کد خبر 919784
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
اف 35

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که به منظور افزایش سهم این کشور در هزینه‌های دفاعی ناتو، خرید شمار بیشتری از جنگنده‌های آمریکایی را در دستور کار دارد.

به گزارش مشرق، هلند دیروز جمعه اعلام کرد که با افزایش هزینه‌های دفاعی خود در سال آتی قصد دارد جنگنده‌های F-35 بیشتری بخرد و نیروهای ویژه خود و قابلیت‌های سایبری‌اش را تقویت کند.

«آنک بیه‌لیود» وزیر دفاع هلند در این مورد گفت که این برنامه‌ها شامل خرید 15 فروند جنگنده پیشرفته F-35A است که شرکت آمریکایی لاکهید مارتین آنها را تولید کرده است.

همچنین وزارت دفاع هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری ویژه در زمینه دفاع ضروری است چرا که فضای امنیتی اطراف ما به شدت بی‌ثبات شده است. تهدیدهای بیشتری وجود دارند که باید با آنها مقابله شود و تهدیدهایی هم هستند که پیچیده‌تر شده‌اند.»

بیشتر بخوانیم:

دو فروند اف 35 در استرالیا فرود آمدند

این کشور تاکنون 37 فروند از این جنگنده خریداری کرده است که انتظار می‌رود تا سال 2019 آنها را به کار بگیرد و این تعداد جنگنده برای به کار گیری در دو اسکادران کافی هستند با این حال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر تشکیل سومین اسکادران تاکید دارد. هر فروند جنگنده F-35A هم‌اکنون 89.2 میلیون دلار (78.9 میلیون یورو) ارزش دارد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ینتس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از هم‌پیمانان در این سازمان خواستند تا در پی توافق سال 2014 مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی در امور نظامی، هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    اروپاییها خیلی ناراضی بودند که هلند قصد داره اف35 امریکایی بخره. یادمه گفتند چرا اسکاتلند میخواد اف35 بخره؟ بجاش باید با خرید یوروفایتر تایفون از تولید داخلی اروپا حمایت کنه. نشون میده کشورهای ضعیف که احساس ضعف میکنند زیر سایه امریکا خواهند رفت. مثل اسکاتلند در آستانه جدایی و هلند
    • سام AE ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      6 0
      گلم اسکاتلند که ارتش مستقل نداره احتمالا با یه کشور دیگه عوضی گرفتی
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    جنگنده های اف ۳۵ هنوز عملیاتی نشدن ?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس