کد خبر 913724
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
آینده بن سلمان

حساب کاربری معروف به افشاگر اخبار آل سعود در توئیتر، از سردرگمی و تحرکات مشکوک در دربار پادشاهی سعودی در آستانه سفر ولی‌عهد این کشور به آرژانتین خبر داد.

به گزارش مشرق، نخستین سفر منطقه‌ای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پس از قتل «جمال خاشقچی» به ۶ کشور امارات، مصر، الجزایر، بحرین، موریتانی و تونس از  پنجشنبه (۲۲ نوامبر) آغاز شده است و قرار است پس از این سفر دوره‌ای به کشورهای عربی، وی عازم «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین شود.

این سفرها با اعتراض شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر و نیز حقوقدانان تونسی همراه شده است و از سوی دیگر؛ «مجتهد» حساب کاربری معروف به افشاگر اخبار آل سعود، از سردرگمی در دربار پادشاهی خبر می‌دهد.

وی طی پستی در «توئیتر» با اشاره به این سردرگمی در دربار پادشاهی عربستان نوشت: شمار زیادی از کسانی که قرار بود به بن‌سلمان برای حضور در نشست گروه 20 ((۲۰ کشور دارنده اقتصاد بزرگ) در بوینس آیرس بپیوندند، سفرشان را لغو کرده‌اند و به دربار بازگشته‌اند. برخی دیگر نیز، نیمه شب از منازلشان به این دیوان فراخوانده‌ شده‌اند و تحرکاتی امنیتی در نزدیکی دربار در جریان است. آیا این امر، اقدامی برای مقابله با تحرکات علیه «بن سلمان» است؟ یا تفسیر دیگری دارد؟ هنوز چیزی روشن نیست.

چند روز پیش، روزنامه‌ فرانسوی «لوموند» خواستار عدم دعوت ولی‌عهد سعودی به نشست آتی گروه ۲۰ در پایتخت آرژانتین که قرار است اواخر ماه میلادی جاری؛ برگزار شود، شد. زیرا به نوشته این روزنامه دعوت از او برای شرکت در نشست آتی گروه ۲۰ حامل پیام وحشتناکی برای خانواده «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار مقتول سعودی و همه کسانی خواهد بود که به توقف «خودکامگی و تکبر» این شاهزاده سعودی امیدوارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    9 5
    امریکاازبن سلمان حمایت کردودیگه خطری متوجه اش نیست
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
      3 0
      امریکا !!!
  • AE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    4 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس