کد خبر 91404
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹

2 سال پیش در چنین روزی دشمنان ناامید از فتنه سال ۸۸، پروژه ترور دانشمندان جمهوری اسلامی ایران را کلید زدند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "جوان دانشجوى ما، افسر جوان است، شما که استاد او هستید، رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بالاترِ افسر جوانید؛ شما فرمانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى هستید که باید مسائل کلان را ببینید؛ دشمن را درست شناسائى بکنید؛ هدف‌هاى دشمن را کشف بکنید؛ احیاناً به قرارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى دشمن، آنچنانى که خود او نداند، سر بکشید و بر اساس او، طراحى کلان بکنید و در این طراحى کلان، حرکت کنید. در رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى مختلف، فرماندهانِ بالا این نقش‌ها را ایفا می‌کنند."

این بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها بود؛ دیداری که 4 ماه و 14 روز پیش از شهادت مسعود علی‌محمدی، نخستین فرمانده شهید جنگ نرم صورت گرفته بود.

کمتر از دو هفته از حضور گسترده مردم در حماسه 9دی ماه 1388 و نمایش ولایتمداری و بصیرت ملت ایران می‌گذشت که دشمن زخم خورده از نظام و انقلاب اسلامی ایران و ناامید از فتنه و فتنه‌گران، پروژه جدیدی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران کلید زد.
 
کشورهایی که سران آنها در جریان فتنه 88 به صراحت و با نام از اصحاب فتنه حمایت می‌کردند، دیگر فهمیده‌ بودند که راه شکست انقلاب هدف گرفتن ریشه فرهنگی و علمی آن است و این بار سازمان‌های جاسوسی خود را مامور کردند تا از طریق ترور که سابقه دیرینه‌ای در آن دارند، به خیال خام خود ضربه‌ای به جمهوری اسلامی ایران زده باشند.

این بار اما هدف ترور تغییر کرده بود و دشمن که پیشرفت علمی فوق‌العاده کشور و دستیابی ایران به قله‌های علم و دانش را به وضوح مشاهده می‌کرد، دانشمندان کشور و در رأس آن دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرد.

ساعت 7:58 دقیقه صبح روز 21دی ماه 88 هنگامی که مسعود علی‌محمدی استاد برجسته فیزیک دانشگاه تهران و از دانشمندان هسته‌ای کشورمان قصد داشت عازم محل کار خود شود، به وسیله یک بمب کنترل از راه دور جاسازی شده در یک موتورسیکلت که به فاصله یک متری از در ورودی منزل وی به درختی بسته شده بود، ترور و به درجه شهادت نائل آمد.

مسعود علی‌محمدی از اساتید مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای فیزیک دانشگاه تهران و تربیت معلم و فارغ‌التحصیل مقطع دکترای فیزیک از دانشگاه شریف در سال 1371 بود.

علی‌محمدی، یکی از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال 86 و حائز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی بود و طی سال‌های 76 تا 80، با مؤسسه تحقیقات ذرات بنیادی همکاری داشت.

خبر ترور علی محمدی به سرعت در تمام رسانه منعکس شد و سیل پیام‌ها، ‌بیانیه‌ها و واکنش‌ها در محکومیت این عمل ناجوانمردانه به راه افتاد و انگشت اتهام همه به سوی آمریکا، ‌اسرائیل و انگلیس نشانه رفت.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی شهادت دکتر علی‌محمدی را تسلیت گفتند.

همچنین هیئت دولت، قوه قضائیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، اساتید دانشگاه‌های کشور، تشکل‌های دانشجویی، جمعیت مسلمانان ایرانی‌ مقیم آمریکا و بسیاری ازنهادهای دیگر کشور، این ترور را به شدت محکوم کردند.

ظهر همان روز گروهک موسوم به انجمن پادشاهی ایران که اعضای آن در جریان فتنه‌های پس از انتخابات 88 با ورود به کشور ضمن حضور در اغتشاشات، وظیفه آموزش شیوه ساخت کوکتل‌ مولوتف و نحوه آتش زدن اماکن عمومی به اغتشاشگران را بر عهده داشتند، طی اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه "ما با افتخار اعلام می‌کنیم که محاربیم، آری ما محاربیم "، ترور مسعود علی‌‌محمدی را به عهده گرفت.

پس از آن با دستور رئیس جمهور، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام تروریستی آغاز کردند و کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس نیز بررسی ترور مسعود علی‌محمدی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد و کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به ریاست پرویز سروری تشکیل و مسئول بررسی ابعاد این حادثه تروریستی شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که نحوه و شیوه ترور شهید علی‌محمدی تشابه زیادی به ترور شخصیت‌‌های لبنانی و فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، دارد که استفاده از ساچمه در ساختار بمب و کنترل آن از راه دور این فرضیه را قوت می‌بخشید.

پرویز سروری رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی 20 روز پس از ترور شهید علی‌محمدی اعلام کرد که نوع به کارگیری مواد منفجره و تاکتیک‌هایی که در عملیات این ترور اتخاذ شده بود، دقیقا مشابه عملیات‌ صهیونیست‌ها در ترور شهید عماد مغنیه است.
به اعتقاد برخی کارشناسان این ترور در واقع یک انتحار سیاسی بود که صهیونیست‌ها برای بازگرداندن التهابات پس از انتخابات 88 به جامعه انجام گرفت.

حدود 5 ماه پس از قوت گرفتن نقش رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی این رژیم، شبکه تلویزیونی الاقصی در گزارشی ترور علی‌محمدی را از سوابق جنایتکارانه "مئیر داگان" رئیس برکنار شده موساد دانست.

بر اساس گزارش شبکه الاقصی، یکی از ترور‌هایی که موجب ارتقاء و محبوبیت داگان در میان سران رژیم اشغالگر قدس شد، ترور "مسعود علی‌محمدی" دانشمند هسته‌ای ایران بوده است چه آنکه این جنایات و ترور در میان سیاست‌مداران صهیونیست از وی چهره‌ای قهرمان ساخته است، تاجایی که روزنامه الاهرام مصر در گزارشی در خصوص ترور "علی‌محمدی "، از "داگان " به سوپرمن موساد یاد کرد.

پیگیری‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی و دستگیری عوامل این ترور ادامه داشت و شهادت استاد علی‌محمدی به نخستین سالگرد خود نزدیک می‌شد که ناگهان 2 تن دیگر از اساتید کشورمان هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.

صبح روز دوشنبه 8 آذر ماه 89 مجید شهریاری و فریدون عباسی، 2 استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در 2 حادثه جداگانه مورد سوء قصد قرار گرفتند که در این حادثه مجید شهریاری به مقام شهادت نائل آمد و فریدون عباسی نیز مجروح شد.

هر دو استاد به یک شیوه اما در محل‌های جداگانه و حوالی ساعت 7:45 دقیقه صبح ترور شدند. مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بود که موتور‌سواران تروریست نزدیک خودروی حامل اساتید مذکور شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می‌کردند.

داریوش رضایی‌نژاد دیگر دانشمند ۳۵ ساله ایرانی بود که در ‏۱ مرداد ۱۳۹۰ به ضرب گلوله در مقابل منزلش و در برابر چشمان همسر و دختر خردسالش ترور شد. هنوز از شناسایی عاملین ترور رضایی‌نژاد که به ضرب گلوله‌ وی را به شهادت رسانده بودند خبری منتشر نشده است.

این تداوم ترورها نشان داد که دشمنان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد مانع در مسیر پیشرفت علمی جمهوری اسلامی از طریق ترور اساتید و دانشمندان کرده‌اند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند؛ حتی از قرار دادن نام دانشمندان ایرانی در قطعنامه‌های سازمان ملل و گرادادن به سازمان‌های جاسوسی استکباری برای ترور آنها.

وزارت اطلاعات 2 روز مانده به نخستین سالگرد شهادت مسعود علی‌محمدی طی اطلاعیه‌ای از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این جنایت تروریستی و انهدام یک شبکه متشکل از جاسوسان‌ و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس خبر داد و از نقش موساد در ترور شهید مسعود علی‌محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران پرده برداشت.

عامل ترور شهید علی‌محمدی نیز پس از دستگیری اعتراف کرد که توسط موساد آموزش ترور را دیده‌ و تمام وسائل و تجهیزات برای ترور از سوی موساد در اختیارش قرار گرفته است.

"مجید جمالی‌فش" عامل اصلی ترور شهید علی‌محمدی واز اعضای یکی از شبکه‌های تروریستی موساد اعلام کرد که توسط چند افسر ارشد اسرائیلی در پادگانی در نزدیکی تل‌آویو، آموزش‌های مختلف از جمله تعقیب و گریز، ضد تعقیب و چسباندن بمب زیر خودرو را تمرین کرده بود.
 
این تروریست در بخش دیگری از اعترافاتش گفت: پس از اینکه درباره ترور دکتر علی‌محمدی از زوایای مختلف توجیه روانی و عملیاتی شدم و چند بار عملیات بمب‌گذاری را در آن پادگان تمرین کردم، ماکت بسیار دقیقی از منزل دکتر علی‌محمدی و محیط اطراف منزل وی در اختیار من قرار گرفت تا کاملاً با محیط و شرایط واقعی عملیات ترور وی آشنا شوم.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز در یک نشست خبری به تشریح جزئیات دستگیری عوامل ترور شهید مسعود علی‏محمدی پرداخت و گفت: این استاد برجسته توسط عوامل مزدور موساد به شهادت رسیده است.

مصلحی بر همین اساس گفت که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی با نفوذ در سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شبکه‌های این رژیم را شناسایی کرده و در همین رابطه بیش از 10 نفر از شبکه‌های مختلف دستگیر شدند.

پس از پخش اعترافات و اعلام مجازات عوامل ترور تشکل‌های دانشجویی در چهلمین روز شهادت شهید رضایی نژاد و پس از اعلام مجازات جمالی فشی، خواستار اقامه دعوی دستگاه قضایی کشور علیه شیمون پرز به عنوان تروریست بین‌المللی در مجامع جهانی شدند.

تشکال‌های دانشجویی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه در چهلمین روز شهادت شهید رضایی نژاد بر شناسایی هرچه سریع تر دیگر عوامل ترورهای اخیر دانشمندان کشور تأکید کرده و با استناد به اعترافات صریح جمالی فشی عامل ترور شهید علی محمدی خواستار اقامه دعوی دستگاه قضایی کشور علیه شیمون پرز و دیگر عوامل رژیم صهیونیستی به عنوان تروریست بین المللی در مجامع جهانی شدند.

حال که زوایای پنهان این ترور آشکار شده است، مشخص شد که آمریکا، اسرائیل و انگلیس و سازمان‌های جاسوسی آنها روش‌های عملیاتی و اطلاعاتی پیچیده‌ای برای جلوگیری از پیشرفت و رشد علمی جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته‌اند که نیازمند حفاظت مضاعف از دانشمندان کشورمان در برابر تروریسم دولتی این کشورهاست.

از سوی دیگر، با وجود اینکه تروریسم دولتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس هر روز بیش از گذشته چهره خود را به افکار عمومی جهانیان نمایش می‌دهد و این موضوع برای سازمان‌های بین‌المللی نیز کاملاً روشن و انکارناپذیر است، سکوت سازمان ملل متحد و شورای امنیت و همچنین سکوت مجامع به اصطلاح حقوق بشری در برابر این اقدامات کاملاً سوال‌برانگیز و غیرقابل پذیرش بوده و نشانگر رویکردها و همراهی این سازمان‌ها با دولت‌های استکباری است.

اما بهترین جواب به دشمنان همانی است که همسران این شهیدان خطاب به آنها تاکید کرده‌اند؛ اینکه با این روش‌ها و ترورها نمی‌تواند از پیشرفت، استقلال و آزادی ایران جلوگیری کنند چرا که با رفتن علی‌محمدی‌ها و شهریاری‌ها، جای آنها خالی نمی‌ماند و صدها و هزاران نفر همچون آن‌ها، خیال خام دشمنان را باطل خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس