کد خبر 919280
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
دستگیری سارقان سنگ‌های میلیاردی در نقطه مرزی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری چهار سارق مسلح خبر داد که در پوشش معاوضه چند قطعه سنگ الماس، اقدام به سرقت چند میلیارد تومانی در منطقه بازار تهران کرده بودند.

به گزارش مشرق، در مورخ 5 آذر 97 پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه از کلانتری 113 بازار به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن مالباخته عنوان کرده بود چهار سارق مسلح با تهدید اسلحه کمری سه قطعه سنگ الماس به ارزش تقریبی 3 میلیارد تومان و همچنین 100 هزار یورو از وی سرقت کردند. 

بیشتر بخوانید

ترفند جدید برای کلاهبرداری از حساب بانکی

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود یک ماه پیش در یک دفتر حقوقی با جوانی به نام میلاد آشنا شدم، این آشنایی دو طرفه برای انجام چند معامله تجاری ادامه داشت تا اینکه یک روز صحبت بر سر خرید و فروش سنگهای گران‌قیمت از جمله الماس مطرح و میلاد مدعی شد که یکی از دوستانش یک قطعه سنگ الماس به وزن تقریبی 50 قیراط دارد که قصد معاوضه آن با چند سنگ الماس کوچک‌تر را دارد.

وی افزود: با طرح این پیشنهاد به میلاد گفتم که شخصاً در زمینه خرید و فروش سنگهای گران‌قمیت فعالیت دارم، پس از چندین جلسه صحبت بر سر قیمت و رؤیت تصویر سنگهای الماس از جمله سنگ الماس 50 قیراطی، توافق شد تا سه قطعه سنگ الماس کوچک‌تر به همراه 100 هزار یورو با سنگ الماس 50 قیراطی معاوضه شود و نهایتا برای تاریخ 5 آذر 97 در دفتر کارم در محدوده بازار تهران قرار گذاشتیم. 

مالباخته درباره زمان و نحوه سرقت به کارآگاهان گفت: در مورخ 5 آذر 97 میلاد به همراه سه نفر به دفتر کار من آمدند و من نیز داخل دفتر به همراه دو نفر از دوستانم که کارشناس سنگهای قیمتی هستند، حضور داشتیم، هر دو طرف سنگهای الماس خود را به یکدیگر نشان دادیم و اصالت سنگها از سوی کارشناسان هر دو طرف تایید شد؛ در این زمان یکی از همراهان میلاد به سرویس بهداشتی رفت و پس از لحظه‌ای با در دست داشتن یک قبضه اسلحه کمری، از سرویس بهداشتی خارج شد و عنوان کرد که آنها سارقان مسلح هستند.

وی ادامه داد: چهار سارق مسلح اقدام به بستن دست و پای من و دو دوستم کرده و پس از سرقت سه قطعه سنگ الماس به ارزش تقریبی 3 میلیارد تومان و همچنین مبلغ 100 هزار یورو از دفتر کار من خارج شده و ما نیز پس از دقایقی تلاش توانستیم دست و پای خود را باز کرده و از دفتر خارج شویم. 

با آغاز تحقیقات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی ضمن شناسایی هویت واقعی میلاد و مخفیگاه وی در منطقه جنوب شهر تهران اطلاع پیدا کردند که وی به همراه سایر همدستانش بلافاصله پس از انجام سرقت مسلحانه از تهران متواری شده و  در تلاش برای خارج کردن سه قطعه سنگ الماس مسروقه از طریق مرزهای شمال غربی کشور هستند.

بلافاصله تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به نقطه مرزی محل تردد سارقان در شمال غرب کشور اعزام و ساعت 11:00 روز چهارشنبه مورخ 21 آذر 97، ضمن دستگیری هر چهار سارق مسلح موفق به کشف سه قطعه سنگ الماس مسروقه شدند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر و  اشاره به این مطلب که تحقیقات از متهمان در مراحل مقدماتی قرار دارد، گفت: با انتقال متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات از آنها برای شناسایی اموال خریداری شده از محل تبدیل مبلغ 100 هزار یورو به پول رایج کشور و همچنین کشف سنگ الماس 50 قیراط از سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفته و متهمان با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    9 0
    پس چی شد حکم اعدام برای حمل سلاح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Fara hare IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    مثل اروپا بزنید توی سرش که صد هزار دلار پول نقدر و از کجا و چرا ذخیره وداشته بعدش هم برای الماس های کشف شده یک مالیات سنگین ببرید و نود پنج هزار دلار از دلار هاشو مثل همون کشورهای دلباخته غربیش ازش بگیرید و مصادره کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس