کد خبر 915814
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
تظاهرات ضد دولتی

در حالی که به گفته وزارت کشور فرانسه بیش از ۷۵ هزار نفر در تظاهرات روز شنبه علیه دولت در سراسر کشور شرکت کرده اند، اوضاع در پاریس بحرانی تر شده است.

به گزارش مشرق، طبق اعلام وزارت کشور فرانسه تا عصر شنبه حدود ۷۵ هزار نفر در سراسر کشور در اعتراض به سیاست های امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور دست به تظاهرات زده اند.

تا کنون دست کم ۱۸۳ معترض دستگیر شده و حدود ۸۰ نفر در جریان تظاهرات زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین تصاویر از شدت گرفتن درگیری‌ها در قلب فرانسه

جنبش اعتراضی جلیقه زردها به بروکسل رسید

وضعیت در پاریس بحرانی تر گزارش شده است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در این شهر برای در امان ماندن از خشونت، درهای خود را بسته اند.

چندین خودرو در اطراف خیابان معروف شانزه لیزه پاریس به آتش کشیده شده اند.

در همین حال، دیلی استار گزارش داد پس از آن که یکی از معترضان در پاریس یک سلاح جنگی را از افسر پلیسی ربود، نیروهای امنیتی شهر را به حالت تعطیل در آورده اند.

بیش از دو هفته است که تظاهرات سراسری در فرانسه در اعتراض به سیاست های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت، به چالش بزرگی برای امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است.

افزایش قیمت سوخت تاثیر زیادی بر رشد فزاینده هزینه های زندگی در فرانسه داشته است.

اواخر ۲۰۱۷ میلادی بود که قانونی برای افزایش مالیات بر سوخت تصویب شد تا از این راه رانندگان برای استفاده از خودروهایی که مصرف بهینه مصرف انرژی دارند، تشویق شوند ولی افزایش چشمگیر قیمت نفت در ماه اکتبر فشار زیادی را بر بودجه خانوارهای فرانسوی وارد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس