کد خبر 919234
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
داعش نمایه

یکی از فرماندهان نیروی مردمی در استان الانبار اعلام کرد گور جمعی کشف شده در بوکمال سوریه شامل 900 جسد بوده که بیشتر آنها عراقی هستند.

به گزارش مشرق، «قطری العبیدی» از شیوخ «الحشد العشائری» (بسیج عشایر) در استان الانبار (غرب عراق) اعلام کرد گور جمعی که در «بوکمال» سوریه کشف شده حامل 900 جسد بوده که بیشتر آنها عراقی هستند.

بیشتر بخوانید:

باجگیری داعش از غیرنظامیان برای خروج از مناطق تحت اشغال خود

عکس/ کشف انبارسلاح تروریست‌ها در درعا

العبیدی به وبگاه «المعلومه» عراق گفت، بیشتر این اجساد مربوط به عراقی‌های محبوس در زندان‌های داعش در «القائم» عراق بوده‌اند که قبل از عملیات نیروهای امنیتی، به مناطق غربی در بوکمال منتقل شده‌اند.

وی افزود این افراد پس از انتقال به بوکمال، اعدام شده‌اند. آنها کسانی بوده‌اند که در مقابل هجوم داعش به بخش غربی شهر القائم در الانبار ایستاده و بازداشت شده بودند.


داعش در سال 2014 با خیانت برخی عوامل داخلی شهر موصل در عراق و سپس بخش‌های دیگری از این کشور را اشغال کرد اما در سال 2017 با تلاش نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی داوطلب این مناطق بازپس گرفته شد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق هفته جاری اعلام کرد که نبرد علیه داعش، امر ساده‌ای نبود و عراق یک جنگ جهانی را اداره کرد.

وی در گفت‌وگو اختصاصی با روزنامه «الشرق الاوسط» به مناسبت نخستین سالگرد اعلام پیروزی بر داعش در عراق گفت: مهار داعش امر ساده‌ای نبود و من به عنوان نخست‌وزیر و فرماندهی کلی نیروهای مسلح می‌دانستم که این نبرد آزادسازی عراق صرفا نظامی نیست بلکه دارای ابعاد زیاد نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای، داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    132 4
    مرگ بر آمریکا که مسبب این همه جنایته مرگ بر آل سعود
  • مصطفی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    26 6
    اروپا وامریکا والدین داعشند قابل توچه جهال داخلی که قبله امالشان اروپا وامریکاست اگر ما به حرف این عاشقان دلباخته تمدن ظاهر غرب گوش میکردیم الان باید این اجساد را از شهرهای ایران بیرون میکشیدیم این قوم جز به حواس بدون عقل کاری ندارند
    • US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
      0 1
      پس سعودی و امارات و این کشور‌کهای منطقه چیطور؟
  • مصطفی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    20 7
    اروپا وامریکا والدین داعشند قابل توچه جهال داخلی که قبله امالشان اروپا وامریکاست اگر ما به حرف این عاشقان دلباخته تمدن ظاهر غرب گوش میکردیم الان باید این اجساد را از شهرهای ایران بیرون میکشیدیم این قوم جز به حواس بدون عقل کاری ندارند
  • قریشی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    19 5
    مرگ برامریکا و مرگ بر اسرائیل و ننگ بر کسانیکه هنوز هم باور دارند امریکا ناجی ملتهای خاورمیانه و مجری حقوق بشر است .
  • آرمانی FR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    15 4
    حالا این نجاستهای صهیونی میخوان تا ابد هلوکاست دروغین و سیاسیشون رو جار بزنن. این یک هولوکاسته. قحطی ایران هلوکاست بود. کشتار استر ملعون در شوش هلوکاست بود. و غیره. مرگ بر اسرائیل
    • سلام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
      4 1
      راجع به استر توجه داشته باشید هم دین های آن روزگار استر در سرزمین تشیع امروز موحدین دین بحق آسمانی هستند مشرکین برای کشتار و کودتا برعلیه خشایار توطعه کرده اند توطعه ی مشرکین کشف شد موحدین از کشتار مصون ماندند تورات از کتب مقدس است وقتی استررا می ستاید ما بنده های خدا معلوم نیست چه سرنوشتی در این طغیان داشته باشیم نباید بی مهابا حرف بزنیم و بنویسیم هر نکته در مقام خودش باید جا داشته باشد ایرانیان همانطور که در این روزگار راه بحق اهل بیت حضرت محمد را برگزیده ایم با اعتقاد به یکصدو بیست وچهار هزار پیامبر ان آسمانی با خاتمیت حضرت محمد ابن عبدالله و در انتظار مهدی موعود قبل از پایان تاریخ این نشانه حقئ جوئی و ذکاوت ایرانیان متدین امروز است در آن روزگار هم ایرانیان با هوش و ذکاوت خودشان دین به حق آسمانی را درعالم یافتند و روزی آن هابود لذا اجداد ما در ایران زمین موحدین ناب بوده است - استر را صهوینستها امروز استفاده ابزاری می کنند استر بانوئی است مومنه او عروس ایرانیان زن خشارشاه است ارتباطی به صهیونیسم وحشی ضد بشر امروز ندارد صهیونیسم مثل داعش مسلمانان بدنبال حذف ادیان آسمانی با اعمال دروغین شان هستند حتی از ستاره های دروغین پرچم آنها روح حضرت داوود پیامبر از شکل و هندسه ستاره پرچم اسرائیل بیزار است. تمام این خبائث صهیونی و وهابی و.. لیبرالیسم دروغین در دنیای امروز زیر سر شیطان بزرگ آمریکا است نفرین همه ی پیامبران آسمانی بر آمریکا و همه طرفدارنش
  • علی NL ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    5 6
    سلام،اون ۸ سال جنگ با عراق ”که این همه خوزستانیها را بدبخت و اواره کردند”کدوم کشورهای عربی واسه مردمان ایران دلسوزی کردند و نوشتند؟؟این همه سنگ عربهای کشورهای دیگه به سینه نزنید..مرد نیستید اگر این پیام را منتشر نکنید.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
      2 0
      تو دیگه این وسط چی میگی ... کسی مگه کاری با عرب ها داره بحث اون الاغ هایی هست که تو هنوز نمی فهمی که اگه جلوشون نمی ایستادیم الان از این گورها توی ایران زیاد کشف می شد
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      1 0
      از مرحله پرتی. اون کشته ها انسان نبودند؟ قاتلان مردم خوزستان و شهرهای دیگر، بعثی بودند. حکومت فعلی عراق، همون رنج کشیده های دوران صدام بعثی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس