در مجامع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک است.

بیشتر بخوانید:

بازگشت مدیر بازنشسته ورزشی پس از 24 ساعت!

فریبا محمدیان با تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در تاریخ 10 آذر به عنوان کارشناس خبره بازی‌های المپیک معرفی شد اما سوال اصلی اینجاست که اساسا چه تعریف و معیاری برای انتخاب کارشناس خبره بازی‌های المپیک وجود دارد؟ محمدیان مدت‌ها رئیس فدراسیون اسکیت بود که رشته‌ای المپیکی به شمار نمی‌رفته، از طرفی وی نه مدیر المپیکی بوده و نه خود از المپین‌ها به شمار می‌رود، بنابراین سوال اینجاست وی طبق چه تعریف و معیاری به عنوان کارشناس خبره در امور بازی‌های المپیک معرفی شده است؟ اصلا سوال مهم اینکه تعریف کارشناس خبره در بازی‌های المپیک چیست و افراد چگونه به عنوان کارشناس خبره در نظر گرفته می‌شوند؟

در اساسنامه کمیته ملی المپیک هم اشاره‌ای به این موضوع نشده و فقط در ماده 5 در ترکیب مجمع کمیته ملی المپیک آمده است: 5 نفر از کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک به پیشنهاد رییس و تصویب هیات اجرایی که حداقل 2 نفر از آنها از میان بانوان و یک نفر از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش‌آموزی با توجه به اهمیت بازی‌های المپیک جوانان.

علاوه بر این محمدیان از سوی کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک به عنوان نامزد برای حضور در انتخابات شورای المپیک آسیا معرفی شده است، موضوعی ابهام‌برانگیز برای اینکه شخصی که بازنشسته بوده و فعالیتش در حوزه ورزش و نهادهای دولتی نظیر وزارت غیرقانونی است، چطور برای پست‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود؟

نکته کلیدی دیگر در معرفی فریبا محمدیان عدم توجه به سابقه مشعشع مدیریتی وی در حوزه ورزش است. فریبا محمدیان در طول دورانی که ریاست فدراسیون اسکیت را بر عهده داشت، هیچ توفیقی در کسب یک کرسی کوچک و کم مقدار در ورزشی غیرالمپیکی و نه چندان مطرح اسکیت نداشت و در طول دوران مدیریتش در این امر ناکام بود، حالا چگونه می خواهد در انتخابات بزرگی چون شورای المپیک آسیا موفق باشد و در کمیسیون زنان آسیا کرسی کسب کند؟ پستی که برخلاف سایر کرسی OCA تشریفاتی نیست و اهمیت دوچندان دارد و بسیار فعال است.

فریبا محمدیان در مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک هم نامزد شده بود، اما به دلیل بازنشسته بودن اجازه حضور در مجمع را پیدا نکرد. 

البته قرار است لیست تهیه شده در نشست روز شنبه هیات اجرایی بررسی شود و به تصویب برسد. حالا باید دید اعضای هیات اجرایی به اسامی معرفی شده رأی خواهند داد یا خیر؟

با بازنشسته شدن رباب شهریان، فریبا محمدیان در تاریخ اول دی‌ماه سال 95 به عنوان معاون امور بانوان وزارت ورزش انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 1
    این خانم نهایتا پنجاه ساله باشه. زنها رو بیست سال زودتر از مردها بازنشسته می کنید؟!!! پیرمردهای هفتاد ساله رو بازنشست کنید نه زنهای میان سال رو
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 9
    مثل همه چیزتون قانون بازنشستگی تون هم مردسالاره.مگه حرمسرای شاههاست که زن پنجاه ساله رو از رده خارج محسوب می کنید؟ چرا مردهای پنجاه ساله سر کارند؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 1
    تازه فکر نکنم پنجاه سالش هم باشه حتی
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 5
    چطور مولاوردی پنجاه ساله باید بازنشست بشه اما قالیباف پنجاه و هفت ساله باید فعال باشه؟؟؟؟
  • ز IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 1
    پارتی دارد
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    1 0
    حالا حسودی نکنید,به همتون میرسه!خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس