جان بولتون

مشاور امنیت ملی آمریکا ادعای جدیدی را علیه کره شمالی و تعهدات هسته‌ای این کشور مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌ان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت که ترامپ معتقد است باید دیدار دیگری با رهبر کره شمالی داشته باشد زیرا کیم جونگ اون به تعهدات اولیه خود در جریان اولین دیدار عمل نکرده است.

بولتون در کنفرانس سالیانه شورای مدیران وال استریت ژورنال در واشنگتن گفت: آنها تا کنون به تعهدات خود پایبند نبوده اند. به این دلیل است که فکر می‌کنم  رئیس جمهور فکر می‌کند یک نشست دیگر احتمالا موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: کیم جونگ اون را دوست دارم

درخواست غیرمعمول آمریکا از کره شمالی

اعلام آمادگی کره شمالی برای حضور بازرسان هسته‌ای

بولتون گفت که آمریکا اندکی بعد از آغاز سال جدید (به گفته بولتون در ژانویه و فوریه) به امید پیشرفت بیشتر برای دومین نشست با رهبر کره شمالی تلاش خواهد کرد. به گفته بولتون دولت آمریکا تا آن زمان تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم کره شمالی را لغو نخواهد کرد.

بولتون روز سه شنبه گفت که دو طرف در نشست آتی خود به تعهدات قبلی در نشست ماه ژوئن توجه خواهند داشت و درباره نحوه اجرای آن بحث خواهند کرد.

بولتون با بیان این ادعا که آمریکا با حرکت در این مسیر به دنبال دستیابی به صلح و رفاه در شبه جزیره کره بود ادامه داد: ما این هدف را دنبال می‌کنیم. اگر کر شمالی به تعهداتی که در سنگاپور داده‌اند پایبند باشند، ترامپ شایسته جایزه صلح نوبل خواهد بود.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: او (ترامپ) در را برای آ«ها باز کرد. اکنون آنها باید از آن عبور کنند. این همان چیزی است که امیدواریم به پیشرفت در آن در جلسه بعدی هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    بولتون: کره شمالی به تعهدات هسته‌ای‌ خود عمل نکرد// تو فک کردی اونا اصلاح تالاپن ؟ فقط برجامیان ما در اذای از دست دادن همه چیز کاپ اخلاق!! گرفتند .کره ایها نمیدونن دوره موشک بازی تموم شده . الان با امریکاییها بایستی دکتربازی ! کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس