لاریجانی نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به ما خرده می‌گیرند چرا حزب‌الله یک قدرت بزرگ در منطقه شده است، حقش است، اگر حزب‌الله در لبنان نبود شما یک روزه لبنان را یک لقمه می‌کردید. حزب‌الله است که می‌ترسید.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت‌: یک به هم ریختگی امنیتی در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به خلق جریان‌های تندرو و تروریستی در منطقه اظهار داشت: معلوم است کجا اینها را درست می‌کنند. درست است در عراق و سوریه حضور جریان‌های تروریستی کاهش یافته اما همچنان ادامه دارد. مسئله دیگر این است که در منطقه مسابقه تسلیحاتی راه انداختند و حجم زیادی سلاح وارد منطقه می‌شود. امنیت منطقه احتیاج به این همه سلاح ندارد برای چه این سلاح‌ها در منطقه دارد تدارک داده می شود.

بیشتر بخوانید:

روحانی: امنیت و توسعه عراق به نفع دو کشور و منطقه است

کمک نداجا به 30 کشور برای تامین امنیت منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای کوچکی هستند که سه برابر گستره جغرافیایی خود سلاح می‌خرند و روشن است که قدرت استفاده از آنها را ندارند. روشن است که به خاطر منافع آمریکایی‌ها است چون می‌خواهند سلاح‌های خود را بفروشند و پولش را دربیاورند. 

لاریجانی با اشاره به دیدار خود با یکی از مسئولین امنیتی عربستان سعودی در گذشته بیان داشت: مسئول امنیت عربستان این نکته را به من گفت که ما دو اشتباه در مورد شما انجام دادیم، یک اشتباه ما این بود که به صدام در جنگ علیه شما کمک کردید. من از او پرسیدم چقدر کمک کردید البته حدوداً می‌دانستم چقدر کمک کردند اما می‌خواستم از زبان خودشان بشنوم و او به من گفت که ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم.

وی تصریح کرد: خود او به من گفت که اشتباه کردیم و اشتباه دوم ما این بود که ما یک جریان تروریستی به نام طالبان را علیه شما به وجود آوردیم. این حرف مسئول امنیتی عربستان سعودی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقشه دشمنان در ایجاد آرایش سیاسی در منطقه خاطرنشان کرد: دشمنان باید یک مسئله‌ای را ایجاد کنند تا بتوانند پشت آن آرایش سیاسی به وجود بیاورند آن مسئله این است که ایران را سیبل کنند. چون ایران تنها کشوری است که ۴۰ سال مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده است خیلی از کشورها لغزش داشته‌اند و امروز نیز فراوان هستند اما ایران روی حرفش ایستاد. بعید است در هر شرایطی مردم مسئله فلسطین فراموش کنند، ممکن است کشورها و دولت‌ها و تسلطی که آمریکا بر آنها دارد سکوت کنند و ارتباط کمی با اسرائیل برقرار کنند اما مردم از این کار نفرت دارند.

لاریجانی اضافه کرد: مردم منطقه در هر کشوری که بروید واقعاً اسرائیل را غده سرطانی می‌دانند و از آن نفرت دارند. 

وی گفت: سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه در مسئله سوریه اشتباه کردند. فکر می‌کردند با رفتار نظامی می‌توانند سوریه را از پا دربیاورند. البته فکر می‌کنم متوجه شده‌اند این رفتار اشتباه بوده، ما به دوستان دیگر در منطقه و سعودی‌ها و اماراتی‌ها هم می‌گویم شما اول انقلاب هم یک اشتباهی مثل این دفعه کردید. در ایران یک انقلاب باشکوه انجام شد و شما به جای آنکه طرف ملت ایران بیاید جلوی ملت ایران ایستادید و کنار اسرائیل ایستادید و صدام را علیه ایران تحریک کردید. هشت سال جنگ علیه ما راه انداختید بعد هم آمدید به ما گفتید اشتباه کردیم. هم شما گفتید، هم کویت گفت و هم کشورهای دیگر عربی.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما این مسئله را به رویتان نیاوردیم و تلافی نکردیم ولی این اشتباه دوم‌تان بدون تلافی نخواهد ماند. ما از کشورهایی که خطایی انجام می‌دهند و در کنار اسرائیل و آمریکا قرار می‌گیرند، نمی‌گذریم.

لاریجانی خطاب به برخی کشورهای خطاکار در منطقه گفت: شما سودی نمی‌برید ما این رفتارهای شما یادمان نمی‌رود. ما پای مقاومت ایستاده‌ایم و در مقابل اسرائیل خواهیم ایستاد و نمی‌گذاریم معامله قلابی قرن در منطقه شکل بگیرد. اگر امروز آمریکایی‌ها ایران را تحریک می‌کنند به خاطر این است که ما دست آنها را خوانده‌ایم. آنها می‌خواهند اسرائیل را در منطقه حاکم کنند و ایران جلوی آنها ایستاده است.

وی خطاب به حاضرین در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: شما بزرگان منطقه هستید که می‌توانید شرایط را عوض کنید نه این کشورهایی که برخی  از امرایشان سمت اسرائیل خم شده‌اند. دوره اینها دارد سپری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به ما خرده می‌گیرند چرا حزب‌الله یک قدرت بزرگ در منطقه شده است، حقش است، اگر حزب‌الله در لبنان نبود شما یک روزه لبنان را یک لقمه می‌کردید. حزب‌الله است که می‌ترسید. اگر حماس و جهاد اسلامی و گروه‌های دیگر مقاومت فلسطین قوی نبودند شما بعد از دو روز از معرکه‌ای که در غزه ایجاد کردید فرار نمی‌کردید.

لاریجانی بیان داشت: ما با جدیت مسائل منطقه را زیر ذره‌بین داریم و تحرکات در منطقه را ارزیابی می‌کنیم. برخی از این کشورهای منطقه دست از دوگانه‌بازی بردارند. بیرون می‌روند یک کارهایی می‌کنند، پنهان به ما پیغام می‌دهند ما با شما هستیم و تحت فشار هستیم این حرف‌ها وقتش گذشته است، رو راست باشید، این رفتار را از شما نمی‌پذیریم، نمی‌شود که شما بروید پشت سر یک کشوری را علیه ایران تحریک کنید بعد پنهانی بفرستید که ما مشکلی با ایران نداریم، این رفتارها رو شده است.

وی تأکید کرد: من فکر می‌کنم علی‌رغم تبلیغاتی که می‌کنند و تصوری که آمریکایی‌ها دارند که با زور و قدرت می‌توانند در قضیه اقتصادی و نظامی یک دستاوردی پیدا کنند اشتباهی فاحش است. من چند روز پیش هم دیدم که دو نفر از کارشناسان اقتصادی آمریکایی نوشته بودند که آقای ترامپ فکر نکند که با فشار اقتصادی می‌تواند دستاوردی پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این همان اشتباهی است که سعودی‌ها در یمن می‌کنند که فکر می‌کنند هرچه بمباران کنند می‌توانند مشکلات را حل کنند. در تاریخ گذشته کدام کشوری وارد یمن شد و سالم فرار کرد. یمنی‌ها مردم رشیدی هستند. کسی وارد آنجا شود ولش نمی‌کنند.سعودی‌ها هم که خودشان نیروی رزمنده ندارند و می‌روند و نیرو اجیر می‌کنند. سعودی‌ها  زودتر خودشان را از یمن رها کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 0
    یک میلیون جمعیت آواره شیعه و مساحتی بسیار بزرگتر از لبنان، 5 استان شیعه نشین جمهوری آذربایجان در همین بغل دست ایران اشغال شده است. حزب الله چه غلطی کرده است. این به اصطلاح شیعه چه غلطی کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس