انوشیروانی محسنی بندپی نمایه

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کمبود فضا و ظرفیت برای نگهداری از معتادان نداریم و سیاست ما این نیست که معتادان متجاهر را به کهریزک منتقل کنیم.

انوشیروان محسنی‌بندپی در رابطه با ظرفیت نگهداری معتادان بی‌خانمان و متجاهر گفت: هیچ معتاد متجاهری نیست که به بهزیستی معرفی شده باشد و ما به دلی کمبود جا آن را پذیرش نکرده باشیم.

وی ادامه داد: بهزیستی نسبت به پذیرش و ارائه خدمات حمایتی به معتادان بی‌خانمان و متجاهر آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید:

بازداشتگاه کهریزک تغییر کاربری می‌دهد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ توسعه مراکز جامع توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان در دستور کار بهزیستی قرار دارد و مدیریت موردی پس از ترخیص این افراد به گونه‌ای که مورد به مورد بررسی شوند، انجام می‌شود.

بندپی مبنی بر انتقال خرده‌فروشان مواد مخدر به کهریزک گفت: سیاست ما این نیست اگر جای دیگری این موضوع را عنوان کرده‌اند نمی دانم چرا که بهزیستی مدیریت مراکز ماده 16 که معتادان متجاهر هستند را بر عهده دارد.

وی گفت: در رابطه با مهارت‌آموزی، اجتماع پذیری و درمان این افراد بهزیستی برنامه‌های خود را دنبال می‌کند. و در ... آنها را مدیریت خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتقاد ما این است که باید آموزش و اقدامات حمایتی و اجتماعی به صورت تاثیرگذار بر این افراد ارائه شود.

بندپی افزود: موضوع انتقال توسط قوه قضائیه مطرح شد و این موضوع ارتباطی با پذیرش معتادان متجاهر در مراکز نگهداری از این افراد ندارد زیرا کمپ‌های ترک اعتیاد استان تهران در حال حاضر ظرفیت لازم برای پذیرش معتادان متجاهر را ندارند.

وی گفت: ظرفیت مراکز استان‌ها برای پذیرش معتادان متجاهر حتی تا شش ماه هم فراهم است و کمبود جا نداریم. باید نگاه‌ها به این مقوله علمی و تخصصی باشد و از نگاه اردوگاهی باید خودداری کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: برنامه سال 97 در مورد معتادان اشتغال و توانمندسازی آنان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس