محمدرضا داورزنی

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ظرفیت استقلال و پرسپولیس به گونه ای است که از اسپانسر و منابع خودش پول درآورد. این دوباشگاه دو سرمایه بسیار قدرتمند هستند و نباید یک ابزار در دست یک جریان خاص باشند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به سوالاتی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به شرح زیر انجام داد:

*دولت و وزارت ورزش علیرغم صحبت‌هایی که انجام می شود مصصم هستیم که این دوباشگاه واگذار شود. چون معتقد هستیم که ما متولی ورزش هستیم و نباید باشگاه داری کنیم. 

*وقتی که دو باشگاه پرطرفدار دنیا هستند طبیعی است که وقتی بخواهد آنها را اداره کند با پارادوکس همراه خواهد بود چون شرایط این دوباشگاه با سه سال پیش متفاوت است. 

*قبلا این دو باشگاه وضعیت نابسامانی داشتند و تکلیف بدهی آنها مشخص نبود و پرونده‌های مختلفی در دادگاه ای اف سی داشتند و یکی از مشکلات نگرفتن مجوز حرفه ای گری به این خاطر بود که این دو باشگاه یک متولی دارد. 

بیشتر بخوانید:

نگرانی پرسپولیسی‌ها از انتشار صدا یا فیلم جلسه محرمانه +عکس

فراخوان جدید برای واگذاری سرخابی‌ها

*آقای سلطانی فر تاکید کردند در این مدت که وضعیت حسابرسی و مالی و بدهی این دوباشگاه حل شود. با تلاش‌هایی که صورت گرفت و تعاملاتی که با AFC داشتیم جمع بندی کردیم که چقدر بدهی انباشته دارد و در این دو سال تمام تلاش ما این بود که این شفافیت ایجاد شود. ۹۰ درصد بدهی‌ها پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقی به خاطر این بود که برخی از طلبکارها پیگیر کار خود نبودند. در این مدت بعضی از طلبکاران آمدند در این مدت و پیگیر پرونده خود بودند و اگر ۱۰ درصد باقیمانده نیز بیایند به آنها رسیدگی خواهد شد. 

*بیشتر بدهی مالیاتی این دوباشگاه به خاطر مالیات عملکرد بود که با تعاملی که وزارت ورزش با وزارت دارایی انجام داد این مشکل را نیز حل کردیم.

*در دو سال گذشته وزارت ورزش از دولت ریالی را خرج این دو باشگاه نکرده‌ایم. این دو باشگاه تا پایان ۹۹ مشکل تامین مالی ندارند. 

*ظرفیت این دو باشگاه به گونه ای است که از اسپانسر و منابع خودش پول درآورد. این دوباشگاه دو سرمایه بسیار قدرتمند هستند و نباید یک ابزار در دست یک جریان خاص باشند. 

*وقتی دو باشگاه پنجاه میلیون هوادار دارند و توسط سامانه های هوادارای تامین کننده بخشی از هزینه ها هستند و اگر در حوزه مارکتینگ به خوبی کار شود درآمدی بیش از چیزی که الان است خواهند داشت. 

*اقدامی که وزارت ورزش قرار بود انجام دهد و قولی که به مردم داده بود این بود که خود مردم و هواداران سهم داشته باشند. این دو باشگاه در هر کجای ایران طرفدار دارند. 

*اراده کلی دولت بر واگذاری صددرصدی این دو باشگاه است. ولی تا به اینجای کار وزارت ورزش هر کاری که باید انجام می‌داده را انجام داده و مابقی کار به عهده سازمان خصوصی سازی است.

*دولت ها در دنیا سیستم و بسته حمایتی را اتخاذ می‌کنند که باشگاه ها بتوانند به بهترین نحو فعالیت خود را ادامه دهند و فقط به دو باشگاه برنمی‌گردد. 

*اتفاقی که در این دو باشگاه افتاده به خاطر مکانیزمی است که برای تامین مالی این دو باشگاه تعریف شده به خاطر هواداران بیشماری که این دو تیم دارند بهترین سیستم را در نظر گرفتیم.

* پنج سال بود که این دو باشگاه حسابرسی نشده بود و در این دو سال این دو باشگاه حسابرسی شد و پنج سال تعیین تکلیف شد و می توانیم گزارش حسابرسی را در اختیار همه بگذاریم. 

*ما باید ساختاری را در کشور در خصوص نظام باشگاه داری دنبال کنیم که بخش خصوصی که می خواهد وارد شود تسهیلات و معافیت‌های مختلف را در اختیار آنها قرار دهیم. 

*این که صرفا دولت بخواهد این دو باشگاه را حمایت کند امری نشدنی است چون مجلس هم مصوب کرد که دیگر پولی پرداخت نشد. 

*این دو باشگاه برای واگذاری توجیه اقتصادی دارد. هر کدام از این دو باشگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد بدهی داشتند که بیشتر آن به خاطر بدهی مالیاتی بود که توانستیم مدیریت کنیم.

*مجمع قانونی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شده و حسابرس قانونی گزارش خود را اعلام کرده است. 

*این دو باشگاه ظرفیت بالایی دارند و نباید با باشگاه های دیگر مقایسه شوند چون هواداران آنها زیاد است و می توانند درآمدزایی بالایی داشته باشند. هرگاه این دو باشگاه وضعیت خوبی داشتند ما تیم ملی خوبی نیز داشتیم.

* این دغدغه‌ای که برخی دارند که این سرمایه های ملی باید حفظ شود باید این را در نظر بگیریم که وقتی این دو باشگاه توسط سهام داران اداره شود قطعا حساسیت بیشتری در خصوص آنها وجود خواهد داشت. 

*این دو باشگاه چون ظرفیت اجتماعی بالایی دارند نباید به عنوان یک ابزار در دست یک جناح خاص باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • gaber IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    با عوض شدن دولتها هم دست یک جریان بودند وضمنا اگر صدا و سیما و رضاییها اجزه بدن تیم صاحب اهلش میشه انچه مسلمه نا اهل ترینها همان دولته که میتونه تهمتها را از خودش دور کنه تا اگر تیمی موفق میشه بصورت دشمنی نگویند دولت برای مثلا قرمز دریبل یا شوت یا سوت زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس