ناوگان دریایی آمریکا

اندیشکده آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود نوشت، ناوگان دریایی آمریکا در نبرد برابر روسیه و چین با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش مشرق، جدیدترین ارزیابی‌های یک اندیشکده آمریکایی نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا در برابر قدرت‌هایی چون چین و روسیه و نیز قابلیت‌های بهبود یافته کشورهایی چون کره شمالی و ایران به چالش می‌افتد.

 ارزیابی اندیشکده «مرکز راهبردی و ارزیابی‌های بودجه» (CSBA) مستقر در واشنگتن دی.سی نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا در خطر از دست دادن برتری خود است و در رویارویی با قدرت‌های بزرگی چون روسیه و چین با مشکلاتی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی اندیشکده آمریکایی درباره سرانجام تحریم‌های ایران

 در این ارزیابی جدید که به بررسی راهبرد نظامی آمریکا و قابلیت‌های این کشور پرداخته شده، هشدار داده شده است که ناوگان کنونی دریایی آمریکا و راهبردهای دفاع دریایی این کشور در صورت عدم تغییر قادر به کسب برتری در نبرد علیه کشتی‌های ‌روسیه و چین نخواهد بود.

 در این گزارش تاکید شده که ناوگان هوا_دریای آمریکا (CVWs)  فاقد برد موثر، استقامت، بقا و تخصص برای اجرای مفاهیم عملیاتی مورد نیاز در شکست دادن  ارتش قدرت‌های بزرگ است.

این اندیشکده آمریکایی نوشته است: وضعیت فعلی نیروی هوا_دریا برای تاکتیک‌هایی که نیروهای دریایی آمریکا نیازمند آن است تا برابر رقبای قدرت‌های بزرگ مانند چین و روسیه و همچنین قدرت‌های منطقه‌ای با قابلیت‌های بهبود یافته مانند کره شمالی و ایران بکار برد، مناسب نیست.

درباره توان موشک‌های رهگیر و دیگر تجهیزات  آمریکا نیز در این گزارش آمده است که سامانه‌های دفاع موشکی شامل جنگ افزارهای انرژی هدایت شده (سلاح‌های لیزری) و موشک‌های رهگیر برد کوتاه در قیاس با  پرتاب بالقوه موشک‌های چین و روسیه کافی نخواهد بود.

 تحلیگران و کارشناسان این گزارش اعتراف می‌کنند که برنامه‌ای جایگزینشان به منظور حفظ ارتباط ناوگان دریایی آمریکا ، پرهزینه‌تر از مورد کنونی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    8 1
    به هرحال فوّاره چون بلند شود، سرنگون شود!
  • قریشی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    214 2
    و از همه مهمتر تمام لشکر شیطانی شرق و غرب در برابر نیروی قدرت خداوند پشیزی بیش نیست . روزی که موعد پیروزی وعده مسلمانان در برابر باطل فرارسد تمام اینها در مقابل لشکر مومنان پرکاهی خواهند بود .
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 0
    به این میگن عملیات پرچم غلط! Wrong Flag!
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 2
    آن زمان بگذشت و آن پیمانه ریخت
  • رضا IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 3
    این تحلیلها خنده داره. هوادریای آمریکا با 11 ناو هواپیمابر حدود 700 جنگنده دارد که بزرگتر از خیلی از نیروهای هوایی کشورهای دنیاست.بعد چین تنها یک ناو هواپیما بر و روسیه یک ناو هواپیمابر غیر فعال دارد.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
      2 0
      زیر دریاییها ناوها ناوچه ها و اینکه روسیه و چین در نزدیکی سواحل خود درگیر خواهند شد هم تاثیر گذار هست
  • رضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    0 2
    دربرابرایران چطور
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    وعده خداوند برسه امریکا هم نابود میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس