امیرعبداللهیان: زمان اروپا برای ایجاد سازو‌کار SPV رو به پایان است

مدیرکل بین الملل مجلس گفت: وعده‌های مثبت اروپا مبنی بر اینکه در هفته‌های آینده SPV اجرایی خواهد شد، نیازمند گام های عملی است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل، با "تارجا آنلی کرونبری"، مدیر اجرایی شبکه رهبری در امور امنیت اروپا، دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تاکید بر تسریع در اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: مواضع سیاسی و رسانه‌ای اروپا در مقابله با اقدامات یک جانبه‌گرایانه آمریکا قابل تحسین است اما کندی اروپا در اقدامات عملی قابل قبول نیست و زمان در این پرونده حائز اهمیت و رو به پایان است. وعده‌های مثبت اروپا مبنی بر اینکه در هفته‌های آینده SPV اجرایی خواهد شد، نیازمند گام های عملی است.

بیشتر بخوانید:

آیا اروپایی‌ها آمریکا را به خاطر ایران رها می‌کنند؟

وی با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای و مبارزه واقعی با تروریسم، خاطرنشان کرد: ایثارگری و شهادت مستشاران نظامی ایرانی در مبارزه با داعش در کنار نیروهای مسلح و مردم سوریه و عراق مانع از ورود تروریست‌ها به اروپا شده است.

  مدیرکل بین الملل مجلس با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی منافقین در اروپا گفت: عناصر این گروهک تروریستی که در برخی کشورهای اروپایی علیه امنیت اروپا فعالیت می‌کنند و اقدامات خود را به دستگاه‌های امنیتی ایران نسبت می‌دهند، با هدف ایجاد اخلال در روابط ایران و اروپا صورت می گیرد و اروپا باید در این زمینه هوشیار عمل کند.

** به دنبال راه حل‌هایی برای حفظ برجام هستیم

تارجا آنلی کرونبری، متخصص انستیتوی تحقیقات صلح بین الملل استکهلم، ضمن اشاره به نشست‌های سازنده خود با مقامات ایرانی درباره برجام گفت: ما به دنبال راه حل‌هایی برای حفظ برجام هستیم و برجام یکی از مواردی است که ما در آن منافع مشترک داریم.

وی با اشاره به پایبندی اروپا به حفظ برجام، خاطر نشان کرد: اروپا در زمینه برآورده کردن انتظارات و تعهدات برجام به ایران متعهد می‌باشد، هرچند کند عمل کرده است.

وی افزود: بسیار مهم است که هم اروپا و هم ایران برجام را حفظ کنند. برجام الگوی خوبی برای حل سیاسی مناقشات است و ایران از اولین کشورهایی است که مروج خاورمیانه بدون سلاح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    0 6
    افسوس از کنار گذاشتن فرد متعهد و باکفایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس