هوآوی

چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی» که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

به گزارش مشرق، چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی» که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

کانادا روز پنجشنبه (۱۵ آذرماه) بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی، «وانژو منگ»، از مدیران ارشد شرکت فناوری «هوآوی» و دختر بنیان‌گذار این شرکت را دستگیر کرد. مقام‌های آمریکایی او را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده‌اند.  

بیشتر بخوانید:

نقش کاخ سفید در بازداشت مدیر ارشد هوآوی

کانادا مدیر ارشد «هوآوی» را به ظنِ نقض تحریمهای ایران بازداشت کرد

«لی یوچنگ»، معاون وزیر خارجه شنبه شب گفت: «چین قویاً از طرف کانادایی می‌خواهد فوراً فرد بازداشت‌شده را آزاد کرده و از حقوق قانونی و مشروع وی محافظت کند، وگرنه کانادا بایستی مسئولیت کامل تبعات جدی ایجاد شده را بپذیرد.»

 راشاتودی نوشته چین همچنین سفیر کانادا در پکن را هم برای ابراز «اعتراض شدید» در واکنش به این دستگیر احضار کرده است. معاون وزیر خارجه چین گفت دستگیری او، «قانون را نادیده می‌گیرد» و «نامعقول» است. 

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از دستگیری «وانژو منگ» دفاع کرده و گفته است: «: «ما از مدتها پیش به آنها (شرکت هوآوی) درباره نقض تحریم‌‌ها علیه ایران هشدار داده‌ایم.»

یک روزنامه  دولتی در چین، در مقابل در واکنش به دستگیری این مقام ارشد هوآوی نوشته هدف آمریکا از این اقدام هدف قرار دادن بازارهای جهانی این شرکت بزرگ فناوری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 8
    خاک بر سر اونایی که برای رسیدن به این کشور خودشونا به هر آب و آتشی میزنند بعد این کشور مستعمره ملکه با ایران چگونه برخورد میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس