کد خبر 915419
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
فدراسیون فوتبال نمایه

طبق قانون، روسا و اعضای کمیته‌های فدراسیون‌ها وکالت انجام نمی‌دهند که در مورد کمیته تعیین وضعیت این موضوع صدق نمی‌کرد.

به گزارش مشرق، پس از استعفای وثوق احمدی از ریاست کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال مسائل و ابهامات زیادی در این مورد مطرح شده و شاهد سکوتی معنادار در این زمینه بوده‌ایم.

یکی از مسائلی که در این زمینه از نظر حقوقی و قانونی وجود دارد این است که حضور وکلای دادگستری در کمیته‌های فدراسیون‌ها باید با تودیع وکالت آن‌ها صورت بگیرد. یعنی وکلایی که در شهرداری‌ها، وزارتخانه‌ها و ... شاغل هستند برای کار در کمیته‌ها ابتدا باید وکالت‌نامه خود را تحویل و بعد مشغول کار شوند.

بیشتر بخوانید:

تهدید اصفهانیان در بیانیه باشگاه نساجی به «آه» هواداران این تیم

استقلال و سپاهان جریمه نقدی شدند

توضیح تاج درباره تذکر جنجالی فدراسیون به برانکو


از طرفی دیگر رئیس کمیته و اعضای آن هم نباید وکالت کنند، چون این موضوع تعالی فساد را خیلی بالا می‌برد و در نهایت خواسته و ناخواسته فساد مالی و اداری رخ می‌دهد. در حال حاضر در برخی از کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیون فوتبال مانند استیناف، انضباطی و اخلاق این موضوع رعایت شده و روسا و اعضای این کمیته‌ها وکالات انجام نمی‌دهند که در مورد کمیته تعیین وضعیت این موضوع صدق نمی‌کرد.


بر همین اساس اگر وکیلی افتخاری در کمیته‌ای کار می‌کند نباید پولی دریافت کند و اگر هم در ازای کار خود حقوق و پولی می‌گیرد باید وکالت نامه خود را تحویل دهد.


با شرایط موجود به نظر می‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر بدنبال گزینه‌ای باشند که حائز این شرایط و مشکلات نبوده و بتواند ریاست کمیته تعیین وضعیت را در اختیار بگیرد. بی‌تردید حجم انبوه پرونده‌های اینچنینی می‌تواند نه تنها برای باشگاه‌ها بلکه برای بازیکنان و مربیان نیز مشکل ساز شود و فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس