خرید خودرو ممنوع

بسیاری از نظرات کاربران به این موضوع اشاره دارد که راه مبارزه با گران‌فروشی، نخریدن است، راه مواجهه با دلالی، بی‌اعتنایی و استغنا است نه پیشی گرفتن از یکدیگر برای ثبت‌نام بیشتر!

به گزارش مشرق، سه سال و سه ماه و نه روز از بیان متکبرانه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که تحریم‌کنندگان خرید خودرو را ضدانقلاب، گناهکار و خائن نامیده بود؛ می‌گذرد. نعمت‌زاده اکنون رفته است و رویکرد حمایتگرانه او در مقابل انحصارطلبی دو خودروساز داخلی جای خود را به انفعال محض وزرای پس از او، محمد شریعتمداری و اکنون رضا رحمانی داده است.

اگر تقلیل امور متنوع و متعدد وزارت خارجه به موضوع برجام و وزیر برجام خواندن ظریف درست باشد، و اگر تقلیل مسائل پیچیده و چندوجهی وزارت ارتباطات به مسئله تلگرام و وزیر تلگرام دانستن آذری جهرمی صحیح باشد؛ می‌توان رحمانی را نیز وزیر ایران خودرو و سایپا دانست. وزیری که باید راه را بر سودجویی ببندد، مسیر گرانفروشی را هموار کرده و در جمله‌ای دردآور گفته است گرانفروشی ایران خودرو، غیرقانونی نیست. تب و تاب بازار ارز خوابیده، اما برای خودروسازها هیچ سراشیبی قیمتی وجود ندارد. بازار آشفته و دلال‌محور خودرو که هیچ سامان و مدیریتی ندارد، سوژه جدید فضای مجازی شده است. کاربران توئیتر از طمع‌ورزی ایران خودرو به خشم آمده‌اند و با هشتگ «#تحریم_خودروسازان_داخلی» انتقاداتی اساسی به صنعت کم‌بازده و پرضرر اما سودآور خودرو برای خودروساز وارد کردند.

1.علیه شرکت‌ها و مدیران: بسیاری از توئیت‌ها و نظرات کاربران که لحنی خشمگین و در پاره‌ای موارد همراه با عصبانیت است، ایران خودرو را هدف گرفته است. از نظر کاربران، شرکت‌های خودروسازی با وضعی که پیش گرفته‌اند و با ارائه خودروهای کم‌کیفیت، پرمصرف و خدمات کوتاه‌مدت و پردردسر و البته هزینه هنگفت؛ آبرو و اعتبار نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند و به یکی از ناکارآمدی‌های سیستم تبدیل کرده‌اند.

2. دعوت مردم به نخریدن: بسیاری از نظرات کاربران به این موضوع اشاره دارد که راه مبارزه با گران‌فروشی، نخریدن است، راه مواجهه با دلالی، بی‌اعتنایی و استغنا است نه پیشی گرفتن از یکدیگر برای ثبت‌نام بیشتر! محتوای برخی از این توئیت‌ها، نقد عادات فرهنگی و رفتارهای اجتماعی ایرانی‌هاست. به تعبیر ساده‌تر، خودروساز بازار را می‌سنجد و وقتی عطش خرید می‌بیند، به بالا بردن قیمت‌ها تمایل پیدا می‌کند.

3. ارائه راهکار: گروه سوم کاربران تحریم خودرو در فضای مجازی را گام اول یک حرکت عمومی برای اصلاح صنعت خودروسازی می‌دانند و بر این باورند که اگر افتضاحات مدیریتی و سودجویی‌ها و منفعت‌طلبی‌های قارون‌مآبانه مافیای خودرو نباشد، توان، دانش و ابتکار و انگیزه ایرانی می‌تواند خودروهایی با کلاس جهانی تولید کند. خودروهایی که تلفات مهیب جاده‌ای نداشته باشد، آلودگی هوا به بار نیاورد و با استانداردهای معقول یک زندگی متوسط همخوانی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    17 2
    مافیا لگن سازی تو ایران واقعا لابی های قوی داره
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    8 1
    فقط باید این دو لگن سازی رو جمع کنند. هیچ راه دیگه ای هم وجود نداره و اگر راه دیگه ای بیارن فقط سربندی و کلاه گذاشتن سر مردمه
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    33 0
    یه طومار جمع کنیم و التماس کنیم ارتش و سپاه بیان صنعت خودرو سازی رو تو دست بگیرن. یکی رو بدن به سپاه یکی رو به ارتش. یا اجازه بدن این دو وارد صنعت خودرو سازی شن و با این دو لگن ساز بی انصاف رقابت کنن.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      2 0
      به خداقسم اگراین اتفاق بیفته صنعت خودروسازی ایران عجیب متحول میشه وایران خودرو وسایپا عجیب سوسک میشن!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    2 0
    آیا واقعا راهکاری وجود ندارد ؟ چرا با جان مردم بازی میشود ؟ چون خودشان ماشینهای امن سوار میشوند زیردستان بروند به درک !
  • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    1 0
    مردم عزیز ایران واقعا تا خودمون نخواهیم هیچی اصلاح نمیشه چند وقت پیش این شرکت های خبیث ایران خودرو و سایپا پیش فروش کذاشتن برای سال اینده مردم حمله ور شدن جیب این شرکت ها را پر کردند الان با گردن کلفتی صحبت می کنند تنها راه تحریم شرکت های خودرو سازی ها هست و اونهایی که پیش خرید کردن تا سال اینده که قیمت ان معلوم بشه به اینها تحویل بدند همین الان پولهاشون را از دست این شرکت های خبیث بگیرند
  • انصاف IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 0
    با سلام دولت تدبیر و امید با این نحوه کنترل ارز و قیمت بازار دست در دست سرمایه دار قولدور گذاشت. تدبیر در خالی کردن جیب مردم مستضعف کرد و با ترسودن مردم امید به دشمن خارجی بست . کدام مسئول عملکرد خودش رو می تونه شبیه مولی علی ع بدونه
  • محمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 6
    همه چی سه برابر شده میخواهید ماشین قیمت پارسال باشه ..ماشین هنوز هم دو برابر نشده
  • بینام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 1
    مردم ایران(( یک فن رو تا بینهایت میخورن)) پس این همه سر و صدا نکنید بگذارید کارشون بکنن دیگه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 0
    این دولت تدبیر و امید تدبیر برای خالی کردن جیب مردم شد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    1 0
    اگه بگیدخودرونخریدجناب نعمت زاده دوباره میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس