کد خبر 919423
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
داعش نمایه

نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش در اظهاراتی تاکید کرده که هسته این گروه تروریستی در شرق افغانستان پیچیده است .

به گزارش مشرق، «بریت مک گریک» نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش گفت که تلاش می‌کنیم تا داعش در شرق افغانستان متمرکز باقی بماند و هسته‌های خود را در دیگر نقاط این کشور گسترش ندهد به همین دلیل این تلاش‌ها زمان زیادی را در بر خواهد گرفت.


این در حالی است که به گزارش جمهور، آمریکا پیشتر اعلام کرده بود: گروه تروریستی داعش در سال 2017 در افغانستان نابود خواهد شد.

از سوی دیگر، جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که داعش و القاعده یک تهدید برای ما هستند.

بیشتر بخوانید:

داعش مسؤولیت تیراندازی در استراسبورگ فرانسه را به عهده گرفت

فیلم/ لحظه شکار اعضای داعش در روسیه!

هزینه نجومی آمریکایی‌ها برای سلاخی مردم یمن



برخلاف بزرگنمایی که آمریکایی‌ها درباره قدرت داعش در افغانستان و هسته سخت آن، به نمایش می گذارند اما این گروه تروریستی، هنوز به اندازه سایر گروه‌های تروریستی ریشه‌دار نیست و البته سر در اتاق‌های فکر و سازمان‌های اطلاعاتی غربی، اسرائیلی، عربی و پاکستانی دارند.

اگر چه در ماه‌های گذشته حملات خونینی به اهداف عمدتا شیعی در افغانستان انجام شد و به نظر می‌رسید که داعش بیشتر از گذشته وارد مراحل عملیاتی و جنگی شده است اما به گفته برخی کارشناسان، این حملات بیشتر جنبه تبلیغاتی و هراس انگیزانه داشت تا هشدارهای مکرر فرماندهان آمریکایی درباره خطر داعش در افغانستان، قابل توجیه و واقعی به نظر برسند.

در حالی که آمریکا و حتی دولت افغانستان نیز اگر اراده کنند به زودی بساط داعش را از ولایت‌های این کشور جمع می‌کنند.
اظهارات معنادار دو مقام آمریکایی، درست در زمان طرح صلح با طالبان مطرح شده است که نشان می‌دهد؛ واشنگتن کارزار تبلیغاتی وسیعی پیرامون داعش به راه خواهد انداخت و با بزرگنمایی این گروه تروریستی فرصتی برای توجیه و تحمیل سلطه و حضور نظامی خودش در افغانستان را حتی پساطالبان جستجو می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس