کد خبر 913733
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
روایتی سخت از سفر دو هزار کیلومتری یک بیمار نادر به پایتخت

کودک هفت ساله مبتلا به گزرودرما پیگمنتوزوم در روستای محترم آباد استان سیستان و بلوچستان است که خانواده این کودک به دلیل عدم امکانات درمانی و بهداشتی مسافتی بیش از دو هزار کیلومتر را برای درمان در تهران طی کردند.

به گزارش مشرق، پدر این کودک که مخارج خانواده را با کارگری تامین می‌کند می‌گوید از سال ۱۳۹۲ علائم اولیه بیماری گزرودرما پیگمنتوزوم بر روی پوست او آشکار شده است.

چند سالی است که در پی درمان فرزندش به بیمارستانهای زاهدان و کرمان و یزد می‌رود اما بیماری مریم به دلیل عدم امکانات بهداشتی و درمانی  در روستاها و شهرهای دور افتاده استان سیستان و بلوچستان روز به روز شدیدتر شده  به طوری که حالا چشم و لب این کودک نیز درگیر شده است.

بیشتر بخوانید:

هزینه لاکچری درمان برای بیماری با حقوق کارگری +عکس

فرزانه هستم؛ با ۲۰۰ استخوان شکسته و شاغل+ عکس

مریم اکنون هفت ساله است و باید به مدرسه برود اما پدرش می‌گوید معلمان به خاطر شرایط ظاهری به او اجازه ثبت نام ندادند و گفته اند باعث ترس بقیه بچه‌ها می‌شود.

با پیگیری‌های بنیاد بیماری های نادر ایران، خانواده این بیمار به همراه پسر عمویش که او هم به تازگی علائم  گزرودرما پیگمنتوزوم بر روی پوستش ظاهر شده است مسافتی طولانی را برای ادامه درمان به تهران آمده‌اند.

در این رابطه بابک خطی - متخصص کودکان در کلینیک تخصصی نادر می‌گوید: این بیماری از نادرترین بیماریهای پوستی است که چشم، غدد داخلی و پوست را با هم درگیر می‌کند به همین دلیل برای کنترل بیماری باید متخصصان غدد و متابولیک، چشم پزشکی و پوستی به طور منظم و به صورت هماهنگ بیمار را تحت معالجه قرار دهند.

به گزارش بنیاد بیماری های نادر ایران - بیماری گزرودرما پیگمنتوزوم یک اختلال ژنتیکیاتوزومی نادر است که بر اثر آن عامل بازسازی دی‌ان‌ای آسیب دیده بوسیله اشعه فرابنفش، کارایی خود را از دست می‌دهد. این اختلال خشکی رنگدانه‌های قهوه‌ای و زخم روی پوست را همراه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    5 1
    احتمالاقرص وصاف کننده خونوشافیه وداروی امامکاظم وسیدالدویه ی طب اسلامی شفای این فرزند دلند خواهدبود
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    8 0
    نماینده سیستان احمد علی کیخا بجای لاکچری بازی به دیدن ایشون برن !!
  • مصطفی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    6 0
    تنها راه کمک از استاد خیر اندیش پدر طب سنتی ایران هستش
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    7 0
    مشرق چرا معرفیشون نمیکنی به حکیم خیراندیش این دکترا که از هیچی سردرنمیارن به همه چی میگن نادر اگه کاری برای این بچه نکنید مدیون میمونید
  • قریشی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    12 0
    خواهشاً هر موقع خبری اینچنینی منتشر کردید حتماً شماره کارت خانواده هاشون رو هم در متن خبر بذارید . خیلی از مردم در این موارد مشتاق یاری رساندن هستند . لطفا در متن اصلاحی خبر مورد عنایت قرار دهید .جزاک الله
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    2 0
    خدا شفا بده به حق علی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس