موگرینی و ظریف

وزارت خارجه دو رو دارد؛ یک روی حسن ظن و اغماض و لاپوشانی که منفعلانه به اروپا و آمریکا نشان می دهد و روی دوم، روی جنجال و خشم و توهین و حتی تحریف است که به منتقدان و صاحب نظران نشان داده می شود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

پس از آن که سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت "آزمایش‌های موشکی میان‌برد تهران را محکوم می کنیم"، انگلیس و فرانسه با ادعای اینکه آزمایش موشکی ایران بی ثبات کننده منطقه است، از شورای امنیت خواسته‌اند روز سه‌شنبه در این مورد جلسه غیرعلنی برگزار کند. متحدان دنباله رو آمریکا در NATO خط را از دولت ترامپ گرفته اند؛ فرار به جلو و طلبکاری، به جای عذرخواهی درباره عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام.

اما این طرف چه خبر است؟ وزارت خارجه دو رو دارد؛ یک روی حسن ظن و اغماض و لاپوشانی که منفعلانه به اروپا و آمریکا نشان می دهد و همین، مانندبنزینی است که بر آتش طمع و طلبکاری آنها ریخته می شود. روی دوم، روی جنجال و هیاهو و خشم و توهین و اتهام و حتی تحریف است که به منتقدان و صاحب نظران نشان داده می شود.

بیشتر بخوانید:

ردپای تحرکات اطلاعاتی فرانسه در روزنامه غربگرای شرق

خبرنگار BBC فهمید؛ علی مطهری نفهمید!

تلگرام و دوگانه توسعه- پیشرفت

همزمان باتحرکات موذیانه اروپا پس از هفت ماه تعلل، آقای ظریف ادعا می کند "فروش نفت محور کانال مالی اروپا با ایران است. اطلاعات مقدماتی مثبتی برای ثبت کانال مالی از طرف اروپایی‌ها به ما رسیده است. در مجموع امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی در این مورد بشنویم" و  آقای عراقچی در نقش سخنگوی اروپایی ها می گوید "FATF جزو الزامات سازوکار ویژه مالی اروپا است".

چرا ظریف و عراقچی این قدر از اتفاقات روز جا می مانند یا اصرار دارند نشان بدهند که از مسائل عقب هستند؟! چرا خسارات قابل پیش بینی و پیشگیری ناشی از تنظیم و اجرای نادرست برجام را به جای سال 92 در سال 97 متوجه شده اند؟ و چرا امروز بخش اروپایی ناتو را که به تصریح وزیر اطلاعات، به حوزه #ناتوی_اطلاعاتی هم کشیده شده و علیه ایران فعالیت می کند، همچنان شریک وانمود می کنند؟ مشکل از کجاست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 18
    ظریف یک سخنگو و مجری سیاست های کلی نظام است و بس. شما هم دو رو دارید . چرا؟چون امکان ندارد کیهان از سیاست های کلی نظام آگاه نباشد. پس خودتان را به تجاهل نزنید.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      12 0
      مجری حسنی و اصلاح طلبا خراب کاریاتونا همه جا به اسم نظام نوشتید ولی کور خوندید به زودی باید محاکمه بشید با افکار و اعمال پلیدتون برید جهنم
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    12 0
    مشکل از غربگرایی مسئولین وزارت خارجه است. خیلی ساده و روشن است و نیاز به توضیح و تفسیر هم ندارد.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    3 0
    الذین اتخذوا الکافربن اولیا
  • عباس IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 0
    مزدورند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    3 0
    ظریف قوی نیست ظریف است
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 0
    مشکل از حماقت سیاست خارجی ماست
  • نیما IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 0
    این خصلت ذاتیه منافقه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 8
    خوبه وزارت خارجه دو رو دارد در زمان معجزه هزاره سوم که هزار رو داشت ، ولی شما عزیزان حتی زمانی که آقای متکی در آسمان کنار گذاشته شد و آبروی ایران درسنگال رفت فقط و فقط سکوت اختیار کردید . بس کنید اینهمه دورویی و تفرقه افکنی رو ، الان وقت همدلی و همراهیه و منافع حزبی رو به منافع ملی ترجیح ندید .
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      0 0
      یکم بیدار شو برجام ننگین رو ببین خسارات برجام ننگین رو هم ببین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس