عبدالمهدی نمایه

نخست‌وزیر عراق با اشاره به عدم تشکیل جلسه رای‌گیری در روز سه‌شنبه گفت که قبل از جلسه حالتی از هرج و مرج و درگیری بین نمایندگان بوجود آمده بود که رای‌گیری برای تکمیل تشکیل کابینه با مشکل مواجه شد.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب در نشست هفتگی هیات دولت گفت که درگیری بین نمایندگان و تنش‌های لفظی قبل از آغاز جلسه رای‌گیری بر سر رای اعتماد به هشت نامزد پیشنهادی کابینه باعث شد که این جلسه تشکیل نشود و در نتیجه سرنوشت هشت پست وزارتی خالی در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

به گزارش السومریه نیوز، نخست‌وزیر عراق افزود: ما منتظریم که پارلمان موعد جلسه تکمیل فرآیند تشکیل کابینه را پس از حصول توافق بین نمایندگان مشخص کند.

وی همچنین با تاکید بر تلاش جدی بغداد برای مبارزه با فساد گفت که ۱۳ هزار پرونده مربوط به فساد در عراق وجود دارد که همچنان باز و در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

عادل عبدالمهدی صحن پارلمان عراق را ترک کرد

۸ وزیر پیشنهادی عبدالمهدی برای تکمیل کابینه عراق +شناسنامه

نخست‌وزیر عراق بیش از دو ماه است که مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور شده است، ولی هنوز نتوانسته تشکیل کابینه خود را تکمیل کند.

نمایندگان ماه پیش در اولین جلسه راگیری پارلمان از میان ۲۲ وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر، تنها به ۱۴ وزیر رای اعتماد داده‌ بودند و به همین دلیل، پست‌های وزارتی برای تصدی ریاست هشت وزارتخانه، خالی باقی مانده است.

نخست‌وزیر عراق  دیشب(دوشنبه شب) اسامی ۸ نامزد پیشنهادی باقی‌مانده را تقدیم «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور کرد تا نمایندگان روز سه شنبه درباره آنها رای‌گیری کنند.

جلسه رای‌گیری پارلمان عراق شامگاه سه شنبه در حال شکل‌گیری بود که به دلیل درگیری و اختلافات بر سر برخی از نامزدهای پیشنهادی، بدون نتیجه به پایان رسید. در دقایقی از این درگیری‌ها، برخی نمایندگان علیه یکدیگر و روسای احزاب شعار سر داده و یکدیگر را به ناتوانی و سهم خواهی از دولت متهم کردند.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و هشت نامزد پیشنهادی در پی این درگیری‌ها و تنش‌های لفظی، ساختمان پارلمان را ترک کردند و پس از آن نیز ریاست پارلمان جلسه را به تعویق انداخت و به پنجشنبه آینده(فردا) موکول کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس