کد خبر 917391
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
اولین تصاویر از انفجار خودرو بمب گذاری شده در چابهار

در همین یک سال اخیر بارها اخباری منتشر شد حاکی از اینکه آمریکا، و رژیم های مرتجعی مانند عربستان و امارات،ایستگاه هایی دردوبی و اربیل واسلامبول و هرات برای جمع آوری دلار از بازار ایران راه انداخته اند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

حمله تروریستی چابهار، یک خبر برای دیرباوران دارد و یک مسئولیت مهم را یادآور می شود. خبر این است که تروریسم اقتصادی واقعیت دارد. طراحان این اقدام کور، در واقع ماهیت تجاری-اقتصادی بندر چابهار و نقشی که می تواند در رونق اقتصادی منطقه جنوب شرق کشور ایفا کند را هدف گرفتند؛ القای ناامنی بندر و بی میل کردن طرف های خارجی مشتاق همکاری و سرمایه گذاری.

البته خیلی ها از تروریسم اقتصادی مطلعند اما برخی مدیران و احزاب کژتاب سیاسی هم هستند که در خرابکاری ها و اخلالگری های اقتصادی دشمن ظرف همین یک سال اخیر، نقش تروریسم در ایجاد بی ثباتی اقتصادی را انکار کرده و مدعی شدند هر آنچه در بازار و اقتصاد ما رخ می دهد، نتیجه طبیعی تعامل کفه تقاضا با کفه عرضه است و دست اخلالگری وجود ندارد.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

آخر جوک بود اما دیر فهمیدیم

5 سال از 8 سال دولت با یک "جوک" گذشت!

اعتراف دیشب روحانی و ضرورت یک عذرخواهی رسمی

فیل لیبرال‌ها؛ کاسه و کوزه دموکراسی

در همین یک سال اخیر بارها اخباری منتشر شد حاکی از اینکه آمریکا، و رژیم های مرتجعی مانند عربستان و امارات، ایستگاه هایی در دوبی و اربیل و اسلامبول و هرات برای جمع آوری دلار از بازار ایران راه انداخته اند. یکی از این چهار ایستگاه عملیاتی، چند ماه پیش از سوی دولت ترکیه در اسلامبول شناسایی و برخی اعضای آن باز داشت شدند. البته در این تروریسم اقتصادی، رسانه های مجازی نیز همکاری دارند.

اکنون که تروریست های اجاره ای، دست دشمن را در جنگ اقتصادی رو کرده اند، لازم است جواب دندان شکنی به همان ها داده شود. این پاسخ می تواند به شکل نیابتی در دوبی و ابوظبی و شارجه امارات، و ریاض و جیزان و بنادر و تاسیسات نفتی مهم عربستان باشد.

موشک های متحدان ما در محور مقاومت، هر بی خرد گستاخی را می تواند سر عقل آورد؛ چنان که ضعیف ترین نمونه آن را در غافلگیری و عقب نشینی اخیر صهیونیست ها در غزه دیدیم.

موضوع فروش و صادرات نفت نیز همین گونه است. معنا ندارد برای فروش نفت ایران درد سر درست کنند اما غرب و رژیم های مرتجع، حاشیه امنیت داشته باشند. باید به دشمن تفهیم کرد اقتصاد، جزو خط قرمزهای ماست؛ همچنان که امنیت و تمامیت ارزی.

نباید اجازه داد بازار را به کاهش تدریجی فروش نفت ایران از طریق رعب افکنی و تهدید (تروریسم) عادت دهند. باید به آنها آموخت که اینجا خط قرمز است. اصلا لازم نیست پیغام کلامی و کتبی به دشمن فرستاده شود؛ بعضی وقت ها مین های سرگردانی که یکی دو نفتکش را لمس کرده باشند، رساتر و نافذتر از صدها پیغام هستند.

این حکمت شریف از امیر مومنان علیه السلام است که در موضوع بازدارندگی فرمود "رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ . سنگ را به همان جایی که از آنجا پرتاب شده ، باز گردانید ؛ که همانا شرارت را جز شرّ باز نمی دارد".

بعد التحریر: دیدیم که اعدام دو  اخلالگر ارزی، چه قدر به کاهش التهاب کمک کرد؛ این روند را باید در باره  اخلالگران ادامه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    14 0
    احسنت.ولی کو گوش شنوا.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 10
    بیا و فکر کنیم کار مستقیما از سرویسهای امنیتی پاکستان دستور گرفته. میتوانیم داخل خاک پاکستان ، همچون عراق و سوریه ، عملیات موشکی انجام دهیم؟ از لحاظ عملیاتی ، بله ، اما از لحاظ سیاسی نه ! پاکستان بمب اتم دارد. ایران ندارد.
  • یک جانباز IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    7 0
    آقای محمد ایمانی ما آقازاده ها چندین سال است با رانت و گرفتن سر گردنه دولتها اموال ایرانی ها را در دبی و ابوذبی سرمایه گذاری کردیم اکر دلواپسان بخواهند خدای ناکرده تلافی کنند تکلیف سرمایه های دزدی ما چه میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس