حرکت ناو روسی به سمت آبهای مشترک با اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با رسانه‌های آلمانی ادعا کرد رئیس‌جمهور روسیه در تلاش است کل کشور او را تصرف کند.

به گزارش مشرق، «پترو پروشنکو»، رئیس‌‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با رسانه‌های آلمان ادعا کرد «ولادیمیر پوتین»، همتای روسیه‌ایش در تلاش است کل اوکراین را تصرف کرده و آن را ضمیمه خاک روسیه کند. 

 

پروشنکو در مصاحبه با روزنامه‌های «بیلد» و «فانک»، پس از طرح این ادعاها از «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان خواسته به کمک کشورش بیاید.

نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان روسیه به سه فروند شناور این کشور در تنگه کرچ، واقع در بین روسیه و کریمه شلیک کرده و آنها را توقیف کرده‌اند. روسیه گفته این اقدام بعد از ورود شناورهای اوکراین به آب‌های سرزمینی روسیه صورت گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

حرکت ناو روسی به سمت آبهای مشترک با اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه تنش‌های تازه را اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین توصیف کرد و مدعی شد رئیس‌جمهور اوکراین در صدد است با این تاکتیک‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور محبوبیتش را بالا ببرد.

پوتین گفت: «این یک بازی کثیف در داخل آن کشور است. این اقدام تحریک‌آمیزی است که مقام‌های اوکراین و فکر می‌کنم شخص رئیس‌جمهور با توجه به انتخابات آتی که سال آینده باید برگزار شود آن را آغاز کرده‌اند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین ادعا کرد رئیس‌جمهور اوکراین از درگیری میان شناورهای کشورش با روسیه برای اعلام حکومت نظامی در کشورش استفاده کرده است.

 پروشنکو در مصاحبه با بیلد گفت: «دروغ‌های پوتین را باور نکنید. پوتین می‌خواهد امپراطوری قدیمی روسیه را برگرداند. او کریمه، دنباس و کل کشور اوکراین را می‌خواهد. او به عنوان یک تزار روس نمی‌تواند اوکراین را نداشته باشد. ما را مستعمره خودش می‌بیند.»

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با فانک هم از آلمان به عنوان بزرگترین مشتری صادرات گاز روسیه خواست روند ساخت یک خط لوله گاز که امکان عرضه مستقیم این محصول به آلمان را فراهم می‌کند، متوقف کند.

وی گفت: «ما به یک واکنش قوی، مصمم و روشن به رفتارهای تجاوزکارانه روسیه نیاز داریم. این به معنی توقف پروژه خط لوله گاز نورداستریم هم هست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    6 3
    کاملا طبق برنامه آمریکا ، داره حرفا و خواسته های آمریکا و مطرح میکنه . از اولش هم این یه بازی بود یه بازی کثیف . امیدواریم که اروپا تو دامش نیوفته .
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 3
    خوب اکراین تماما متعلق به روسیه است اگر روسها نبودند در جنگ دوم اکرابن قطعه می شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس