شبکه یک خبری یهودیان پیش از ترور شهید احمدی روشن با دامن زدن به چتر وحشت اتمی از ایران، زمینه را برای انجام چنین اقدامی فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار مشرق، دشمنان ایران به ویژه رژیم صهیونیستی معمولا قبلا از انجام هر گونه عملیات خصمانه علیه ایران ابتدا زمینه لازم را در رسانه‌ها ایجاد می‌کنند تا افکار عمومی را برای پذیرش اقدامات خود آماده کنند.

ایجاد وحشت از اتمی شدن ایران در ماه‌های آینده، برای توجیه ترور دانشمندان ایرانی یکی از این گونه عملیات روانی به حساب می‌آید که در تازه‌ترین نمونه آن می‌توان به ترور شهید دکتر مصطفی احمدی روشن اشاره کرد.

این چتر وحشت اتمی که مبتنی بر ایران‌هراسی اتمی است بر این نکته تاکید دارد که ایران به زودی به سلاح اتمی مجهز شده و از آن برای نابودی نه تنها اسرائیل بلکه کل تمدن غرب استفاده می‌کند. در همین راستا، همانگونه که در فیلم ذیل مشاهده می‌شود، روز سه‌شنبه، شبکه یک خبری یهودیان اعلام کرد بر اساس گزارش یکی از اندیشکده‌های اسرائیل، این رژیم خود را برای پیاده‌سازی سناریوهای مقابله با ایران مسلح به سلاح اتمی ظرف 12 ماه آینده آماده می‌کند.


براساس این گزارش، «مقامات امنیتی، اطلاعاتی، و دیپلماتیک اسرائیل از موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) این رژیم خواسته‌اند تا در صورت انجام آزمایش‌های اتمی توسط ایران، خود را برای سناریوهای بالقوه آماده سازد. بر اساس پیش‌بینی آنها، آزمایش‌های سلاح‌های هسته‌ای ایران سبب تغییر توازن قدرت در منطقه خاورمیانه خواهد شد.»

این گزارش می‌افزاید: «در صورتیکه تهران دست به انجام آزمایش‌های سلاح‌های هسته‌ای بزند، آمریکا به اسرائیل یک قرارداد دفاعی پیشنهاد خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود در این حالت روسیه با آمریکا وارد معامله شود تا از از گسترش جنگ افزار در منطقه جلوگیری کند، و در این حالت احتمالا عربستان نیز دست به توسعه توانمندی‌های هسته‌ای خود خواهد زد.»

لازم به ذکر است که این عملیات روانی یک روز پیش از ترور شهید دکتر مصطفی احمدی روشن با همکاری اندیشکده موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل و این شبکه بین‌المللی یهودی صورت گرفته است تا این ترور اقدامی در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و نه یک عمل تروریستی قلمداد شود.


اکنون پرسش اصلی آن است که «آیا ایران با وجود ترور نخبگان خود و نیز سکوت مجامع بین‌المللی در این زمینه حق مقابله به مثل را دارد؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    چرا باید 75 میلیون ایرانی چتر هسته ای امریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه رو تحمل کنند؟؟ ولی آنها به بهانه چتر هسته ای نداشته ایران.....دست به ترور ایرانیا می زنند
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اقدام متقابل پیش کش!! خیلی راست می گن و شجاع هستن بهتره همکاری با آژانس رو خاتمه بدن و برن به سمت مخفی کار مطلق... و خروج از ان پی تی نوشته شده امریکا
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اصلا چرا باید سلاح اتمی برای ایرانیا ممنون و حرام باشه مگه عقب مانده هستیم مگر ظرفیتشو نداریم مگر یه مشت چوپان هستیم چه لیاقت داشتن قدرت رو نداریم این چه وضعیه دیگه..........
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    ما خون میدهیم تا این کشور استوار بماند چشم دشمنان کور باد
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    ای کاش مسولین زودتر یه فکر اساسی واسه این ترور ها بکنند یا مقابله به مثل یا ساختن بمب اتم به کوری چشم دشمنان حتی اگه خوششون نیاد. اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود با تمام صهیونیستها %100
  • سینا اورنگی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    کسانی که دست به چنین اقدامات جنایتکارانه ای می زنند نه بویی از انسانیت برده اند نه می دانند که جان یک انسان چقدر در مکتب اسلام عزیز است. به امید نابودی تمام دشمنان علم و دانش و ادامه راه تمام شهیدان توسط فرزندان غیور این خاک و بوم.
  • سهیل بشردوست ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    خب، حالا اگر بمب اتمی نداشتیم، از حالا داریم
  • ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    افسوس باين عزيز دل ما رفت لعنت بر اسرائيل آدمكش
  • ذوالعهد ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    یه طرح برای ایشون آماده کردم اگه ممکنه تو سایت بذارید zolahd.mihanblog.com/post/88
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اسراییل وایادی آن هیچ غلطی نمی توانن بکنند
  • رضا ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    چطور كه اونا عزيزترين فرزندان ما را بكشند و ما اون خوكهاي كثيف را نكشيم .
  • حسن ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    این بی حیاها تحریم و هر غلطی که خواستند کردند چند تا شهید دیگه باید بدیم تا شما چشم و گوش و دست غرب ( آژانسی های جاسوس) رو از ایران قطع کنید و اخراجشون کنید
  • حسن ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    یه نکته ای به دانشجویان هموطن بگم که اگر بی سواد و بی بصیرت باشید شهید نخواهید شد ظاهرا توی این روزگار فقط نخبه ها شهید می شند.
  • کیوان ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    خدا لعنتشون کنه که جوونا و سرمایه های این مملکت رو اینجوری از بین میبرن،ولی همین خودش نشون میده تو راه راست هستیم. با اقتدا به امام مضلوممون امام حسین (ع) در مقابلشون وایمیسیم. انشالله به امید پیروزی.
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    با سلام چهارشنبه شب و در بخش خبری ساعت ..:22شبکه بی بی سی فارسی،این شبکه اقدام به مصاحبه با دو مامور اسبق موساد و سیا نمود که پاسخ های آنان به سوالات مجری حاوی نکات بسیار مهمی بود.اول آنکه هر کدام از آنان کشور دیگری را به انجام عملیات گسترده ی تروریستی در سالهای گذشته متهم میکرد!جالب اینکه مامور صهیونیست آشکارا استفاده از از عناصر معاند داخلی را تایید نموده و حرف برخی افراد درباره ی احتمال دست داشتن حکومت ایران را در ترور احمقانه خواند.در ادامه این کارشناس از همدستی کشورهایی مانند عربستان در اینگونه اقدامات خبر داد.پس از این سخنان،مامور سابق سیا عاملان این اقدام را دشمنان آمریکا،خوانده و اعلام کرد ایران یک کشور پیشرفته است و اینگونه اقدامات اصلا خللی در برنامه های ایران ایجاد نمی کند و بر عکس به ضرر غرب است(مصداق دشمنان احمق مسلمین)است. نکته ی دیگری که باید به دقت بررسی شود اینکه در همین ساعت،شبکه ی ضد اسلامی "من و تو"در یک اقدام عجیب اقدام به پخش مجدد مستند "قمار هسته ای ایران"نمود که به نظر میرسد این اقدام آنهم در روز ترور شهید روشن،کاملا برنامه ریزی شده و با اهداف خاص صورت گرفته است.و این کاملا یک مساله ی آشکار است.لطفا این مسائل را جهت آگاه سازی تبیین نمایید.
  • عبدالله ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    بی شک جوامع غرب نخواهند توانست جلوی تکنولوزی علم ودانش را در ایران بگیرند وما بر فراز علم ودانش جهان خواهیم ایستاد از نظر گاه اسلام که مرجع حرکتی ماست این حق برای ایران وجود دارد واز نظرقوانین بین المللی در صورت اینکه مسله حل نشود ما متوانیم از خودمان از کیانمان دفاع کنیم با تشکراز فسا
  • حسن ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    حق گرفتنی است، اینطور نیست؟
  • همایون ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    الله اکبر چرا مقابله به مثل نمیکنید ؟ها ؟ ادم گریش میگیره اه لعنت بر اسرایییل و دولتمردان امریکایی
  • رضا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    مثل جنگ تحمیلی دفاع ضروریست و یکی از راههای دفاع مقابله به مثل است.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اسرائیل علام جنگ کرده با ترور 4 شهید جاد علمی و ما آماده و گوش به فرمان رهبریم تا ظربه نهایی را در زمان مناسب وارد کنیم.
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    لتجدن اشد الناس عداوة للذين امنوا *اليهود* و الذين اشركوا...مائده 82
  • مصطفی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    واقعا چرا میخواین واقعیت رو انکار کنید؟ این همه دانشمند ترور شدن،از سردار طهرانی مقدم تا شهید روشن ،هر دفعه هم 1هفته ای بازی در میارن و مستند میسازن تا شهید بعدی از راه برسه!!! نکته جالب اینجاست که بیشتر ترور ها مثل هم بوده یک نماینده مجلس 10تا محافظ داره ،وقتی میخوان نمازم بخونن محافظ دارن اما این دانشمندان بنیان گذار علمی فقط راننده داشته باشن؟ بجای اینکه دم به دم بیایم بگیم جریان انحرافی و احمدی نژاد و.. یکم حواسمون باشه که دشمن خط به خطه کارهای ما رو داره حفظ میکنه، ما نیاز به رزمایش نداریم چون قدرت نظامیمون که ایمانه تویه 8 سال مشخص شد ،ما حفظ علم رو میخوایم که نو پا هست الهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    شما یار خودی هستی یا آب به آسیاب دشمن میریزی؟!! شهید تهرانی مقدم که ترور نشد نادان... الان همین نظر شما پیراهن عثمان میتونه بشه! تابی ، تو که همه چی رو فیلتر میکنی، اینو نفهمیدی؟ چطور نوشته های منو تحریف میکنی! اما ماله اینا رو نه؟؟ ان شاالله که حواستون نبوده...!
  • مختار ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    0 0
    واي اگرخامنه اي حكم جهادم دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس