کد خبر 92002
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۴

علی مطهری در نامه​ای به وزارت کشور نسبت به رد صلاحیتش اعتراض کرد و عدم التزامش به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاين، متن کامل نامه علي مطهري به وزارت کشور به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

هيئت اجرايي مركز حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر

با اهداء سلام، عطف به نامه شماره 395/1/909 مورخ 19/10/90 آن هيئت، مستندات رد صلاحيت اينجانب يعني بند 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي به چهار جزء تحليل مي شود كه ذيلا همراه پاسخ هر يك ذكر مي گردد:

  1. عدم اعتقاد به اسلام. اين دليل وارد نيست زيرا: اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان عليا ولي الله.
  2. عدم التزام عملي به اسلام. اين هم وارد نيست زيرا اينجانب در حد توان خود از ترك واجبات و ارتكاب محرمات اجتناب دارم.
  3. عدم وفاداري به قانون اساسي. اين دليل نيز وارد نيست مگر اين كه مقصود برخي اصول قانون اساسي باشد كه كلا در كشور فراموش شده و وفاداري به آن وجود ندارد، مانند برخي اصول فصل سوم قانون اساسي كه مشتمل بر حقوق ملت است.
  4. عدم وفاداري به اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه. اين هم وارد نيست. البته اينجانب برداشت امثال جبهه پايداري از ولايت فقيه را قبول ندارم. ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص، و به تعبير آيت الله جوادي آملي ولايت فقه است و به تعبير رهبر انقلاب «مرز التزام به ولايت فقيه احكام حكومتي است» يعني در احكام حكومتي بايد اطاعت محض باشد اما در ساير امور هر كس آزاد است كه نظر خود را ابراز كند هر چند مخالف نظر رهبري باشد. در احكام حكومتي هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبري را تغيير دهد، آنچنان كه شهيد آيت الله مطهري در چند مورد امام خميني (ره) را نسبت به نظر خود متقاعد كردند و امام(ره) نيز نه تنها ناراحت نمي شدند بلكه ايشان را حاصل عمر و پاره تن خويش ناميدند.

علاوه بر اين، ولي فقيه، انتقادپذير و در مقابل مردم پاسخگوست همچنان كه مقام رهبري بارها به انتقادات با روي باز پاسخ داده اند و از هرگونه بت سازي و تملق و چاپلوسي بيزارند، و در تاريخ 17 مهر 86 نيز فرمودند:« البته نبايد با مسئولان مبارزه و دشمني كرد، اما اين حرف به معناي انتقاد نكردن و مطالبه نكردن از مسئولان متخلف از جمله رهبري نيست، چرا كه مي توان در عين صفا و دوستي انتقاد هم كرد.»

بالاتر اين كه اميرالمومنين علي عليه السلام فرمود « از من در خفا و علن انتقاد كنيد» و خود به انتقاد و حتي توهين منتقدين و معترضين با روي گشاده پاسخ مي دادند.

بنابراين اينجانب به ولايت مطلقه فقيه با برداشت درست از آن وفادارم و بخشي از مشكلات كشور را ناشي از برداشت غلط برخي دوستان نادان انقلاب از اين اصل مترقي مي دانم.

البته وفاداري و التزام عملي اينجانب به اصل ولايت فقيه به آن شدت نيست كه يازده روز در مقابل حكم ابقاي وزير اطلاعات مقاومت و خانه نشيني كنم و يا بر تعبير «بيداري انساني» در مقابل «بيداري اسلامي» درباره نهضتهاي اجتماعي منطقه اصرار بورزم.

به هر حال اين روش هيئت اجرايي كه ظاهرا برخي اعضاي آن به جاي آنكه معتمدان مردم باشند معتمدان دولت هستند يادآور نوع برخورد كليساي كاتوليك در قرون وسطي با مردم است كه منجر به رويگرداني مردم اروپا از دين و ايمان شد و اين رويگرداني همچنان ادامه دارد.

با تقديم احترام

علي مطهري

22/10/90

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • داود ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    تفسير تئوريك مطهري از ولايت فقيه درست است اما ايشان ثابت كرده است كه هيچگونه التزامي به آن ندارد؛ يعني ايشان در عمل ولايت فقيهي را قبول دارد كه با خواسته هاي نفساني او منطبق باشد.
  • حسین ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    . . . . . . اینو تایید صلاحیتش کنن اگه بیش تر از 100 تا رای داشت .
  • پوریا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    حالا که فتنه 88 تموم شده باز این آقا زبون دراز شده. جرات داشتی دو سال پیش ازین حرفا میزدی.اگر این آقا دوباره رد صلاحیت نشه و صلاحیتش تایید شه خود بنده به نحوه نظارت شورای نگهبان شک میکنم. چرا که هرشخصی هر طور دلش خواست زمان فتنه انجام داد و گوش به فرمان امام جامعه نداد.حالا میان میگن برداشت آزاد و... بسه دیگه آقای علی مطهری دستت رو شده برامون
  • جمال ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    درود بر تو ندای دل ملتی
  • ناشناس ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    بعضی از قسمت های نامه خوبه گفته و نوشته بشه تا در تاریج بمونه کارهایی انجام میشه ربظی به اسلام نداره
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بسیا رعالی
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    خیلی بی منطقی
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    دمشون گرم که صلاحیت این مطهری را رد کردن خدایش به نظرم ادم نرمالی نیست کلا
  • علی اصغر کوثری ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مطهری، خود ولی محور است نه حکم حکومتی، در مورد ولایت معصومین(علیهم السلام) نیز همین است. ولایت با شخص آنهاست، احکام و دستورات ابزار جریان ولایت آنهاست. اگر شبه ای در مورد ولایت فقیه دارید بزرگانی در قم هستند، می توانید مراجعه نمایید. استفاده ابزاری از کلام بزرگان نیز شایسته شما نمی باشد. گوشه ای از سخن را آوردن بدون توجه به مجموع آن غفلت است. اصلا ولایت فقه بی معناست. انسان باید صریح نظرش را بگوید. شما خیال میکنید تا آخر شب باقی است.
  • علی اصغر ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مطهری می دانید چه می گویید"ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص. این کلام به مثابه این است که بگویید علم مدیریت است که جامعه را اداره می کند. اگر این سخن را بگویید کسی از شما می پذیرد. خیر شخص مدیر است که مدیریت می کند. علم مدیریت یکی از ایزارهای مدیریت اوست. در مورد ولایت مطلقه فقیه نیز همینگونه است.
  • بنده خدا ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    در وبلاگم مطالبی در مورد معنای اطلاق در ولایت مطلقه فقیه نوشته ام بد نیست، آقای مطهری و امثالهم ساعتی وقت بگذارند، بعد در مورد ولایت شخص ولی یا ولایت احکام اظهار نظر نمایند. به این آدرس مراجعه نمایید. http://kosari110.mihanblog.com/
  • علی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آیا انتشار این نامه دوستان و آقا را خوشحال می کند یا بی بی سی، سایت کلمه و رادیو آمریکا را؟!!!
  • بنده خدا ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    شبه ایشان را بلافاصله باید جواب داد. نباید گذاشت این فکر غلط توسعه یابد. فقیه است که عهد دار زعامت و ولایت است همانگونه که فیه است که مرجع انسان است نه رساله عملیه.
  • علی اصغر کوثری ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    مقام معظم رهبری فرمودند در مطهری متوقف نشوید. ولایت با فقه است مثل این است که بگویید علم است که مدیریت می کند. خیر علم یکی از ابزارهای عالم است. نفس اراده ولی است که ولایت می کند. فتدبر
  • سید موسی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام علیکم حضرت امام خمینی قدس السره فرمودند: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. یعنی هم ولایت دینی، هم سیاسی و هم نظامی. آیا انحصار ولایت ولی فقیه در احکام حکومتی یعنی اینکه سرپرستی ولی فقیه در بخشهای نظامی و دینی را نباید پذیرفت؟؟!!! از جناب مطهری بپرسید اگر جمیع مراجع ما بهمراه شخص ولایت فقیه جمع شوند در یک نماز جماعت بنظر ایشان چه کسی امام جماعت خواهد بود؟؟؟ و از ایشان بپرسید در شرایط جنگی آیا مراجع ما قبل از ولی فقیه اجازه دارند حکم جهاد صادر کنند؟ آیا التزام عملی به ولایت فقیه فقط در بخش احکام حکومتی است؟!!! یعنی مثلا فتوایی که حضرت امام خامنه ای در باب حرام بودن اهانت به مقدسات اهل سنت داده اند بر جمیع امت اسلام لازم الاجرا نیست؟؟!!!! ضمنا بنظر بنده حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام سخن "از من در خفا و علن انتقاد كنيد" را به این دلیل به مردم فرمودند تا مردم کارهای حضرت را چشم و گوش بسته نپذیرند، در واقع با باز بودن باب پرسش مردم متوجه میشدند وقتی حضرت فلان کار را انجام میدهد چه هدفی از کارش داشته است و این باعث میشد مردم فهم بیشتری نسبت به تصمیمات شخص ولی امر پیدا کنند. امیدوارم شبهاتی که در این سخنان جناب مطهری آمده با این توضیحات برطرف شده باشد. بصیرت داشته باشیم تا این جور سخنان ما را دچار تشکیک نکند.
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    تو که تا دیروز داشتی استعفا می دادی، حالا چی شده رد صلاحیت شدی صدات در اومده؟
  • مخلص ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    وای اگر ولایت فقیه دچار تفسیرهای متعدد شود. امام معتقد به ولایت فقیه بودند نه ولایت فقه. افسوس ما از خود تبعیت می کنیم یا آقا. آقا زنده اند از خود ایشان نظر ایشان را جویا شویم. انحصار ولایت فقیه در حکم آنهم با تفسیر خاص از حکم خطر ناک است(باید و نباید). آیا سخنرانی های معظم له روضه است.نباید از تفسیرها و تحلیهای رهبری پیرامون مسائل جهان، بیداری اسلامی، فتنه و... تبعیت نمود.
  • خاک پای آقا ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    معلوم شده مطهری از کدام ولی فقیه تبعیت می کند. آن ولی فقیهی که در چارچوب نظری خودش بگنجد.
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    سخنرانیها و تحلیهای آقا حکم نیست؟
  • علی ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مطهری حکم حکومتی یعنی چه؟ از تحلیلهای آقا هم باید پیروی نمود یا خیر؟ برداشت جبهه پایداری چیست که مطهری قبول ندارد؟
  • سید علی ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    احسنت به علی مطهری . روح شهید استاد مرتضی مطهری شاد . جواب خوب و منطقی دادن که دیگه ناراحتی نداره. یه نفر هم که با شهامت حرف صحیح میزنه باید خفه اش کنین؟ امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند : حق را بگوئید حتی اگر به ضرر شما باشد .
  • احمد ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام آقای مطهری فریمانی ، اجالتا من در حد خودم جواب شما را میدهم ، شورای نگهبان و وزارت کشور جای خودشان جواب دهند : 1 - ابن ملجم ، یزید ، ابن مرجانه ، معاویه و بسیاری از بزرگان انحراف از صدر اسلام تا کنون شهادتین را حتی با غلظت بیشتری از من و شما گفته اند ،آیا آنها را شما مسلمانی که بشود در جامعه اسلامی مسئولیت به آنها سپرد میدانید؟ آیا به نظر شما این اشخاص اعتقاد به اسلام را داشته اند؟؟ 2- کسی که در خلوت خود نماز و روزه میگیرد و اعمال مستحبی را تمام و کمال انجام میدهد اما در معابر عمومی و بخصوص تربیون رسمی مجلس الفاظ رکیک و توهین آمیز میزند ، به نظر شما ایشان التزام عملی به اسلام را دارد؟؟ 3 - آیا قانون اساسی را ما میتوانیم به دلیل اینکه دیگران بخشی از آن را اجرا نکرده اند یا نمیکنند زیر سوال برد و گفت برخی اصول که فراموش شده را ماهم عمل نمیکنیم ، آیا این را شما عدم اعتقاد به قانون اساسی نمیدانید ؟ 4 - نظرات گوهر بار شما را در ایام بعد از فتنه و در خلال بازی دوسر باخت شما با احمدی نژاد راجع به مقام ولایت همه دنیا به واسطه شیرینی بیش از حدش شنیده اند ، چه چیز را کتمان میکنید ؟ اعتقاد شما به ولایت تا آنجاست که مخالف نظر شما نباشد ، مگر غیر این است آقای فریمانی ؟؟؟؟ در پایان شما چرا هر موضوعی را به دولت و احمدی نژاد ربط میدهید ؟ آیا اگر در کشوری دیگر موشی شکار عقابی شود و شما بفهمید اعلام نمیکنید احمدی نژاد مقصر است ؟متاسفم اول برای خودم که شما چهار سال نماینده من بودید و متاسفم برای شما که چنین بی بصیرتیت .
  • دانشجو ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ديدگاه علي مطهري در مورد ولايت فقيه كاملا درست است. ايشان استاد دانشگاه و مفسر انديشه هاي شهيد مطهري هستند. اگر نتوان اين ديدگاه مطهري را پذيرفت بايد فاتحه را خواند.
  • sadegh ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بد نیست این علی آقا یک عدد متر بر دارد و ببیند بینی اش چقدر دراز شده تا معلوم شود آدم دروغگویی هیست
  • مصطفي ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بايد تاييد صلاحيت بشه تاببيني چقدر راي مياره
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    احسنتما آفرین براین فززند فقه وفقاهت
  • شباهنگ ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ما آقای مطهری و عده محدودی دیگر را تنها نمایندگان مردمی در مجلس میدانیم
  • مجید ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    هر کسی بی اشکال نیست ولی ایشان از خیلی از آقایان مدعی بهتر و برتر می باشند
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ایشان بیان داشته اند:"""بنابراين اينجانب به ولايت مطلقه فقيه با برداشت درست از آن وفادارم و بخشي از مشكلات كشور را ناشي از برداشت غلط برخي دوستان نادان انقلاب از اين اصل مترقي مي دانم. """ نمی دانم کدام مشکل کشور است که ناشی از برداشت غلط ولایت فقیه است!!!! ایشان در دوران فتنه عدم التزام خود را به ولایت فقیه نشان دادند.ولایت فقیه نوشتنی و حفظ کردنی نیست ولایت فقیه عمل کردنی است.آقای مطهری شما در جریان فتنه در بیراهه فتنه گران بودید.ولایت فقیه یعنی همان ولایتی که امیرالمومنین داشت فقیه نیز دارا می باشد والسلام
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    مطهری جان لاتقربوا الصلاه چه زیبا بیان می کنید اما ای کاش به ادامه اش هم معتقد بودید
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    اين علي مطهري به گفته امثال ابطحي هم ساده لوحه ادم ساده لوح تو مجلس بره براي چي ؟؟؟
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    حالم بد شد
  • رضا ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بچه تر از این آقای مطهری هم پیدا میشه!! آقای مطهری شما رو باید بواسطه عدم رشد و بلوغ فکری رد صلاحیت می کردند!! دوره زمونه ی اینکه با استفاده از نام استاد شهید بیای تو منصب قرار بگیری تموم شده. ضمنا این رو هم یادت نره که: پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش، نخوانش پسر هر قدر آن شهید سعید متفکر بود تو متاسفانه کوته نظری!!
  • حمیدگلو ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    مرگ من این رو رد صلاحیت نکنید ببینم چندتا رای میاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مطهری گفت 11 روز خانه نشینی ومقابل رهبر ایستادن لطفا خودش روز هایی که کنار هبر ایستاد را بشمارد ونه حتی پشت سر ایشان!!! پشت هم اندازی هم حدی دار د! همه چیز را نمی شود به حساب حماقت ایشان نوشت به نظرم با زیرکی می خواهد هم خدا را داشته باشد وهم خرما !!
  • صدرا ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    «....حتي توهين منتقدين و معترضين با روي گشاده پاسخ مي دادند.» پس برای همین این آقا به همه توهین میکنه و انتظار داره با روی گشاده پاسخ بشنوه و صلاحیتش تایید بشه.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    كفر چومني گزاف و آسان نبود محكم تر از ايمان من ايمان نبود در دهر چومني وآن يكي هم كافر پس در همه دهر يك مسلمان نبود
  • مصطفی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مطهری جیک جیکه مستونت بود فکر این زمستونت بود؟ کاری به اهانتاتون به احمدی نژاد و... ندارم اما اون زمانی که دشمن علنی رهبری رو ازش حمایت میکردید ،طرح ازدواج موقت(تویه این شرایط درست نبود)رو ازش حمایت کردید و... ولی بد شد ما میخواستیم خودمون انتخابت نکنیم
  • علی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آدم فهمیده و با شعوری است که اگه کشور ما از یان افراد داشته باشه مردم میتونن به آینده امیدوار باشند حیف که .......
  • سرباز ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آخه یکی نیست بگه : گویند پدرت فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل حکایت این آقا حکایت ابوموسی اشعری که هیچ وقت نفهمید کجا چه باید بکنه!!!
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    من به نظر شما مثبت زدم البته تفسیر تئوریک از ولایت را قبول ندارم
  • محمد ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    تو چرا رفتی پیش منتظری خائن؟!
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    زمانی که به دفاع از رفسنجانی در زمان فتنه حرف می زدی فراموش کردی زمانی را که سرمایه ملی را وقف می کردی فراموش کردی دانشگاه آزاد را می گویم فکر کردی ملت ایران مثل اعراب زمان جاهلیت به نسب تو پش تو ایستادن فرا موش نکن امام ره چه گفت فرموداند اگر من از دین عبور کنم ملت در مقابل من می ایستد و من جوان می دانم که امام ره هرگز از دین عبور نمی کرد بلکه سخن او با شما بی خردان بود
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بايى ميذاشتن ملت بهش نه می گفتن
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بعضی از دوستان از قبل انگار می دونن کی چقد رای میاره؟ علم غیب؟
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ایول علی مطهری.
  • شهریار ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    یعنی انقدر نادونی که منظورشو نمیفهمی؟!! منظور اینست که شخص نباید حکومت کند بلکه قوانین اسلامی اصل است که باید شخص فقیه اجرا کند آقای کج فهم
  • شهریار ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بعضیا که توی یه سایت بیخود دور هم جمع شدن چه خودشونو کل ملت فرض کردن
  • شهریار ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    هرکی حالش بده بره دسشویی
  • شهریار ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    نوستراداموسی شما؟ البته شایدم صندوقا زیر دستته
  • شهریار ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    داود خان، شما خود اجتماع نقیضین هستی که محاله!
  • شهریار ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    درود بر مطهری نه بخاطر مطهری بودنش بلکه بخاطر مطهر بودنش از حقه بازی. درجواب آقایون به اصطلاح آتیشی که داره چشاشون درمیاد از اینکه نظرمو بخونن، اینقدر دربرابر فهمیدن مقاومت میکنید خسته نشدید؟!
  • علی اصغر ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    این یک مبنای فکری است که طرفداران جدی دارد که معتقند فقه حکومت میکند نه فقیه. این نظریه آثار زیادی دارد مخصوصا در تحول دائمی موضوعات کلان حکومتی و احکام آن به وبلاگ مراجعه نمایید بخشی از آثار میآید.
  • علی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    0 0
    چرا اینقدر مردم از هم دور شدند ...! دوستان ما برادر و خواهر های هم هستیم به هم اهانت نکنیم....
  • محمد حسین ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    زنده باد مطهری چشم امید دوستداران واقعی اسلام وانقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس