کد خبر 91746
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶

یك مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان كرده است كه علاوه بر 'موساد' ، سازمان جاسوسی آمریكا 'سیا' نیز در ترور دانمشندان هسته ای ایران دست داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، "افرایم كام" سرهنگ اسبق سازمان ضد اطلاعات ارتش اسراییل و معاون مدیر مركز پژوهشی امنیت ملی این رژیم تصریح كرد: بیش از یك سرویس اطلاعاتی در این ترورها دست داشته اند.

وی در گفت و گو با روزنامه اتریشی 'كوریر'افزود: در این زمینه موساد تنها نبوده است و دیگر سرویس های اطلاعاتی غرب بویژه سازمان اطلاعاتی آمریكا دخالت و همكاری داشته اند.

پیش از این 'پاسكال وبر' گزارشگر تلویزیون سوییس در امور خاورمیانه به نقل از ماموران سابق موساد كه با آنها گفت و گو كرده است تاكید كرد كه ترور استاد ایرانی كار اسراییل بود.

تلویزیون سوییس در گزارش خود در این زمینه تصریح كرد كه عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران مانع پیشرفت فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد.

پاسكال وبر گزارشگر تلویزیون سوییس تاكید كرد كه این اقدام تروریستی علیه مصطفی احمدی روشن استاد دانشگاه در ایران، برنامه ریزی شده بود.

وی با اشاره به اینكه ماموران سابق موساد این اقدام تروریستی را كار اسراییل می دانند در عین حال گفت كه این رژیم هیچگاه رسما مسوولیت این ترورها را بعهده نمی گیرد.

وی افزود: ماموران سابق موساد تاكید كردند كه اسراییل بارها از این شیوه علیه ایران استفاده كرده است.

این گزارشگر سوییسی ادامه داد: غربی ها امیدوارند با چنین عملیاتی ، برنامه های اتمی ایران را متوقف كنند.

پاسكال وبر تاكید كرد: این درحالی است كه این اقدامات تروریستی مانع فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد و نمی تواند آن را متوقف كند.

بر اثر انفجار یك بمب مغناطیسی در خیابان شهید داوود گل نبی در تهران كه صبح روز چهارشنبه به وقوع پیوست، مصطفی احمدی روشن استاد دانشگاه به شهادت رسید.

این استاد دانشگاه، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف بود.

یكی از مسوولان امنیتی در گفت وگو با ایرنا درباره این انفجار گفت: شیوه شهادت این استاد دانشگاه همچون سایر ترورهای صورت گرفته توسط عوامل صهیونیستی از طریق چسباندن بمب مغناطیسی به وسیله نقلیه بوده است.

به گفته منابع آگاه این بمب مغناطیسی در مقابل درب پژوی نقره ای رنگ در سمت راست آن چسبانده شده بود.

گفتنی است علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در نامه ای به سفیر مصر به عنوان رییس جنبش عدم تعهد خواستار اقدام این جنبش برای جلوگیری از ترور دانشمندان هسته ای شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس