محمدحسین ضیایی

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: جنگ روانی که در یک هفته گذشته براه افتاد روی پرسپولیس تأثیرگذار بود و مانع از ارائه فوتبال همیشگی اش شد.

سرویس ورزش مشرق – جدال پرسپولیس و تراکتورسازی که در طول یک هفته گذشته پیش از رویارویی دو تیم با حساسیتی ویژه از سوی هواداران هر دو تیم در فضای مجازی و همچنین رسانه ها دنبال می شد در نهایت روی چمن ورزشگاه آزادی به یک فوتبال سرد و کسل کننده و البته پر برخورد انجامید تا تماشاگران داخل استادیوم و بینندگان تلویزیونی 90 دقیقه فوتبال خسته کننده را شاهد باشند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس در خانه برابر تراکتورسازی متوقف شد +عکس و فیلم

محمد حسین ضیایی در گفت و گو با مشرق، درباره دلایل بروز چنین مسابقه ای از سوی هر دو تیم حرف زد و اعتقاد داشت عوامل بیرونی روی فوتبالی که هر دو تیم در طول هفته های گذشته ارائه کرده بودند تأثیر منفی گذاشته بود.  

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*چرا مسابقه تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی فاقد جذابیت هایی بود که اهالی فوتبال انتظارش را داشتند؟

- پرسپولیس تیمی است که پس از، از دست دادن عنوان قهرمانی آسیا الان زیر فشار است. تیمی است که تقریبا به هماهنگی لازم رسیده ولی تقریبا با حالت دفاعی بازی می کند. چه بازیکن داشته باشد و چه نداشته باشد. در همه این سالها که برانکو هدایت این تیم را در دست گرفته پرسپولیس در مسابقاتش بیشتر از 3 گل به ثمر نرسانده است. مشخص است که این تیم در انتقال بازی از دفاع به حمله کمی کُند عمل کرده و بیشتر در عرض فوتبال بازی می کنند و تقریبا حالت دفاعی را بیشتر در نظر می گیرند و به همین خاطر فوتبال زیبایی را از این تیم نمی بینیم.

* این مشکلات در دیدار با تراکتورسازی هم مشهود بود؟

- مسابقه این دو تیم تقریبا یک بازی فیزیکی بود که در آن خلاقیت و تکنیک را از بازیکنان تراکتور و پرسپولیس می گرفت و به همین دلیل نمی شد فوتبال زیبایی را دید. پرسپولیس هم در این برهه به خاطر کمبود یار و خستگی از فشردگی بازی ها آن طرhوت لازم را ندارد به همین خاطر بود که نتوانستیم بازی با کیفیتی را شاهد باشیم.

* تساوی بدون گل عادلانه بود یا تیمی را برتر از دیگری دیدید؟

- فکر می کنم تساوی عادلانه بود. هر دو تیم تاحدودی به دلیل کیفیت بد زمین نمی توانستند فوتبال همیشگی شان را ارائه بدهند.

* تراکتور خیلی خوب شروع کرد و پرسپولیس را تحت فشار گذاشته بود ولی کم کم عقب رفت. این به خاطر نبود بازیکنان خارجی اش بود؟

- غیبت استوکس و اروین خیلی تأثیر داشت. شما هر چقدر هم که فوتبال خوب بازی کنید اگر یک تمام کننده نداشته باشید نمی توانید به هدفتان برسید. نمی توانید آن کیفیت بالای تیمی تان را به نتیجه برسانید. به همین دلیل کمبود آن دو بازیکن خارجی تراکتور قطعا در عدم گلزنی این تیم مؤثر بوده است.

* در مقام یک مربی کار محمد تقوی (سرمربی تراکتورسازی) در بازی ندادن به استوکس را تأیید می کنید؟

- به اعتقاد من باید دید شرایط برای آن تیم چطور رقم خورده است. بالاخره هر بازیکنی باید تابع قوانین و مقررات باشگاه باشد. اگر قرار باشد بازیکن هر زمان دلش خواست برود و برنگردد و هر زمان خواست بیاید قابل قبول نیست. بازیکنان باید در تمرینات شرکت کنند. به نظر من این دو نفر باید تنبیه هم بشوند. البته از نظر بازی کردن استوکس باید در هفته بعد به میدان برود و برای تیمش بازی کند چون پولش را می گیرد ولی باید جریمه شود تا متوجه رفتار غلطش بشود. در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

* مسایل روحی روانی حول و حوش این مسابقه که در طول یک هفته اخیر براه افتاد، روی کدام تیم بیشتر تأثیر داشت؟

- قطعا این مسایل روی پرسپولیس بیشتر تأثیر سوء داشت و تبریزی ها به هدفشان رسیدند. چون پرسپولیس در بازیهای آسیایی مقداری به مشکل خورد و قهرمانی را از دست داد. هم از نظر قوای بدنی تحلیل رفت و هم روحی. به نظرم تأثیر مسایل روحی یک هفته اخیر بیشتر پرسپولیس را آزار داد. تراکتور روند خوبی را در هفته های اخیر لیگ برتری داشته ولی پرسپولیس نوسان های زیادی داشته است. یا بازی اش را تغییر دادند یا نمی خواسته بازی بکند ولی بازی اش را برگزار کردند. در کل در شرایطی نبوده که بتوانند خوب نتیجه بگیرند.

* در ادامه لیگ وضعیت هر دو تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

- فکر می کنم پرسپولیس در نیم فصل دوم که دریچه نقل و انتقالاتی اش باز می شود خیلی برایش خوب خواهد شد. این تیم می تواند در نیم فصل دوم نتایج دلخواهش را بگیرد چون کیفیت لازم را دوباره در تیمش خواهد دید. تراکتورسازی هم اگر بتواند از تمام نیروهایش در ترکیب استفاده کند حتما می تواند جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    14 5
    جنگ روانی چیه داداش من . هرکسی پول خرج کنه برنده است
  • پرسپولیسی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    8 30
    متاسفانه دوستان دست پرسپولیسی ها رو چند ساله رو بستن وگرنه راحت میشه این حرکات پی در پی در تهران و تبریز رو جواب داد
  • ابوالفضل IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    25 8
    بله درسته با پارتی و داوران و فدراسیون پرسپولیس را بالا میکشن نه برانکو انقدر فنیه نه پرسپولیس بازی مقابل اشتباه نکنم السد باید میباختین که داور به کمکتان اومد بازی با تراکتور کل درستشونو افساید اعلام کرد و دو بازیکن تاثیر کذار را با ترفندی به این بازی رهاه ندادن
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      1 8
      تا چشت در آد
    • خدیجه IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      5 3
      آفرین آقا ابوالفضل.حرف دلمونو زدید.
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      1 8
      چی زدی داداش؟
  • امیر IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    6 1
    داور غش نمیکرد باید می باختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس