کد خبر 913916
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
حمله شیمیایی در ادلب

منابع رسمی در سوریه از حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی به شهر حلب و مصدومیت ده‌ها غیرنظامی در پی این حادثه، خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سوری، بامداد امروز- یکشنبه- اعلام کردند که گروه‌های شورشی مناطقی در حلب را با راکت‌های حاوی گاز کلر هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد، گروه‌های تروریستی مسلح عصر شنبه شهرک‌های «الخالدیه» و «شارع النیل» در شهر حلب را با راکت‌های حاوی گاز سمّی کلر هدف حملات قرار دادند که در پی آن، دست‌کم 107 غیرنظامی مصدوم شده‌اند.

سانا از احتمال افزایش مصدومان این حادثه، و انتقال آنها به بیمارستان‌ها برای مداوا خبر داد.

این خبرگزاری در عین حال، تأکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه به منبع شلیک این راکت‌‌ها پاسخ داده و تلفات زیادی به تروریست‌ها وارد کرده است.

تلویزیون «الاخباریه» نیز به نقل از «زیاد حج» مدیر بهداشت و سلامت حلب، اعلام کرد که در پی بمباران شیمیایی مناطقی در حلب، 50 غیرنظامی دچار حالت خفگی شده‌اند «ولی تمامی مصدومان درمان شده و اوضاع تحت کنترل است».

از سوی دیگر، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان که مقر آن در لندن است- از بروز حالت خفگی میان 32 غیرنظامی از جمله شش کودک و 13 زن در شهرک‌های الخالدیه و «جمعیه الزهراء» در پی «استشمام بوی گاز کلر» خبر داد و هم‌زمان خاطرنشان کرده که تاکنون عاملان این حمله شیمیایی مشخص نشده است.

هم‌زمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کارشناسان نظامی روس کمک به مصدوامان در شهرک‌های مسکونی در شهر حلب را، که در معرض حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند را آغاز کرده‌اند.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این‌باره تصریح کرد: طبق گزارش‌های اولیه، که از بروز حالت‌های مسمومیت میان قربانیان حکایت دارد، راکت‌های شلیک‌شده به مناطق مسکونی در حلب حاوی گاز کلر هستند.

وی تأکید کرد که طرف روسی پیشتر درباره این حقیقت هشدار داده است که سازمان شورشی «کلاه‌سفیدها» در سوریه، تلاش می‌کند اقداماتی تحریک‌آمیز مبنی بر استفاده از مواد شیمیایی در منطقه عاری از سلاح اطراف ادلب صورت دهد تا نیروهای دولتی را به حملات شیمیایی علیه ساکنان محلی متهم کند.

این نخستین بار نیست که گروه‌های شورشی اقدام به شلیک راکت‌های حاوی گاز شیمیایی به شهرک‌هایی در حلب، دومین شهر بزرگ سوریه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پاسخ ایران به ادعاهای آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی

نقشه خطرناک برای خاورمیانه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی

طی ماه‌های اخیر، دمشق و مسکو بارها درباره دسترسی گروه‌های معارض در استان همجوار حلب یعنی ادلب، هشدار داده و تأکید کرده‌اند که این تروریست‌ها در تلاش هستند با دست زدن به حملاتی شیمیایی، ارتش سوریه را به این اقدام متهم کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس