اصلاح طلبان

در حالی که شورای نگهبان، صلاحیت مصطفی معین نامزد حزب مشارکت را برای انتخابات ریاست جمهوری رد کرده بود، بزرگان همین طایفه دست به دامن رهبری شدند و با حکم حکومتی رهبری، معین به رقابت انتخاباتی برگشت.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای حزب منحله مشارکت در توئیتر نوشته «اجرای مصوبه مجلس وقتی به تایید شورای نگهبان می‌رسد، بر همگان لازم است. شکستن قانون با اذن رهبر فاقد وجاهت حقوقی است».

بیشتر بخوانید

نظر رهبرانقلاب درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان

دیگر عضو حزب مشارکت نوشته است «کدام بند اصل 110 چنین اختیاری رو داده به رهبری که قانون مصوب مجلس را موردی ملغی کنند؟!»

این واکنش در حالی است که سال 84 در حالی که شورای نگهبان، صلاحیت مصطفی معین نامزد حزب مشارکت را برای انتخابات ریاست جمهوری رد کرده بود، بزرگان همین طایفه دست به دامن رهبری شدند و با حکم حکومتی رهبری، معین به رقابت انتخاباتی برگشت.

آن قدری که چپ‌نماها و سوپر راست‌ها و مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال، در دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات و اعتدال، از رهبری خواسته‌اند با استفاده از اختیارات قانونی، مشکلات و مضیقه‌ها و بن‌بست‌های آنها را حل کند، هیچ گروه و دستگاه دیگری درخواست نکرده‌اند؛ آخرین مورد، درخواست دولتمردان ارشد برای مستثنی شدن برخی همکاران موثر خویش از قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود. و البته رهبری از نمایندگان مجلس خواستند این نیاز دستگاه‌ها را با اصلاح مصوبه خویش تامین کنند.


گفتنی است ادامه نخست‌وزیری میرحسین موسوی از سال 64 به بعد، با حکم حکومتی حضرت امام خمینی(ره) بود. همچنین در دوره رهبری و زعامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات و اعتدال، بارها از رهبری درخواست کرده‌اند با استفاده از این ظرفیت قانونی، مشکلات آنها را حل کند.


در انتخابات مجلس ششم (بهمن سال 78)، با توجه به تخلفات عدیده انجام گرفته- آن هم تحت مدیریت ستاد انتخاباتی که تاج‌زاده رئیس آن بود- بیم ابطال انتخابات تهران می‌رفت اما با ورود رهبر معظم انقلاب، موضوع فیصله پیدا کرد؛ هر چند آقای هاشمی رفسنجانی به خاطر فشار و هجمه آن روز اصلاح‌طلبان، با وجود راهیابی به مجلس، کناره‌گیری کرد.


در سال 84 نیز صلاحیت آقایان مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده(دو نامزد اصلاح‌طلب) از سوی شورای نگهبان رد شده بود. با این وجود رهبر معظم انقلاب در حکمی خواستار تجدیدنظر شورای نگهبان برای حضور این دو نامزد در رقابت‌های انتخاباتی شدند. معین نامزد حزب مشارکت بود.


موضوع بعدی، اصرار مجلس هفتم در آغاز راه خود به استیضاح برخی وزرای دولت اصلاحات بود. نمایندگان مجلس هفتم چند طرح استیضاح را کلید زدند. احمد خرم وزیر راه دولت هشتم پس از سانحه سقوط هواپیما در کشور استیضاح و برکنار شد اما این پایان ماجرای استیضاح‌ها نبود و مرتضی حاجی‌ وزیر ‌آموزش و پرورش نیز در صف استیضاح‌شوندگان قرار داشت.

همه‌چیز برای استیضاح مرتضی حاجی توسط مجلس هفتم آماده بود که در ششم بهمن 83 نامه‌ای از رهبر انقلاب خطاب به مجلسیان مانع ادامه موج استیضاح وزرای دولت شد. آیت‌الله خامنه‌ای در این نامه خطاب به رئیس مجلس آورده بود «در شرایط کنونی که ماه‌های آخر ماموریت خطیر دولت در حال سپری شدن است، استیضاح وزیران هیچ سودی برای کشور و دستگاه‌های مسئول ندارد و متقابلا زیانهای محتمل آن بسیار و خطرات آن هشدار دهنده است».

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    1 13
    قصه شما با اصلاح طلبان مثل قصه بز و گوسفند و داد زدن آی دیدم آی دیدم بز است شماها که هر لحظه و دم از حکم حکومتی استفاده می کنید نبود حکم حکومتی یعنی مرگ شما راستی های رانتخوار البته ننگ بر هر دوتایی و احمدی نژاد
  • رضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    3 1
    بنام خدا چرا احمدی نژاد را قاطی قضیه می کنی او انسان دشمن ستیز و عادل بود تمام مسائل موشکی هوا فضا اتمی در زمان او انجام گرفت احتمالا پول تو جیبی تو را قطع کرده بود از او ناراحتی ای خوارج زمان خاک بر سرت سلام بر احمدی نژاد یارانه مسکن مهر بیمه روستائیان افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان و سایر کار دولت اوست خدایا او را به ما بر گردان انشالله
  • TR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    1 0
    عشقه احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس