کد خبر 918182
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
حاجی دلیگانی

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: سودهایی که روی معاملات می‌کشند سبب افزایش نقدینگی می‌شود این در حالی است که یک درصد این نقدینگی در اختیار مردم است.

به گزارش مشرق، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی عصر امروز با حضور حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه مردم باید همه چیز را به طور شفاف بدانند اظهار داشت: به عنوان مثال مردم باید بدانند که بنده چه موقع به مجلس می‌آیم و می‌روم، به کدام لایحه و قانون رأی می‌دهم و یا نمی‌دهم.

حاجی دلیگانی افزود: نخستین اشتباهی که در حوزه اقتصاد رخ داد این بود که قبل از تحریم‌های اخیر 23 هزار میلیارد دلار این کشور توسط بانک مرکزی تحت عنوان یک بسته ارزی به حراج گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

آبستراکسیون نمایندگان و درهای قفل‌شده!

منظم‌ترین نمایندگان مجلس چه‌کسانی هستند؟ +اسامی

وی با بیان اینکه خدمات مجانی ارزی برای سفر به خارج از کشور در این دوره اتفاق افتاد و در هیچ دوره‌ای چنین چیزی مسبوق به سابقه نبود گفت: این سیاست‌های اخیر دولت فاصله غنی و فقرا را زیاد کرد و توزیع ارز به این صورت سبب شد که ارزش پول کشور کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی یک شبه چندین میلیارد به جیب زدند، عنوان کرد: گزارش‌های رسمی کشور حاکی از این است که در سال 92 کل نقدینگی کشور 460 هزار میلیارد تومان بود اما الان سه برابر آن میزان شده است.

حاجی دلیگانی گفت: سودهایی که روی معاملات می‌کشند سبب افزایش نقدینگی می‌شود، این در حالی است که یک درصد این نقدینگی در اختیار مردم است.

وی بیان کرد: واردات بی‌رویه از خارج سبب شده که واحدهای تولیدی تولیدات خود را کاهش دهند و نتجیه آن بیکار شدن کارگران و مهندسین و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حاضر مردم واقعا دچار مشکل هستند، گفت: کارمندان حقوقشان افزایش پیدا نکرده‌ است، از طرفی بازنشستگان حقوق ثابتی دارند و قدرت‌ خرید پایین آمده و با این شرایط زندگی کردن سخت است.

حاجی دلیگانی ابراز کرد: در این شرایط اقشار کم درآمد و مختلف جامعه از جمله کشاورزان، کسبه و کارگران و حتی کارمندان ساده در تأمین معیشت زندگی خود با مشکل روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه عدم برنامه‌ریزی و نبود اقدام به موقع مشکلات اقتصادی را بر جامعه حاکم کرده است، گفت: همین مسائل سبب شد تا وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را استیضاح و برکنار کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رمز رفع همه مشکلات شفافیت است، گفت: باید نهضت شفافیت در جامعه ما ایجاد شود یعنی میزان حضور و غیاب نماینده در مجلس مشخص باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه هر دانشجویی که دلش برای این نظام می‌سوزد و هر دانشجویی که آرمان این کشور را قبول دارد باید بداند در این کشور چه می‌گذرد، افزود: ما دچار خود تحریمی هستیم، در حالی که یک در صد خاک دنیا را داریم اما هفت درصد منابع دنیا زیر پای ما است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم جزئی از ایران است و اینجا هم باید مانند سایر نقاط کشور پیشرفت داشته باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه سعی کردم در مجلس از حقوق همه ملتم دفاع کنم، ادامه داد: تلاش کردیم همه نقاط مختلف کشورمان پیشرفت داشته باشیم و اگر نقطه مخالفش را اطلاع دارید بیان کنید.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم با نفوذ مقابله کرده و ذره‌ای کوتاهی نکردیم و نخواهیم کرد، عنوان کرد: بچه کهگیلویه و بویراحمد با بچه‌ای که در تهران زندگی می‌کند هیچ فرقی ندارد، همه باید از یارانه‌های پنهان استفاده کنند چرا فقط بچه‌های تهران از این یارانه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب و اصل نظام نیاز به حمایت و عدالت‌محوری دارد، گفت: اگر اقتصاد مردم را درست کنیم مردم به سمت اولویت‌ها حرکت می‌کنند بنابراین هر کس نمی‌تواند کاری برای این نظام و مردم انجام دهد کنار برود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر شفاف‌سازی بود ما این مشکلات را نداشتیم، افزود: باید نهضت شفافیت را اجرا کنیم تا مردم آنهایی که کار بلد هستند و آنهایی که کار بلد نیستند را بشناسند و بدانند به چه کسی رأی بدهند و یا ندهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس