کد خبر 920465
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
موافقت دولت برای تصویب افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها

طرح افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف در نوبت تصویب در هیات وزیران قرار گرفته و احتمالا افزایش تعرفه برق پرمصرف ها تا چند روز آینده به تصویب نهایی خواهد رسید.

به گزارش مشرق، طرح افزایش تعرفه برق پرمصرف ها که از ماهها قبل مطرح است و به نوعی از سوی وزارت نیرو و نمایندگان مجلس مورد حمایت قرار گرفته این روزها در مسیر تصویب نهایی در هیات دولت قرار گرفته و از آنجا که کمیسیون زیربنایی دولت آن را تایید و تصویب کرده، به احتمال زیاد از اوایل دی ماه شرکت توانیر و وزارت نیرو باید اقدامات لازم برای آموزش مشترکان پرمصرف برای پیوستن به گروه خوش مصرف ها را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

دولت حرف خودش را می‌زند؛ قیمت‌ها راه خودشان را می‌روند!

یارانه پنهانی که فقط به ثروتمندان داده می‌شود

رضا اردکانیان وزیر نیرو به تازگی در موضع جدید خود در مورد تعرفه برق پرمصرف ها اعلام کرده است که طرح تعرفه برق پرمصرف‌ها در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده و با توجه به اینکه قرار است این طرح برای تعرفه برق در ماه‌های گرم اجرا شود، چند ماه زمان گذاشتیم که بعد از تصویب فرصت داشته باشیم به مردم اطلاع‌رسانی کرده و توجیه شوند تا بدانند هزینه‌های مصرف‌ خود را در ماه‌های گرم به چه صورت کنترل و چگونه می‌توانند مصرف را کاهش دهند.

وی تاکید کرد: طرح در زمان مناسب تصویب می‌شود و ما فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی خواهیم داشت.

*افزایش ۱۰۰ درصدی برای مشترکان خیلی پرمصرف برق

بنابراین گزارش، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده برای مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود و برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف برق دارند، میزان تعرفه دو برابر و برای مشترکانی که بیش از این میزان افزایش مصرف دارند ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

*سخنگوی صنعت برق: طرح افزایش تعرفه برق پرمصرف ها تا پایان ماه جاری تعیین تکلیف خواهد شد

محمودرضا حقی فام معاون توزیع توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طرح افزایش تعرفه برق پرمصرف ها تا پایان ماه جاری تعیین تکلیف خواهد شد گفت:کلیات طرح به تصویب کمیسیون زیربنایی دولت رسیده و تا پایان ماه جاری احتمالا تعیین تکلیف خواهد شد و ما زمان کافی برای آموزش مشترکان پرمصرف خواهیم داشت.

وی افزود: تمام اطلاعات برای تصمیم گیری در اختیار مقامات مربوطه قرار گرفته و به نظر می‌رسد دولت به زودی آن را تصویب نهایی کند.

بنابراین گزارش، افزایش تعرفه برق پرمصرف ها بسته به مناطق مختلف در رده‌بندی‌های مختلف تعیین شده است و برای این مساله نیز مصوبه‌هایی  در نظر گرفته‌ شده است به گونه‌ای که اگر مشترکان  دو برابر الگو مصرف داشته باشند میزان تعرفه آنها ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به موافقت کمیسیون‌های تخصصی دولت با افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها که صرفا ۱۴ درصد مشترکین هستند، گفت: اگر دولت تصویب کند اجرای افزایش تعرفه برق از اول خردادماه تا پایان شهریورماه خواهد بود.

افزایش تعرفه برق پرمصرف ها بسته به مناطق مختلف در رده‌بندی‌های مختلف تعیین شده است و برای این مساله نیز مصوبه‌هایی  در نظر گرفته‌ شده است به گونه‌ای که اگر مشترکان  دو برابر الگو مصرف داشته باشند میزان تعرفه آنها ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت

وی با تاکید بر این که مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کنند نه تنها تعرفه را افزایش نمی‌دهیم، ‌ بلکه پیشنهاد طرح‌های تشویقی را نیز برای آنها در نظر داریم، گفت‌: قصد ما این نیست که از مشترکان پولی دریافت شود، ‌ بلکه قصد داریم با اصلاح رفتار به مصرف نحوه مصرف مشترکان را تغییر دهیم.

به نظر می رسد پیشنهادی که وزارت نیرو و شرکت توانیر به دولت ارائه کرده است می تواند گزینه خوبی برای پیوستن پرمصرف ها به خوش مصرف ها باشد بطوریکه قرار است اگر مصرف مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف باشد ضریب ۱.۵ و بالاتر از آن با ضریب دو محاسبه شود، اما این مساله نیز بسته به مناطق متفاوت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    این حرف میگن ولی عملا پول قبض برق میاد میببینی که کم مصرف کن پول بیشتری بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس