بشار اسد: غرب تلاش دارد با جنگ یا تحریم اراده ملت‌های آزاده را در هم بشکند

رئیس جمهوری سوریه بر مقابله با سیاست های برخی کشورهای غربی برای در هم شکستن اراده ملت‌های آزاده تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان ملاقات هیئت دولتی روسیه در دمشق روابط دو جانبه و تلاش مداوم دوطرف برای ادامه تقویت روابط در همه زمینه ها بویژه اقتصادی تاکید کرد.

بیشتربخوانید

در دیدار بشار اسد با هیات روسی چه گذشت؟

وی افزود: این روابط فاکتور قدرت اصلی برای ملت های دو کشور دوست در مقابله با سیاست های برخی کشورهای غربی است که تلاش می کنند اراده ملت هایی را که تن به دیکته‌های آنها نمی دهند، از طریق به راه انداختن جنگ علیه این ملت ها یا اعمال سیاست تحریم علیه شهروندان آنها در هم بشکنند.

بشار اسد همچنین بر اهمیت بهره برداری از  نشست های کمیته مشترک اقتصادی بین سوریه و روسیه برای تدوین چشم انداز بلندمدت روابط اقتصادی قوی تاکید کرد و گفت: این روابط قوی اقتصادی از طرق همکاری راهبردی و پروژه ها و سرمایه گذاریهای مهم محقق می شود. این روند به بهبود اوضاع اقتصادی سوریه و تقویت اقتصاد روسیه بویژه در سایه پیروزیهای مشترک علیه تروریسم و بازگشت امنیت و آرامش به بخش های زیادی از خاک سوریه کمک می کند.

در همین حال، یوری بوریسوف رئیس هیئت اعزامی روسیه نیز در این دیدار بر تلاش کشورش برای افزایش همکاری با سوریه در همه زمینه ها تاکید کرد که می تواند به طرز محسوسی به روند بازسازی اقتصاد سوریه کمک کند.

وی افزود: همان طور که همکاری نظامی بین ارتش های سوریه و روسیه با تضعیف تروریسم در سوریه به ثمر نشست، تلاش های مشترک برای راه اندازی دوباره اقتصاد سوریه و بازسازی زیربنای بخش های مختلف این کشور موفق خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس