سوریه

رژیم صهیونیستی شب گذشته(پنج شنبه) باز هم به خاک سوریه حمله کرد و چند موشک را به سمت اهدافی در استان دمشق شلیک کرد.

به گزارش مشرق، ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه شب گذشته (پنج شنبه) به وقت دمشق، رژیم صهیونیستی باز هم به خاک سوریه حمله کرد و چند موشک را به سمت استان دمشق شلیک کرد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: موشک های شلیک شده، مناطق نظامی و مواضع نیروهای ارتش سوریه را در حومه غربی استان دمشق هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید

جزئیات تحویل ۵۰ موشک مجهز به کلاهک‌های شیمیایی به گروه‌های تروریستی توسط متخصصان فرانسوی

این منبع میدانی با بیان این که منطقه «الکسوه» در غرب استان دمشق هدف اول حملات موشکی بود، گفت: حملات موشکی به مناطق غربی و جنوب غربی استان دمشق حدود ۷۵ دقیقه ادامه یافت.

وی با توضیح این مطلب که صدای انفجارها تا مناطق مرکزی شهر دمشق به وضوح شنیده شد، افزود: مناطق مختلف دیگری از جمله حومه شمالی استان قنیطره، حومه جبل الشیخ و روستاهای واقع  در مثلث مرگ (مرز استان های دمشق، قنیطره و درعا) هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

این منبع میدانی تصریح کرد: پدافند هوایی ارتش سوریه با شلیک نخستین موشک به سرعت فعال شد و به حملات رژیم صهیونیستی واکنش به موقع و قاطع نشان داد.

وی با بیان این که همزمان سایر سامانه های دفاعی در مرز جولان به حملات موشکی پاسخ دادند، گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، تمامی موشک های شلیک شده به اهداف مورد نظر اصابت نکردند.

این منبع میدانی از هدف قرار گرفته شدن و انهدام حداقل ۴ موشک شلیک شده خبر داد و افزود: پدافند هوایی مستقر در منطقه «الدیماس» دمشق بیشتر از سامانه های دیگر دفاعی به حملات موشکی صهیونیست ها پاسخ داد.

براساس اخبار به دست آمده، پرواز جنگنده ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی جولان اشغالی و لبنان ادامه دارد و برخی منابع میدانی از احتمال حملات مجدد به خاک سوریه خبر داده اند.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه از سامانه دفاعی S۳۰۰ برای پاسخ به حملات موشکی استفاده کرده اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق گفت: پاسخ به حملات موشکی صهیونیست ها با سامانه دفاعی S۲۰۰ و موشک های پیشرفته سام صورت گرفته است.

این منبع میدانی به اخبار منتشر شده درباره ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تاکنون مشخص نشده حملات رژیم صهیونیستی از طریق جنگنده صورت گرفته یا شلیک موشک های زمین به زمین اما این واقعیت میدانی به اثبات رسیده که جنگنده ها به راحتی توسط سامانه های S۳۰۰ هدف قرار می گیرند و ساقط می شوند و همین مسئله نشان می دهد احتمال حملات از طریق شلیک موشک های زمین به زمین قوی تر است.

وی با توضیح این که تایید خبر ساقط شدن جنگنده صهیونیست ها به زمان بیشتری نیاز دارد، گفت: البته صدای یک انفجار قوی در حد فاصل منطقه نظامی تحت کنترل روسیه تا حومه منطقه «جبل الشیخ» شنیده شده اما از جزئیات آن خبری در دسترس نیست و احتمال دارد این انفجار نتیجه رهگیری و ساقط شدن موشک های رژیم صهیونیستی توسط موشک های سامانه دفاعی ارتش سوریه بوده که به اشتباه ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی تلقی شده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، آرامش نسبی در منطقه برقرار شده اما نیروها و پدافند هوایی ارتش سوریه در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه حملات احتمالی واکنش نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • AE ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    با آزادسازی جولان اشغالی منطقه آرام تر خواهد شد
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      64 26
      همه موشک ها به جز چهارتا به هدف خوردن پس دیگه پدافند هوایی واسه چیه ؟؟ وقتی میزنند باید پاسخ دهی و گرنه گستاخ تر میشوند
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      25 77
      خخخخخخخخخخ از اس300 هاشون چه خبر؟ قرار بود اس300ها معادله رو تغییر بده و اسراپیل بترسه حمله کنه چی شد پس؟
    • حسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      تا رژیم صهیونسیتی سر پاست آرامشی وجود ندارد این غده سرطانی باید نابود بشه
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      82 18
      هفته پیش پاسخ موشکی مقاومت نشون داد واقعا اینها از خانه عنکبوت هم سست تر هستند ... اگر سوریه حرف جبهه مقاومت را گوش کرده بود و از همان ابتها پاسخ دندان شکن به تجاوزهای مکرر اسرائیل داده بود الان سگ وحشی صهیونیسم پارس نمی کرد... سوری ها ترسیدن که هم زمان در چند جبهه با وهابی ها و ترکیه و آمریکا و اسرائیل درگیر بشن و به خاطر همین موضوع در مقابل سگ های صهیون ساکت شدن
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      28 8
      جنگنده رو زدن بابا
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    34 98
    باز هم خالی بندی !
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      84 15
      سوریه و لبنان و یمن هزینه دفاع از جمهوری اسلامی ایران را می پردازند شاید ما سالی چند میلیارد خرج این کشورها کنیم ولی اگر انصارالله و حزب الله و بشار اسد یک جمله کوتاه بگویند که ما دیگر با ایران همکاری نمی کنیم و طرفدار اسرائیل و عربستان هستیم دهها میلیارد دلار می گیرند بدون جنگ و تازه بشار اسد را مادام العمر می کنند //// واقعا آنها هزینه دفاع از ما را می پردازند اما بسیاری این مسئله ساده رو درک نمی کنند.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      91 23
      خالی بندی نیست اسرائیل آبرویش در حمله به غزه به فنا رفته بدبخت اسرائیل که برای کسب وجهه به حملات کور تحت حمایت آمریکا دست میزند
    • US ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      93 24
      مرگ بر اسراییل
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    69 12
    خب الان وقتش نیست که سوریه یه پاسخی به اسرائیل بده ؟
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      28 27
      متاسفانه فقط هارت و پورت
  • حامد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    اسرائیل از ترسش حمله کرده است . می داند که مهلت کنی تا زمان نابودی کاملش مانده است.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    69 8
    چرا همزمان با اینگونه حملات، سوریه هم به مناطق اشغالی جولان و دیگر مناطق اسرائیلی حمله نمیکنه تا حداقل اونا هم حساب کار دستشون بیاد؟!
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    63 8
    پاسخ سامانه های دفاعی کافی نیست، مقابله به مثل باید صورت بگیرد.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    77 20
    موشک جواب موشک. اگر یکبار چند موشک به مناطق حساس این رژیم پلید بزنند و انرا از نقشه روزگار حذف کنند. دنیایی را از شر این جنایتکاران راحت کرده اند. نیروگاه دیمونا. پالایشگاه ها. نیروگاههای برق و اب و فرودگاهه و انبارهای مهمات و کشتی ها جنگی و ساختمان موساد و وزارت جنگ و...
  • RO ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    69 12
    باید به منبع شلیک موشک ها حمله بشه
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      27 21
      خب تو خودت حمله کن.
  • Ali IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    53 63
    اس ۳۰۰ چی شدش پس ؟ کار نکردش ؟ این روس ها خب سره کار گذاشتن سوریه و مارو ؟ خیانت کار تر از روس وجود نداره ..شمام ک این همه ادعا میکنین خب ۲ تا موشک بزنید اسراییل دگ بابا تا کی لاف زدن ؟
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      16 20
      یه صدای انفجار هم تو جولان اومده شاید لانچر شلیک هدف قرار گرفته باشه....
    • علی IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      8 13
      عزیز،ایران لاف نزده وسه بار قدرت موشکیش را به رخ ستمگران عالم کشیده است.واگر بخواهد بزند آن روز روز مرگ رژیم جعلی خواهد بود.اما آیا میتوانیم جوابگوی مظلوم نمائیهای بعدش هم باشیم؟مسلما نه!آنها خوب میدانند که چه بکنند، عمدا میخواهند جمهوری اسلامی را وارد یک جنگ تمام عیار نمایند.واین موش وگربه بازیها هم برای همین است.زدن چند موشک به سرزمینهای اشغالی برای گوش مالی سران صهیونیست کاری ندارد اما عواقب آن بسیار پرهزینه ودردناک خواهد بود.و ای چه بسا که زورگویان عالم از این کار برای حمله هسته ای به ایران هم استفاده کنند.آنها یکبار نشان داده اند که به هیچ قید وبندی بند نیستند وهر جنایتی از آنها بر میآید. ولی یک چیز برای ما امیدوار کننده است که اسرائیل باید ازبین برود.واسرائیل در آینده بسیار نزدیک از بین خواهد رفت.البته نه با موشک وبمب،بلکه با این عملکرد زشت خودشان،ظلم در هیچ زمانی پایدار نبوده وبالاخره نابود شده وازبین رفته است.واینهمه جنایتهایی که این رژیم غاصب انجام داده بالاخره بخودشان بازخواهد گشت.الان هم اگر سانسور رسانه ای در سرزمینهای اشغالی نباشد خواهیم دید که چه مقدار تظاهرات خیابانی واعتصاب در آنجا صورت میگیرد.بدانید که با اینکارها ماه پشت ابر نمی ماند. وانشاالله بزودی شاهد سقوط این رژیم جعلی خواهیم بود.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    75 6
    تاسف آوره،غزه موشک باران میکنه جواب تعرض رو و سوریه مثلا میخواد نقش گنبد آهنین رو اجرا کنه،رفته رفته با هر حمله به سوریه باید با موشک های زمین به زمین نقاط حساس اسراییل رو هدف بگیرید،در پاسخ دست بلند داشته باشید و توازن رو برقرار کنید،کوتاهی در پاسخ شدید تر در طی زمان موجب سربرآوردن تروریست ها در خاک سوریه است
  • لیالی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    15 13
    ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم...قطعا نصرت الهی بادرایت روح ا للهی فرزندان خامنه ای عزیز رقم خواهد خورد
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    30 10
    اسرائیل همه حملاتشو باروسیه وامریکا هماهنگ میکنه. روسیه خودشو باخته داره خیانت میکنه
  • کاوه CZ ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    13 14
    واقعیت میدانی اینه که S200 کارایی نداره به هیچ وجه و این موشک ها از هواپیما شلیک شده و با Pantsir هدف گرفته شدند اصلاً قابل مقایسه نیستند در دقت و عملکرد در مقابل پرنده ها به خصوص موشک، Pantsir یکی از بهترین سامانه هاست
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    30 15
    واکنش پدافند را نمیگن پاسخ کوبنده پاسخ کوبنده را باید با موشک زمین به زمین داد الان اسرائیلی ها میان میگن اهداف ایرانی را زدیم اگر چه نمی زنن ولی دارن هزینه حضور ایران در سوریه را بالا می برن باید زد تو دهنشون تا دیگه تکرار نکند البته اگر روسیه اجازه بده
  • مجتبی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    19 13
    مقایسه شجاعت یک شاهزاده با سرداران حماس و حزب الله
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    19 12
    خوب اگر جرات داره جواب حمله رو با حمله بده . دفاع ضد موشک یعنی اینکه کاری کنی کمتر دردت بیاد .
  • سهیل بشردوست DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    30 24
    شما جلوی زن و بچت خبرهای فلسطین و یمن رو می ذاری سیر بشن؟
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      14 21
      ما اخبار سوریه و یمن و فلسطین را به فرزندانمان نشان می‌دهیم تا وجدان و انسانیتشان بیدار بماند و همه انسان‌ها را دوست داشته باشند و با دیدن گرسنگی فرزندان یمن و خرابی سوریه بر امریکا و صهیونیستها و وهابیت و اصلاحاتچیهای طرفدار آنها نفرین بفرسند و از آنها بیزار باشند و برای برقراری صلح در تمام جهان زندگی و تلاش کنند. و مثل منافقین نباشند که شعار بشردوستی می‌دهند اما نژادپرستی که اولین دشمن بشردوستی است در حرف و رفتارشان موج می‌زند
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 15
      سهیل منگل تو به فکر زن و بچه خودت باش البته
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    22 10
    مشرق جان ! باز هم خالی بستی ؟ سایت های همسو که از این واقعه بی خبرن!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    32 6
    من جای دولت سوریه بودم مناطق اشغالی را مورد هدف قرار می دادم ببینید یک گروه بنام حماس با کمک ایران توانسته جواب رژیم اشغالگر را بدهد یک دولت نمی تواند این جرات را داشته باشد و عمل متقابل که در قوانین بین المللی نیز پذیرفته شده است انجام دهد مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      1 2
      بیا ابلاغتو بزنم برو رئیس جمهور سوریه شو
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    8 49
    به زودی ما روسیه و چین را ادب میکونیم. شما ایرانی ها هم مراقب خودتان باشوید.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    17 5
    سوریه چرا پاسخ نمی دهد آیا ملت سوریه حق دارند برعلیه اسد باشند - کشور سوریه آن قدر خودش را با روسیه گره زده بدون روسها به تجاوز هم نمی تواند پاسخ بدهد. در جنگ رمضان شورویها بدروغ با تبانی با آمریکا اعراب را به شکست کشاندند و گفتند اسرائیل می خواهد بمب اتمی بزند - اگر سوریه جواب ندهد بهتر که اسد را برکنار کنند.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    24 11
    چرا اس 300 کاری نکرده و چرا سوریه مثل مقاومت اسرائیل رو موشکباران نمیکنه اسرایل جسور شده بخاطر عدم جواب قاطع
  • سعید RO ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    16 17
    حملات حماس به تل آویو با موشک هم نبود حتی. فقط شکل پیشرفته تر کپسول های پرسی گاز خودمون بود که پرت میردن رو سر و کله صهیونیستا. با چهارتا سلاح بدوی دو روزه پرچم یفید اسرائیل رفت بالا. حالا اگه سوریه چنتا موشک جوندار بفرسته سمتشون تکلیفشون با خودشون روشن میشه
  • AU ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    19 9
    جناب ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹ تند نرو. با اون ارتشی که اسد داره باید هم بترسه با کسی درگیر بشه.
    • BE ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      11 11
      فعلا که هشت ساله دارن از وطنشون دفاع میکنن / شما زیاد فیلم نگاه نکن
    • AU ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      15 0
      جناب ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹ هشت سال با ارتش خودش داره مقاومت می کنه؟ اون ارتش که نصف بیشترشون برادرشون واسه گروه های مخالف می جنگند. چه مقاومتی؟
  • علی اکبری IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    14 14
    پاسخ کوبنده یعنی موشک جواب موشک! دو تا موشک بیشتر خرج این سگ های ترسو نیست. بزنید حساب کار دستشون بیا. اصلا بدید جمهوری اسلامی براتون بزنه
  • سید رضا IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    22 10
    خدا رحمت کنه امام راحل رو ! می گفت : شما اگه یه قدم در برابر دشمن عقب نشینی کنین ، دشمن دو قدم جلو میاد !!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    13 14
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    11 13
    پاسخ کوبنده یعنی تل آویو رو موشک باران کنی .
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    5 7
    از زوم روی این حمله بیایم بالا و از بالاتر و طی چند دهه به مسائل منطقه نگاه کنید چی می بینید ؟؟؟ صدمه دیدیم اما در حد شکست های استراتژیک نبوده اما در مقابل حاصل 40 سال سرمایه گذاری سعودی دود شده رفته هوا ، اسرائیل منزوی تر شده با خطرات بیشتر امنیت ملی روبروئه درآخرین مورد طی چند ساعت کابینش سقوط کرد !!! و موقعیت آمریکا در منطقه تضعیف شده نکته اینه که نخبه های مقاومت با مسائل ، احساسی و شتاب زده برخورد نمی کنن همیشه صبر طویل و یک دوراندیشی دیده می شه نتیجه کلی مهمه بوکس هم یک راند نیست هر ضربه ایی هم امتیاز نداره .
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    11 1
    خیلی واسخ کوبنده ای بوده. میگن نتانیاهو سکته کرده. مشرق واقعا گند میزنی به تمام خبر
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 7
    امیدوارم
  • بزرگپا US ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    2 4
    کدهای اس۳۰۰ و روسها لو دادن. بچه نشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس